بازدید 3843

بانک مرکزی مجاز به خرید و فروش اوراق مالی شد

کد خبر: ۸۸۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 25 February 2019

بانک مرکزی مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی در بازار ثانویه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی نوبت شامگاهی امروز، (دوشنبه 6 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98 کل کشور جزء یک و 4 بند "م" تبصره 5 این لایحه را مصوب کردند.

طبق جزء یک این بند: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صرفاً مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره دولت و بانک مرکزی، در بازار ثانویه و با قیمت‌های کشف‌شده در بازار مزبور است.

همچنین نمایندگان در جزء 4 این بند مصوب کردند:به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد رأساً از دارایی‌ها و مطالبات دولت به‌عنوان پشتوانه انتشار اوراق مالی اسلامی موضوع این تبصره بدون رعایت تشریفات قانونی استفاده کند. ضوابط و معیار و نحوه اجراء به پیشنهاد وزارتخانه مذکور به تصویب هیأت وزیـران می‌رسد.

بر همین اساس نمایندگان بند "س" این تبصره را مصوب کردند که طبق آن ایجاد طلب جدید از دولت در صورتی مجاز خواهد بود که از قبل تعهد و تضمین آن با مبنای قانونی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شده باشد.

به گزارش تسنیم طبق مصوبه نمایندگان در بند "ع" این تبصره، مرجع رسیدگی و تأیید بدهیهای موضوع بند (و) این تبصره و بدهیها و مطالبات موضوع بند (پ) ماده (1) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر