بازدید 2989
رهبر انصارالله یمن:

دولت مستعفی یمن، توافق سوئد را دور می‌زند

کد خبر: ۸۸۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 25 February 2019

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر آمادگی صنعاء برای اجرای توافق الحدیده گفت که دولت مستعفی یمن از اجرای تعهدات خود خودداری می‌کند و در تلاش است تا این توافق را دور بزند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه در سخنانی به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) «بر ضرورت تقویت مقاومت و مقابله با تلاش‌های شیطانی که با هدف ایجاد تفرقه میان جامعه مسلمان یمن صورت می‌گیرد، تاکید کرد.»

وی خاطرنشان کرد که «دشمنان ما سعی در ایجاد فتنه‌های نژادی و درگیری‌های منطقه‌ای دارند، اما وظیفه دینی ما حکم می‌کند که وحدت داشته باشیم و به عنوان یک امت واحد عمل کنیم.»

رهبر جنبش انصارالله افزود: عناصر تکفیری عامل اصلی ایجاد کشمش‌های نژادپرستانه و منطقه‌ای هستند و اماراتی‌ها به این مساله دامن زدند تا در استان‌های جنوبی یمن اشغالگری کنند.

الحوثی در ادامه به مساله توافق سوئد و بد عهدی دولت مستعفی یمن مستقر در ریاض اشاره کرد و گفت که «ما آماده اجرای همه مراحل توافق سوئد هستیم و گام‌هایی هم در این زمینه برداشته‌ایم که سازمان ملل بدان واقف است.»

وی افزود: این در حالی است که طرف مقابل (دولت مستعفی یمن و حامیان آن) از اجرای این توافق خودداری می‌کند و سعی دارد از توافق به دست‌آمده در استکهلم فرار کند و آن را دور بزند.

عبدالملک الحوثی با بیان اینکه «دشمن با مشکلات نظامی در الحدیده روبرو است»، تصریح کرد: «منفعت ملت یمن و اهالی الحدیده برای طرف مقابل مهم نیست.»

رهبر جنبش انصارالله افزود: به اماراتی‌ها توصیه می‌کنم که به مسیر جنگ و درگیری نظامی در الحدیده باز نگردند، چون در اینصورت به گزینه‌هایی روی خواهیم آورد که نمی‌خواهم درباره آن سخن بگویم.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018) وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل