بازدید 2442

سهمیه غذایی دانشجویان حذف می‌شود

کد خبر: ۸۸۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 25 February 2019

وزیر آموزش عالی زیمباوه اعلام کرد: سهمیه غذای دانشجویانی که وام تحصیلی‌شان شامل وعده‌های غذایی نمی‌شود از بین می‌رود تا هزینه‌های آن برای امور دیگری خرج شود.

به گزارش فارس، به نقل تایمز هایراجوکیشن، «Nkandu Luo» وزیر آموزش عالی زیمباوه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: سهمیه غذای دانشجویانی که وام تحصیلی‌شان شامل وعده‌های غذایی نمی‌شود از بین می‌رود.

دانشجویان که به تصمیم وزیر‌ آموزش عالی معترض هستند گفته‌اند: در صورتی‌که هیچ تغییری در این تصمیم لحاظ نشود مقابل وزارت علوم و تحقیقات تجمع می‌کنند.

وزیر آموزش عالی زیمباوه در اوایل ماه جاری اعلام کرد: سهمیه غذای دانشجویانی که وام تحصیلی‌شان «وعده‌های غذایی» را پوشش نمی‌دهد از ابتدای سال تحصیلی 2019 حذف می‌شود تا هزینه‌های ناشی از‌ آن برای امور آموزشی دیگری صرف شود.

وزارت علوم و تحقیقات زمیباوه قصد دارد، کمک هزینه دانشجویی را به هزینه‌های آموزشی تحصیلی و محل اقامت دانشجویان محدود کند و به طور کلی وام پرداخت غذا حذف شود.

برهمین اساس، کمک هزینه خرید کتاب و انجام پروژه‌ها و تحقیقات دانشگاهی مستقیما به خود دانشجو پرداخت می‌شود.

کارشناسان علمی تأکید می‌کنند، با توجه به اینکه هفتاد و پنج درصد از دانشجویان دانشگاه زامبیا از خانواده فقیر هستند و بسیاری از آنها از روستاها یا شهرهای دور افتاده هستند سخت تلاش می‌کنند تا خود را به آموزش عالی برسانند بنابراین دولت باید آنها را حمایت کند و حذف هزینه غذایی برابر با اجتناب آنها از ورود به آموزش عالی است.

حذف کمک هزینه‌ وعده غذایی در حالی رخ داده که وزیر تنها علت آن را کمک بیشتر به دانشجویان محروم اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل