بازدید 3876
۴
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس بیش از 1700 واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه پنجم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۷۶۲ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۳۰ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۴۷۸۵ واحدی معادل ۳ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 24 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه پنجم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۱۷۶۲ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۳۰ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۴۷۸۵ واحدی معادل ۳ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، همانند روز‌های قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۰ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۹۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۸ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد، عدد ۳۰ هزار و ۲۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۳ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۱۹ واحد افزایش معادل ۱.۱۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۵ هزار و ۱۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۴۶ واحد افزایش معادل ۱.۳۳ درصد به رقم ۱۲۵ هزار و ۲۷۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۶۵ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۶۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۶۶ هزار و ۳۰ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۴۳ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۰۹ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۷۱ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶۶ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۴۱ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۱۶ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۱۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۶ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۷۱ واحد، نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۵۸ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۴۶ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۵ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۶ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۲۱ واحد و نماد شسپا متعلق به نفت سپاهان با ۱۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۴۳ هزار و ۷۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۶۹۹ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان داد و ستد کردند. بر این اساس، حجم، تعداد و ارزش معاملات نسبت به روز قبل با کاهش همراه شده است.

بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه؛ ترافیک سنگین انتشار گزارش های ماهانه از مهم ترین خبرهای امروز بازار سهام بود. موضوعی که به خوبی در تصمیمات سهامداران مشهود بود. بسیاری از شرکت هایی که امروز آمار مالی ماه بهمن خود را منتشر کردند، توانسته اند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند. در خصوص این موضوع می توان، سیر حرکت شاخص کل را شاهد قرار داد. با توجه به اینکه در ساعات ابتدایی معاملات از حجم تقاضای سهامداران کاسته و به عرضه ها اضافه شده بود، در یکساعت پایانی با انتشار چند گزارش جدید بار دیگر غلبه تقاضا بر عرضه ها آشکار بود. 

در معاملات امروز، فلزات اساسی همچنان صدرنشین گروه های بورسی به عنوان برترین گروه بازار باقی ماندند. حجم معاملات این گروه امروز از ۲۵۲ میلیون سهم فراتر رفت و ارزش معاملات آن ها حدود ۸۰ میلیارد تومان ثبت شد. بانک ها دومین گروه فعال بورسی بودند. در این گروه نیز حجم معاملات ۳۵۷ میلیون سهم ثبت شد و ارزش معاملات ۶۲ میلیارد تومان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اقتصاددرحال متلاشی شدن کامل هست بورس رکوردمیزنه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
کجا متلاشی میشه ایران ثروت منده فقط عرضه میخواد این پول ببره سمت تولید
عزیز به این نمیگن رشد بورس به این میگن نابودی ارزش پول اگه ممکنه ارزش دلاری بورس رو ببرید رو نمودار
دلایل هجوم نقدینگی به بورس و رشد شاخص : .........................

تصمیم مثبت FATF برای تمدید دوباره فرصت به ایران تا پایان تیر 98 ، رشد دلار ، روند صعودی قیمت های جهانی نفت و فولاد و مس و...، مذاکرات مثبت آمریکا و چین و توافقات اولیه، تزریق نقدینگی صندوق توسعه ملی به بازار ، چهاردهمین تایید پایبندی ایران به برجام توسط آژانس انرژی اتمی، میانجیگری چین بین ایران و عربستان، مناسب بودن قیمت شرکت های آینده دار و... موجب افزایش تحرکات سهامداران حقیقی و حقوقی و امید به روزهای بهتر در هفته های پایانی سال شد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار