بازدید 2858

پیشنهاد ۱۲ تا ۱۵ درصدی نرخ کرایه های تاکسی

کد خبر: ۸۸۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 24 February 2019

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: لایحه نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو همیشه دیر به شورا می رسد و در زمان ارسال به شورا سریعا مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش مهر، محمد علیخانی در حاشیه صحن علنی روز یکشنبه در پاسخ به پرسشی در خصوص لایحه نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو گفت: باید شهرداری زودتر از اینها این لایحه را به شورا ارسال می کرد و در حال حاضر نیز لایحه ای جداگانه به شورا داده نشده و الحاقیه ای از لایحه بودجه است.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه نیز جداگانه در حال بررسی است و نرخ پیشنهادی، افزایش بر اساس تورم سالیانه است.

علیخانی با بیان اینکه شورا معمولا با افزایش ۱۲ تا ۱۵ درصدی نرخ کرایه ها موافقت می کند، گفت: امسال نیز نگاه شورا به افزایش کرایه ها همین نرخ است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه پیشنهاد شده نرخ کرایه ها زیر نرخ تورم باشد، گفت: معمولا شورا زیر نرخ تورم رسمی که از سوی بانک رسمی اعلام می شود، نرخ گذاری می کند. البته این موضوع در خصوص وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس که از یارانه دولتی استفاده می کنند امکانپذیر است اما برای آنکه حقی از رانندگان تاکسی تضعیف نشود، فرمولی بر اساس شرایط زمانی، مکانی، آب و هوا (روزهای برفی و بارانی) دیده شده است. این موضوع امسال کارشناسی تر از سال گذشته است و تاکسیرانی دقت بیشتری در خصوص آن کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص اینکه چرا همیشه نرخ جدید کرایه های تاکسی دیرهنگام اعلام می شود، گفت: معمولا بررسی این لایحه زمان زیادی در شورا نمی برد اما معمولا دیر به دست ما می رسد و پیش بینی می کنیم اردیبهشت ماه نرخ جدید کرایه ها اعمال شود. البته تغییرات پی در پی مدیریتی در این تأخیر تأثیر دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اعتراض فرمانداری به عوارض زوج و فرد گفت: اعتراض فرمانداری، اعتراض جدی نبوده و سه مورد اصلاحات نگارشی انجام شده است، به طور مثال اینکه به جای آیین نامه، دستورالعمل ذکر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر