بازدید 6828

غیبت ۱۰ درصد از متقاضیان مهم‌ترین آزمون کشور!

شانس قبولی داوطلبانی که روز گذشته در محل برگزاری آزمون دکتری سال ۹۸ حضور یافتند، افزایش یافت!
کد خبر: ۸۸۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ 23 February 2019
شانس قبولی داوطلبانی که روز گذشته در محل برگزاری آزمون دکتری سال ۹۸ حضور یافتند، افزایش یافت!

به گزارش «تابناک»، این واقعیتی است که آمار مسئولان از آزمون روز گذشته نشان می‌دهد؛ آماری که حکایت از غیبت حدود ۱۹ هزار تن از داوطلبان ادامه تحصیلات در مقطع دکتری تخصصی در کشورمان دارد. آماری که احتمال دارد بیش از این باشد چراکه ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت حضور در این آزمون را دریافت نکردند و احتمالا شماری هم به دلایل دیگر موفق به حضور در محل برگزاری آزمون نشدند.

آزمونی که امسال شمار متقاضیان آن کاهش چشمگیری داشت و به عدد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ رسید که به نسبت سال قبل، ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر بود. کاهشی که نتیجه آن، افزایش شانس قبولی شرکت کنندگان به چیزی حدود یک هشتم بود؛ شانسی که با غیبت حدود ۱۰ درصد متقاضیان، افزایش هم یافته است.

وضعیتی که با توجه به مقدمه چینی ۱۹ هزار غایب آزمون روز گذشته برای شرکت در این رقابت بسیار مهم و البته سطح بالا (یا به تعبیری در بالاترین سطح رقابت علمی در کشورمان) از جمله صرف زمان و هزینه برای ثبت نام در این آزمون، بسیار قابل تامل و معنادار به نظر می‌رسد.

رویدادی که دلیل بروز آن هرچه باشد، بی شک نشانه آشکاری بر خروج آموزش عالی کشورمان در بالاترین سطح خود، از مسیر اصلی است. مسیری که در آن هیچ کدام از داوطلبان بی استدلال و استنباط پا نمی‌گذارند و در نتیجه بعید است به غیبت ایشان از مهم‌ترین رویداد علمی زندگی شان منجر شود، اما در آزمونی که در کشورمان برای ورود به دکتری تخصصی برگزار می‌شود، این گونه است.

اشکالی که البته امسال در ابعاد کوچکتری بروز کرده چراکه آمار‌های ثبت شده از آزمون دکتری سال ۹۷ حکایت از غیبت حدود ۴۷ هزار نفر از متقاضیان در آزمون داشت که بیش از ۱۸ درصد شرکت کنندگان در آن آزمون را شامل می‌شد. نقطه ضعفی که ظاهرا بسیار عادی تلقی می‌شود که اگر غیر از این بود، بی شک رفع آن در دستور کار قرار می‌گرفت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
با سلام. من نمی‌دونم اصلا برای چی دکتری می خوان؟
اینا که غیبت می کنن، چن تایی شون همکلاس و هم دوره من بودن. اینا فقط ثبت نام میکردن یه پولی بریزن به حساب سازمان سنجش. نه مطالعه داشتن برای امتحان دکترا. نه برنامه ای. حتی در جلسه امتحان هم شرکت نمی کردن
کی تو این وضعیت اقتصادی فجیع به فکر ادامه تحصیله اخه
کار خوبی کردند. لیسانس بیکار بهتر از فوق لیسانس بیکار و فوق لیسانس بیکار بهتر از دکتری بیکار هست. با این وضع کاهش دانشجو دانشگاهها دیگر مثل گذشته اسخدام ندارند.
واقعا مغز خر می خواد تو این مملکت بری دکتری بخونی!
فارغ التحصیلان الان بیکار هستند. جذب وزارت علوم هم خیلی محدود و ناکافی است.
ملت انگیزه ندارند
ملت انگیزه ندارند. این هشدار ها را جدی بگیرید.نا امیدی از آینده به ویژه از سمت جوان ها ، هشدار جدی به حاکمیت است.
ربطی به خاطر شکل ازمون نداره... دیگه کسی انگیزه ای برای ادامه تحصیل نداره... پس بیخود به در و دیوار نزنید...
با مدرک دکترا شیر خشک یا کهنه بچه میشه خرید؟
شانس افزایش نیست . اتفاقا هشدار خیلی جدی هست که هیچ کس دیگر انگیزه برای ادامه تحصیل ندارد و می بینند مدرک میگیرند اما کسان دیگر با زن خوب و یا حتی مدارک و مدراج تحصیلی پایین تر و بی تخصص به رشته مربوطه انگیزه اشون را کور می‌کند .
اینها از شرکت در آزمون انصراف دادند چون میدونستند که قبولی ها قبلاً انتخاب شده‎اند.
کار درست را همان غایبین کردند یعنی تا یک جای مسیر اشتباه رفتند و ثبت نام کردند بقیه راه رو درست رفتند و اصلا وقت نگذاشتند که شرکت کنند. به هیچ وجه نمی صرفه که 4 تا 5 سال درس بخوانی و بعد بی کار بچرخی. با همان کارشناسی ارشد بهتر می توان بی کار بود و با کارشناسی از آن بهتر.
بچه های بیچاره مردم عادی رو که سر کار نمی برند پس چه نیازی هست که برند و عمر و پولشون رو حروم کنند و دکتری بگیرند بعد بیکار توی کوچه و خیابون بگردند .همون ژن خوبهاتون رو بفرستید برن و تحصیل کنند
بری دکترا بخونی آخرش خیلی خوش شانس باشی تازه میشی هیات علمی با 5-6 تومن حقوق!! کدوم آدم عاقلی تو این شرایط اقتصادی، 6-7 سال از بهترین سالهای عمرشو با ریاضت و سختی طی میکنه و ناچاراً تمام فرصتهای دیگه شو از دست میده و از زندگی عقب می افته که دکترا بگیره؟ فقط یه آدم Science Freak یا Science lover تو این شرایط باید ادامه تحصیل بده.

من دکترای شریف گرفتم. اما بخاطر حقوق خیلی پائین مراکز تحقیقاتی، مجبور شدم به کاری غیر از تخصصم بپردازم و خدا رو شکر از درآمدش راضی هستم.
خبر خیلی خوبیه. مگه ما صادرکننده‌ی دکتر هستیم که انقدر دکتر تربیت می‌کنیم؟! بازار کار و جامعه چقدر نیاز داره؟ چقدر کشش داره؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی