بازدید 10071
بازتاب

اولین دوره مسابقه بوکس بانوان ایران با چه شرطی؟

با پیگیری‌های فدراسیون بوکس و خصوصاً حسین ثوری رئیس وقت فدراسیون، مجوز فعالیت بانوان بوکسور مسلمان صادر شده است، اما برای شروع به کار بانوان ایرانی باید وزارت ورزش مجوز صادر کند.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 23 February 2019

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس و رئیس هیات بوکس استان تهران گفت: اگر وزارت ورزش موافقت کند اولین مسابقه کشوری بانوان را در کمتر از چند ماه برگزار می‌کنیم.

به گزارش تابناک ورزشی به نقل از «آزادی» محمد ستارپوردر خصوص خبر منتشر شده در چند روز اخیر مبنی بر رسمی شناخته شدن فعالیت بانوان مسلمان در فدراسیون جهانی بوکس، توضیح داد: خوشبختانه بوکس بانوان در کشور ما چه در بحث مربیگری و چه در بحث ورزشکاری متقاضی زیادی دارد. از نظر پتانسیل شرایط خوبی داریم و بانوان ما اگر بهتر از مردان نباشند بدتر هم نیستند، هرچند که من مطمئنم بانوان ما می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی بوکس مدال آور باشند، چون جسارت کافی را دارند.

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس در ادامه با بیان اینکه امیدوار است وزارت ورزش مجوز فعالیت بانوان ایرانی در رشته بوکس را صادر کند، توضیح داد: در حال حاضر با پیگیری‌های فدراسیون بوکس و خصوصاً حسین ثوری رئیس وقت فدراسیون، مجوز فعالیت بانوان بوکسور مسلمان صادر شده است، اما برای شروع به کار بانوان ایرانی باید وزارت ورزش مجوز صادر کند. من امیدوارم وزیر ورزش و جوانان آقای سلطانی‌فر به بانوان علاقمند این رشته توجه کند تا شاهد موفقیت بیشتر بانوان این سرزمین باشیم.

رئیس هیأت بوکس تهران، در پاسخ به این سوال که آیا در صورت موافقت وزارت ورزش با فعالیت بوکس بانوان، زیر ساخت‌های لازم در کشور و خصوصاً تهران وجود دارد؟ گفت: همانگونه که در سایر رشته‌های رزمی مانند ووشو و تکواندو برای فعالیت بانوان زیر ساخت چندان متفاوتی وجود ندارد، می‌توان به شروع فعالیت بوکس نیز امیدوار بود، هرچند که مسلماً با پیش رفتن این موضوع می‌توان نقاط ضعف را برطرف کرد.

او ادامه داد: همچنین من باید بگویم که در صورت موافقت وزارت ورزش، ما در کمترین زمان ممکن و در کمتر از دو تا سه ماه می‌توانیم نخستین مسابقه بوکس بانوان در کشور را برگزار کنیم. دلیل این صحبتم این است که بانوان بسیاری به صورت پنهانی در حال تمرین بوکس بوده و به این رشته علاقه دارند که ما آن‌ها را شناسایی کرده‌ایم. همه این استعداد‌ها منتظر فرصت مناسبی هستند تا خود را در کشور و میادین بین‌المللی نشان داده و برای ایران افتخار آفرینی کنند.

قهرمان بوکس آسیا در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون خبری از بوکس بانوان نبود و این بخش راه‌اندازی نشده است؟ توضیح داد: اصلی‌ترین دلیل این موضوع عدم پیگیری بود. هر چند که حاج ناطق‌نوری تلاش‌ها و زحمات بسیار زیادی را برای بوکس ایران کشید ولی، در چند سال اخیر ریاستش فعالیت چندان خوبی در راستای موفقیت بوکس صورت نگرفت. خوشحالم که پیگیری‌های ثوری جواب داد و حالا شرایط برای شروع فعالیت بانوان در بوکس فراهم شده است. امیدوارم وزارت ورزش حمایت لازم را انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل