بازدید 3636

قصد آمریکا و ناتو برای مسلح کردن مخالفان ونزوئلا

کد خبر: ۸۸۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 22 February 2019

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در انتقاد از اقدامات آمریکا در مورد ونزوئلا گفت که واشنگتن و هم پیمانانش در ناتو می‌خواهند سلاح در اختیار مخالفان ونزوئلا بگذارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به مداخله آمریکا در امور ونزوئلا واکنش نشان داد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در ونزوئلا اگر جنبه اجرایی پیدا کند، می‌تواند به شدت به افزایش تنش و تقابل در جهان منجر شود. ضمن اینکه کمک‌های آمریکا برای ونزوئلا می‌تواند در جهت تخریب «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا موثر باشد و شرکت‌های آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سلاح در اختیار مخالفان قرار می‌دهند.

«ماریا زاخاوروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این مورد گفت که آمریکا در نظر دارد تا با انتقال کمک‌های بشردوستانه برای ونزوئلا، این کشور را درگیر تنش کند و مادورو را از قدرت برکنار کند. زاخارووا گفت: «آمریکا قصد دارد سلاح و نیروهای ویژه به نزدیکی ونزوئلا بفرستد.»

زاخارووا افزود: «ما شواهدی در اختیار داریم که شرکت‌های آمریکایی و هم‌پیمانان سازمان ناتو با هم همکاری می‌کنند تا حجم کلانی از تسلیحات و مهمات را در یکی از کشورهای اروپای شرقی قرار دهند تا آنها را به ونزوئلا منتقل کنند و در اختیار معارضان قرار دهند.»

«خوان گوایدو» رهبر معارضان ونزوئلا ماه ژانویه خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و به‌سرعت مورد حمایت واشتگتن و متحدان غربی آن قرار گرفت. در هفته‌های اخیر شماری از معترضان در خیابان‌های «کاراکاس» تجمع کرده‌اند. با این حال ارتش ونزوئلا همچنان حامی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان