بازدید 4616

سقف تسهيلات مسکن افزايش ندارد

کد خبر: ۸۸۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 21 February 2019

وزير راه و شهرسازي گفت: سقف تسهيلات مسکن با هدف جلوگيري از رشد قيمت مسکن و بالابردن توان خريد مردم افزايش ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ايرنا، «محمد اسلامي» روز پنجشنبه در آيين بهره برداري از طرح 528 واحدي کوي کوثر اراک در جمع اصحاب رسانه، افزود: هدف از اتخاد اين سياسيت کنترل تمام شده قيمت مسکن است تا اقشار کم درآمد توان خريد مسکن به عنوان نياز ضروري را داشته باشند.

وي در ادامه اظهار داشت: 60 هزار واحد از مسکن مهر به متقاضيان کميته امداد امام خميني (ره) داده شده است و اين نهاد حمايتي 10 هزار واحد مسکوني را انتخاب کرده تا با تکميل اين واحدها را در اختيار مددجويان خود قرار دهد.

وزير راه و شهرسازي گفت: قراردادي بين کميته امداد امام خميني (ره) با بنياد مسکن انقلاب اسلامي براي کمک به اقشار کم درآمد در تامين واحد مسکوني منعقد شده که سازمان برنامه و بودجه آن را مورد حمايت قرار مي دهد تا اين طيف جامعه نيز صاحب خانه شوند.

اسلامي افزود: نهادهاي حمايتي دهک هاي يک و 2 را براي تامين مسکن حمايت مي کنند و دهک هاي سه و هفت جامعه نيز با تامين مسکن توسط راه وشهرسازي و با مشارکت انبوه سازان خانه دار مي شوند.
وي اظهار داشت: جريان بخشي به توليد مسکن از برنامه هاي محوري دولت دوازدهم است و طرح مسکن کوي کوثر اراک از مجموعه اين طرح هاي مورد نظر دولت در قالب 400 هزار واحدي است.

وزير راه و شهرسازي گفت: موقعيت کوي کوثر اراک در منطقه مطلوبي است که جاذبه هاي زندگي و کيفيت مورد نظر ساکنان در آن رعايت شده است.

اسلامي افزود: بنياد مسکن انقلاب اسلامي استانداردهاي شهرسازي و معماري را به خوبي در کوي کوثر اراک لحاظ کرده و تناسب فضا، چيدمان و نرخ پراکندگي بلوک ها در کنار مشرف نبودن واحدها به يکديگر و معماري اسلامي از نقاط قوت اين طرح است.

اسلامي افزود: بنياد مسکن انقلاب اسلامي نيازهاي جانبي کوي کوثر اراک مانند مسجد و مدرسه را ايجاد کرده و فضاي سبز نيز با همکاري استانداري و خيران و با مشارکت مردم ساخته مي شود.

طرح 528 مسکن کوي کوثر اراک در 65 هکتار با زيربناي 471 هزار مترمربع با 220 هزار مترمربع فضاي سبز توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي ساخته شده است.

بهره برداري از طرح 528 واحدي مسکن اقشار کم درآمد کوي کوثر اراک، بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح شهيد هاشمي فراهان، بهره برداري 10 کيلومتراز بزرگراه اراک - فرمهين، افتتاح هشت و نيم کيلومتر از ساخت باند دوم محور دليجان - نراق، بازديد از طرح 336 واحدي مسکن اميد در کوي سجاديه اراک، بازديد از روند اجرايي آزاده راه اراک - خرم آباد، بازديد از محور اراک - خنداب - کميجان و بازديد از محور کميجان - آهنگران از برنامه هاي سفر يک روزه وزير راه و شهرسازي به استان مرکزي است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر