بازدید 5434
۵

پزشکان ملزم به استفاده دستگاه‌‌ کارت‌خوان ‌شدند

کد خبر: ۸۸۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 21 February 2019

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به قانونمند شدن درآمد پزشکان گفت: پزشکان باید از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند تا درآمدشان از نظر مالیاتی قابل کنترل باشد.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با تسنیم در همدان اظهار داشت: کلیات بودجه تغییر چندانی با بودجه 97 ندارد و تکرار همان بوده و تنها درآمدها و هزینه‌های دولت 20 درصد افزایش یافته است.

وی در توضیح دلیل مخالفت خود با کلیات بودجه افزود: برخی موضوع‌های مهم و جدی مانند مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت در آن دیده نشده درحالی‌که کاهش این وابستگی امکان پذیر است.

پورمختار بیان کرد: ردیف‌ها و جدول‌های بودجه هم همچنان مبهم است و آن طور که باید به آن پرداخته نشده و وضعیت شرکت‌های دولتی هم مغفول مانده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: وضعیت مالی شرکت‌های دولتی باید مورد حسابرسی جدی قرارگیرند و هرچند قدم های کوچکی در کمیسیون تلفیق برای افزودن این بخش به کلیات بودجه برداشته شده، اما کافی نیست.

پورمختار با بیان اینکه افزایش 20 درصدی حقوق با توجه به شرایط جامعه پاسخگو نیست، اعلام کرد: مقدار تورم چندین برابر است و 20 درصد افزایش، مشکل قشر حقوق بگیر را برطرف نمی‌کند، اما این رقم با توجه به شرایط اقتصادی و ملاحظه مقدار درآمد سال آینده کشور در نظر گرفته شده است.

وی از توجه به معیشت مردم در بودجه 98 خبر داد و افزود: پس از تأکید مقام معظم رهبری، دولت 14 هزار میلیارد تومان برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص داده که امید است با تحقق درآمدهای نفتی و تخصیص آن شاهد تهیه کالاها و غذا و داروی مورد نیاز مردم باشیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت تصریح کرد: مشکل اصلی به نوع مدیریت کشور برمی‌گردد و شاهد ضعف و بی‌تدبیری در این حوزه هستیم و باید اصلاحی در این زمینه انجام شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

پورمختار با اشاره به ویژگی‌های لایحه بودجه 98 که در کمیسیون تلفیق اضافه شده هم گفت: قانونی کردن بورس انرژی از مهم‌ترین موارد است به‌طوری که وزارت نفت موظف به فروش 2 میلیون تن نفت خام سبک، 3 میلیون نفت خام سنگین و 2 میلیون تن میعانات گازی شده است.

وی افزود: بر اساس لایحه بودجه به دولت اجازه داده شده تا محصولات نفتی چون نفت، بنزین و گازوئیل را در مرزها با قیمت فوب خلیج فارس(آزاد کردن یک‌باره قیمت) بفروشد که این کار درآمد خوبی را برای کشور به دنبال دارد.

عضو کمیسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرد: درآمد قابل ملاحظه حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها هم بیش از 150 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که قرار است برای برای حمایت از تولید و اشتغال و صنایع هزینه شود.

پورمختار از اختصاص هزار و 400 میلیارد تومان به نهادهای حمایتی چون کمیته امداد و بهزیستی در بودجه 98 خبر داد و گفت: 8 هزار و 400 میلیارد تومان هم برای کاهش فقر مطلق در جامعه به کمیته امداد تعلق می‌گیرد.

وی مطرح کرد: در حوزه کمک به اشتغال هم 60 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در قالب تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و برای ادامه و تکمیل طرح‌ها هم از ظرفیت اوراق مشارکت یا اسناد خزانه اسلامی استفاده می‌شود.

پورمختار اعلام کرد: در لایحه بودجه 50 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به این کار اختصاص یافته تا از این ظرفیت در نبود نقدینگی برای تکمیل طرح‌ها استفاده شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: برای تشویق فعالان بخش توسعه نفت و گاز هم بانک‌ها باید از منابع داخلی خود به آن‌ها تسهیلات داده و دولت هم ملزم به تکمیل مسکن مهر و ترمیم بافت‌های فرسوده در سال 98 شده است.

پورمختار از معافیت مالیاتی درآمدهای 2 میلیون و 700 هزار تومان و پایین‌تر خبر داد و افزود: با پلکانی شدن مقدار مالیات، افرادی که بالاتر از این مبلغ درآمد دارند باید 15 تا 35 درصد مالیات بپردازند.

وی با اشاره به قانونمند شدن درآمد پزشکان هم بیان کرد: پزشکان باید از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند تا درآمدشان از نظر مالیاتی قابل کنترل باشد و از طرف دیگر به کارانه پزشکان در طرح نظام سلامت که مورد غفلت واقع شده بود بر اساس مقدار آن مالیات تعلق می‌گیرد.

پورمختار گفت: امید است با تصویب لایحه بودجه 98 شاهد تحقق، تخصیص و عملیاتی شدن آن در حوزه زیرساختی و اجرایی کشور بوده و برای حوزه اشتغال و تولید که به بودجه‌های عمرانی وابسته است، مشکلی ایجاد نشود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
در اروپا حقوق یک پزشک 3 برابر یک کارگر است و در ایران درآمد یک پزشک متخصص 1000 برابر یک کارگر است. در اروپا از پزشک 70 درصد مالیات میگیرن و از کارگر هیچ مالیاتی نمیگیرن. در ایران از پزشک مالیات نمیگیرن (نمیتونن بگیرن چون دورشون میزنن) و از کارگر 10 درصد مالیات میگیرن.
اولین کاری که قاضی زاده هاشمی کرد این بود که تعداد پذیرش پزشکی رو که احمدی نژاد به درستی ۲ برابر کرده بود رو نصف کرد تا انحصار رو ادامه بده.
عده ای برای انکه رونق بازارشان کمتر نشود کشور را در بی پرشکی و کمبود پزشک غرق کرده اند
اين حرف ها روي باد هواست
تعزيرات بايد چند شماره تلفن اعلام كند براي ثبت شكايات مردمي
بعد بازرسي تعزيرات بايد بره داخل مطبي كه ازش شكايت شده اعمال قانون كنه
يه مدتي بايد سفت بگيرن تا تخلفات پزشكي بياد پايين
بدون نظارت قوي كسي حريف پزشكان كه خون ملت رو تو شيشه كردن نميشه
پزشکان حق ضرب و شتم بیماران در حال خون دادن را ندرند. پزشکان حق دشنام دادن به بیماران را ندارند.قابل توجه پزشکان بیمارستان بهرامی
این طرح باید طرح تحول جیب پزشکان نام گذاری میشد نه تحول سلامت
این همه حرف زده فقط یک سطر پزشکان را تیتر کرده اید معلوم است که به صنف پزشکان حساسید کار درستی است ولی کاش می گفتید چه کسانی در این مملکت حق درامد بالاتری داشته باشند و پسندیده باشد برای شما تا ما بچه هایمان را به ان سمت بفرستیم تحصیل علم و کسب درامد یا دلالی بدون ژحمت درس ، تجارت رانتی، حیله و احتکار و ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر