بازدید 5637

بودجه وزارت علوم پنج درصد کاهش یافته است

کد خبر: ۸۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 20 February 2019

معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به هزینه کرد 75 درصدی بودجه دانشگاه ها در بخش حقوق و مزایا، بودجه منظور شده برای این وزارتخانه در سال آینده پنج درصد نسبت به امسال کاهش دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمدتقی نظرپور مجموع بودجه امسال دانشگاه ها را 75 هزار میلیارد ریال ذکر و اظهار کرد: پیشنهاد ما برای این بخش از اعتبارات عمومی دانشگاه، افزون بر 130 هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده که بخشی از اعتبارات دانشگاه ها در قالب ارزی هزینه می شود و تفاوتی که در نرخ ارز به وجود می آید، ضرورت دارد این بخش از اعتبارات افزایش یابد. نظرپور گفت: آنچه هم که در لایحه بودجه سال 98 دیده شده، حدود 85 هزار میلیارد ریال است که در مجموع دانشگاه های کشور 13.7 درصد افزایش اعتبار داشته اند.

وی افزود: این در حالی است که 70 تا 75 درصد بودجه دانشگاه در بخش هزینه ای، پرسنلی، حقوق و مزایا و موارد مشابه هزینه می شود و آنچه می ماند با درصد افزایش 13.7 درصدی حتی پنج درصد کمتر از سال جاری شده، که جای نگرانی دارد.

معاون اداری، مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 درصد اعتبارات سراسری دانشگاه ها از محل درآمدهای اختصاصی و 70 درصد از اعتبارات دولتی است که تلاش می شود این میزان به ویژه در دانشگاه هایی که درآمد اختصاصی کمتری دارند، از محل پژوهش، آموزش و سایر موارد بیشتر شود.

نظرپور افزود: نباید فراموش کنیم وظیفه دانشگاه ها آموزش و پژوهش است و هیچ اتفاقی نباید ما را از هدف اصلی دور کند بلکه باید با حفظ وظایف اصلی، تنوع منابع درآمدی را مورد توجه قرار داد تا دانشگاه ها از این لحاظ دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به شرایط سخت تر سال آینده نسبت به امسال، گفت: انتظار می رود دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و پارک علم و فناوری برنامه ریزی دقیق تری در حوزه های مختلف داشته باشند.

وی افزود: در این میان شاید نتوانیم در برخی مراکز علمی درآمد جدیدی داشته باشیم ولی شاید بتوانیم در بخشی از هزینه های جاری صرفه جویی کرده و از درآمدها برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هزینه کنیم.
به گزارش ایرنا؛ معاون اداری، مالی وزیر و مدیرکل اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفری یکروزه به خراسان شمالی، از پروژه های در دست اجرای دانشگاه بجنورد دیدن و با روسای دانشگاه های این استان دیدار کردند.

خراسان شمالی 40 هزار دانشجو در 39 دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد که دانشگاه بجنورد، به عنوان دانشگاه جامع استان، آموزش چهار هزار و 500 دانشجو را در 49 رشته تحصیلی عهده دار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار