بازدید 13999

یکی از متهمان پولشویی در سینما دستگیر و آزاد شد و به جشنواره فجر فیلم داد!

تنها با معادل ریالیِ 100 بیت کوین، می‌توان یک فیلم سینمایی باکیفیت را در ایران تولید کرد و این شخص نیز با تکیه بر همین منابع توانسته به تولید فیلم بپردازد و پس از اعلام عدم مشکل برای تداوم فعالیتش توسط این نهاد نظارتی و آزادی‌اش، آخرین فیلم با سرمایه گذاری او نیز در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.
کد خبر: ۸۷۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 20 February 2019

یکی از متهمان پولشویی در سینما دستگیر و آزاد شد و به جشنواره فجر فیلم داد!یکی از چهره‌هایی که انگشت اتهام پولشویی در سینما به سمت او دراز بود و از قضا در جشنواره فیلم فجر نیز با یک فیلم حضور داشت، پیش از این رویداد دستگیر و پس از بررسی وضعیت مالی‌اش، تداوم فعالیتش از سوی این نهاد بلامانع اعلام شد و در همین راستا به فعالیت خود در حوزه سینما ادامه داده است؛ شخصی که با تکیه بر بیت کوین به ثروت قابل توجهی دست یافته و ظاهراً این نوع کسب درآمد در زمره پولشویی قرار نگرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از دستگیری محمد امامی، سرمایه گذار سریال شهرزاد و اعلام رسمی در دادگاه علنی ـ که او و شرکایش لاشه پول‌های مفاسد اقتصادی‌شان را به حوزه اقتصاد می‌آوردند ـ دادستان تهران نیز تأکید کرد، با نوعی پولشویی در سینمای ایران مواجه هستیم و در ادامه صنوف سینمایی نیز با این اتفاق همراهی کردند و خواستار بررسی نهادهای قضایی شدند تا شاهد رفع هرگونه پولشویی در سینما باشیم و بدین شکل تولیدات سینمای ایران متکی بر سرمایه‌های سلامت و قابل دفاع تولید شود.

در این شرایط، شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد، یکی از چهره‌های فعال در سینما که در طول چند سال در شماری از پروژه‌های سینمایی نیز دخیل بوده و برخی انگشت اتهام پولشویی در سینما را به سمت او نیز نشانه رفته بودند، چندی پیش توسط یکی از نهادهای نظارتی دستگیر و همزمان از دفاترش بازرسی شده است. شواهد امر چنین حکایت دارد که نهاد نظارتی مربوطه، فعالیت این شخص را قانونی و بلامانع تلقی کرده و منشأ پول‌های این شخص را مصداق پولشویی یا تبدیل پول‌های آلوده و منابع مالی مشروع تلقی نکرده است.

یکی از متهمان پولشویی در سینما دستگیر و آزاد شد و به جشنواره فجر فیلم داد!

این شخص به مسئولان امر اسناد مثبتی نشان داد که ثابت می‌کرده با سرمایه گذاری در پول دیجیتال بیت کوین و افزایش چشمگیر ارزش این پول دیجیتال توانسته ثروت قابل توجهی به دست آورد و بخشی از این ثروت را صرف سرمایه گذاری در حوزه سینما و تولید تعدادی فیلم سینمایی کرده است.

«تابناک» پیش از این در گزارشی تأکید کرده بود، منشأ ناشناخته شماری از فیلم‌های سینمایی که در چند سال اخیر ساخته شده، بیت‌کوین است و روی یکی از سرمایه گذاران تازه وارد سینما دست گذاشت.

این رمزارز با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه، هرچند از نظر حقوقی مورد تأیید هیچ کشوری نیست و هیچ دولتی آن را نمی‌پذیرد اما تقریباً در سراسر جهان معامله می‌شود و اکنون نیز ارزش هر بیت‌کوین نزدیک 4000 دلار ارزش‌گذاری و معامله می‌شود. در واقع تنها با معادل ریالیِ 100 بیت کوین می‌توان یک فیلم سینمایی باکیفیت را در ایران تولید کرد و این شخص نیز با تکیه بر همین منابع توانسته به تولید فیلم بپردازد و پس از اعلام عدم مشکل برای تداوم فعالیتش توسط این نهاد نظارتی و آزادی‌اش، آخرین فیلم با سرمایه گذاری او نیز در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

شواهد نشان می‌دهد، انگیزه این اشخاص برای ورود به این حوزه، علاقه شخصی برای طرح دوستی با برخی سینماگران و ورود به این عرصه از طریق سرمایه گذاری بوده است. سرمایه‌گذاری در چندین پروژه سینمایی، از پیش‌شرط‌های مرسوم برای دریافت مجوز تهیه کنندگی در سینمای ایران و ورود جدی‌تر به این عرصه است و ظاهراً این اشخاص نیز در نهایت به دنبال چنین فرصت‌هایی هستند.

با توجه به آنکه درباره استخراج و فروش پول‌های دیجیتال نه صرفاً در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان قانون گذاری شفافی نشده و مشخص نیست با چه ضوابطی می‌توان در این عرصه فعال شد یا اساساً فعالیت در این عرصه از اساس غیرقانونی است، در این زمینه تا قانون‌گذاری درباره ارز دیجیتال با پیچیدگی‌های حقوقی مواجه است و مشخص نیست متولیان امر، در چنین مواردی به جز اخذ مالیات، چه سازوکار دیگری در نظر دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
جل الخالق !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!¡!!!!!!!!!

چیز دیگری به فکرم نرسید . عجب شیر تو شیری.!!!!!!
خب بیت‌کوین که چیز بدی نیست :))
نهادهای قانون‌گذار هم اشتباه می‌کنن که دنبال محدودکردنشن. این کار مثل اینه که ایران بخواد ارزش دلار آمریکا رو تعیین کنه یا دلار چاپ کنه. همون‌قدر بی‌حاصل، همون‌قدر غیرقانونی!
صرف داشتن BTC جرم نیست. منم حدود 8 هزار دلار پول دیجیتال دارم که البته به صورت BTC نیستن، و اگر روزی 10 برابر شد، رقم خوبی بدست میارم که با فروشش میتونم یک منزل بخرم. منظورم اینه که منشاء پولی که BTC خریده مهمه و نه صرف داشتن BTC یا هر پول دیجیتال دیگر. بعضی کشورها به سمت تصویب قوانین در ارتباط با پول دیجیتال پیش رفته اند، مثل ژاپن و سنگاپور و کره جنوبی پیشگام هستن، اما در چین و هند ممنوع است.
شما اگر سال 2010 یا 2011 مثلا 1000 عدد بیتکوین میخریدی قیمتش کمتر از 10 هزار دلار میشد. الان همین 1000 عدد بیتکوین میشه 4 میلیون دلار ناقابل !!
یکی از متهمان پولشویی در سینما دستگیر و آزاد شد و به جشنواره فجر فیلم داد!

"به جشنواره فجر فیلم داد" یعنی چی؟؟؟!
حاصل سرمایه گذاری و مشارکت تولید در سینمای ایران «پولسوزی» است ، نه «پولشوئی»
ما هم گوشامون درازه
چون نورچشمی و ژن خوب یکی از اعتدالی ها بود
تصحیح خطا بالاخره یکجا باید خودشو نشان بده
باور کنید کار ما از تعجب ودرد کشیدن گذشته است .الان فقط باید فکر کنیم در حال شنیدن جوک جدید هستیم .با این تفاوت که جوکها واقعی شده اند وساخته افکار افراد مریض نیستند .نتیجه رفتار انسانهای نالایق هستند.
بیت کوین یک واحد پولی است و سرمایه نیست که رویش کشی سرمایه گذاری بکند.معمولا از طریق بیت کوین راحتتر می شه پول شویی کرد و پپول تجارت سیاه را در بین کشورها جابجا کرد.از این روست که وجاهت رسمی در مبادلات بین المللی هنوز ندارد.
جواب جالبی داده از این به بعد هر قاچاقچی مواد مخدر و ... را که بگیرن می تونه مدعی بشه رو بیت کوین سرمایه گذاری کرده
مگر در ایران پولشویی داریم؟ قصعاً نداریم همه فرافکنی است!
الان هدف از این تیتر چی بوده ؟
مشکلتون با امامی هست یا بیت کوین ؟ یا سرمایه گذاری در سینما ؟

طرف بیت کوین خریده الان ثروتمند شده بعد هم اومده تو سینما سرمایه گذاری کرده

؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر