بازدید 462084

بیت کوین منبع تأمین مالی برخی فیلم‌های سینمایی شد!

این رمزارز با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه، هرچند از نظر حقوقی مورد تأیید هیچ کشوری نیست و هیچ دولتی آن را نمی‌پذیرد، تقریباً در سراسر جهان معامله می‌شود و اکنون نیز ارزش هر بیت‌کوین بین 3800 تا 4000 دلار ارزش‌گذاری و معامله می‌شود. در واقع تنها با معادل ریالیِ 100 بیت کوین، می‌توان یک فیلم سینمایی باکیفیت را در ایران تولید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 26 November 2018

بیت کوین منبع تازه تامین مالی فیلم‌های سینمایی!برخی سرمایه‌گذاران که با جیب‌های پر به سینمای ایران آمده‌اند و رقم‌های قابل توجهی برای تولید فیلم سرمایه گذاری می‌کنند، در زمینه تولید ارزهای دیجیتال و مشخصاً بیت کوین فعال هستند و منابع مالی فراهم آمده از این طریق را وارد سینما کرده‌اند؛ اتفاقی که با توجه به فقدان قانون درباره ارزهای مجازی نه می‌توان آن را قانونی خواند و نه می‌توان غیرقانونی تلقی کرد و همین تداوم فعالیت چنین اشخاصی را در حوزه سینما با پیچیدگی‌هایی همراه ساخته است.

به گزارش «تابناک»؛ برخی سینماگران در چند سال اخیر نسبت به ورود پول‌های مشکوک به سینما هشدار دادند و این واکنش‌ها با برخی پروژه‌ها شدیدتر شده است. هرچند بخشی واکنش‌ها به نوعی تسویه حساب میان جریان‌های مختلف سینمای ایران بوده، واقعیت آن است که به هر صورت، اشخاصی که فاقد سابقه سینمایی یا انگیزه‌های تجاری هستند، نسبت به هزینه ارقام قابل توجه در حوزه سینما اقدام می‌کنند و این ارقام قاعدتاً می‌تواند بر چرخه تولید تأثیر بگذارد. در واقع این پرداخت‌ها و میزان آنها به عوامل برخی فیلم‌ها، سطح هزینه تولید را در کلیه پروژه‌ها بالا می‌برد و شرایط را از حالت طبیعیِ افزایش دستمزدها خارج می‌سازد.

برخی اهالی سینما در موضع‌گیری‌‌های مکرر، منشأ این پول‌ها را اشخاصی تلقی کردند که به دنبال پولشویی در سینما هستند. این در حالی است که سینما از گردش مالی کوچکی برخوردار است و فاقد ظرفیت لازم برای پولشویی است. همچنین کوچک‌ترین جزئیات در حوزه تولید در سینمای ایران، بارها در رسانه‌ها انعکاس می‌یابد و بنابراین یکی از پیش‌نیازهای پولشویی که سکوت و غیررسانه‌ای شدنِ عملیات پولشویی است نیز وجود ندارد و قاعدتاً هیچ مجرم عاقلی برای پولشویی سراغ چنین حوزه‌ پرحاشیه‌‌ای نمی‌آید.

بیت کوین منبع تازه تامین مالی فیلم‌های سینمایی!

از سوی دیگر، پولشویی تبدیل سود حاصل از جرم و فساد (اسلحه، مواد مخدر، فحشاء و...) به دارایی‌های به ظاهر مشروع است. به تعبیر دقیق‌تر، پولشویی طراحی و اجرای پروسه‌ای است که بر اساس آن منشأ آلوده پول‌ها به منشأ قانونی تغییر یابد؛ هرچند در پولشویی بخشی از اصل پول از بین می‌رود و رقم خروجی تا حدودی کمتر از رقم ورودی است، در پروژه‌های سینمایی معمولاً این رقم کاهش اصل سرمایه به مراتب بیش از عرف مرسوم در پولشویی است و از منظر اقتصادی نیز سینما محل خوبی برای پولشویی و عادی‌سازی منابع مالی نیست.

شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که منشأ ناشناخته شماری از فیلم‌های سینمایی که در چند سال اخیر ساخته شده، بیت‌کوین است. این رمزارز با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه، هرچند از نظر حقوقی مورد تأیید هیچ کشوری نیست و هیچ دولتی آن را نمی‌پذیرد، تقریباً در سراسر جهان معامله می‌شود و اکنون نیز ارزش هر بیت‌کوین بین 3800 تا 4000 دلار ارزش‌گذاری و معامله می‌شود. در واقع تنها با معادل ریالیِ 100 بیت کوین می‌توان یک فیلم سینمایی باکیفیت را در ایران تولید کرد.

ظاهراً برخی از اشخاصی که در حوزه استخراج بیت‌کوین فعال هستند، بخشی از سرمایه‌شان را به سمت سینما آورده‌اند. شواهد نشان می‌دهد، انگیزه این اشخاص برای ورود به این حوزه، علاقه شخصی برای طرح دوستی با سینماگران و ورود به این عرصه از طریق سرمایه گذاری بوده است. سرمایه‌گذاری در چندین پروژه سینمایی، از پیش‌شرط‌های مرسوم برای دریافت مجوز تهیه کنندگی در سینمای ایران و ورود جدی‌تر به این عرصه است و ظاهراً این اشخاص نیز در نهایت به دنبال چنین فرصت‌هایی هستند.

با توجه به آنکه درباره استخراج و فروش پول‌های دیجیتال نه صرفاً در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان قانون گذاری شفافی نشده و مشخص نیست با چه ضوابطی می‌توان در این عرصه فعال شد یا اساساً فعالیت در این عرصه از اساس غیرقانونی است، در این زمینه تا قانون‌گذاری درباره ارز دیجیتال با پیچیدگی‌های حقوقی مواجه است و مشخص نیست متولیان امر، در چنین مواردی به جز اخذ مالیات، چه سازوکار دیگری در نظر دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
در حال حاضر بیت کوین ارزشی 3974 دلاری دارد و دز سال 2018 با شوک کاهش به یک پنجم ارزشش رسیده است
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
دولت بی تدبیری














چی خواستیم






چی شد.
بدون شک در آینده بیت کوین و و آلت کوین ها جهان رو تسخیر میکنند و حتی برای خرید نان هم از این ارز استفاده خواهد شد :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
بیت کوئین کلک جدید امریکاست که جای دلار رو بگیره چون دلار به اخر خط رسیده با 21 تریلیون دلار بدهی.
چخبره
چهار میلیارد هزینه ساخت ی فیلم
خیلی نون شبه، چه گلی به سر ما میزنن مگه
میشه دقیقتر بفرمایید چه کسی داره با کوین در ایران فیلم میسازه؟ خودتون میگید 4000 دلار است، 100 تاش میشه 400000 دلار! این پول کی داره؟
الان رمزارز ملی هم داریم عمو
اولا توی ایران اصلا چیزی به اسم پول شویی نداریم!!!
تصور کنید من یک خلاف کارم و درآمدم تنها از راه نامشروعه! (نعوذ بالله) حالا می خوام این درآمد رو خرج کنم. آیا کسی میاد بپرسه این پول از کجا اومده؟ خیر. حتا اگه چند تریلیون تومن هم جا به جا کنم کسی به کسی نیست. دلیل نداره بخوام براش سرپوش مشروع بذارم. مستقیم خرج می کنم دیگه.
پول شویی مال کشورهاییه که چرخش پول رو رصد می کنن و براشون مهمه. اونا مجبورن یک سرپوش قانونی برای درآمدهای نامشورع خودشون فراهم کنن که بگن از اونجا اومده.
برای ما مهم نیست. ما از این چیزا نداریم.

دوما بیت کوین هم قانونیه! هم داشتنش، هم ماین کردن، هم معامله و هم جابه جایی.چرا؟ بر اساس اصل اباحه. همه کارها مجازه، مگر اینکه قانونگذار خلافش رو تصویب کنه. قانون گذار که نمی یاد بگه این قانونیه، اون قانونیه، این یکی هم قانونیه و ...
فقط موراد غیر قانونی رو تعیین می کنن. تا وقتی هم که قانونی برای ممنوعیت وجود نداشته باشه، مجازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
سلام جناب اروجعلی مشخصه تا حالا بالای سیصد میلیون تو حسابتون نزدن.چون بانکتون زنگ میزنه و دلیل می پرسه
با سلام خواهش میکنم این مطلب را منتشر کنید
در سالهای گذشته هزاران میلیارد دلار پول بدون پشتوانه برای مقاصد خاص سیاسی از جمله ضربه زدن به اقتصاد چین و روسیه و ایران در جهان توسط امریکا انتشار یافت انباشت این حجم از دلار به حدی رسیده است که باعث فروپاشی اقتصاد جهانی شده است امریکا برای جمع اوری این نقدینگی انباشته اقدام به طراحی ارزهای دیجیتالی کردو با تیلیغ انها و ایجاد بازار کاذب عرضه و تقاضا و گران کردن و ارزان کردن متناوب انها به مرور با خرید و فروش این ارزها شروع به جمع اوری این نقدینگی انباشته مینماید بطوریکه با ایجاد بازار کاذب تقاضا انها را باقیمت بالا میفروشد و با ارزان کردن متقلبانه باقیمت بسیار پایین میخرد و مابه اتفاوت این مبالغ را از بازار ارز خارج میکند باید بدانید که بیش از نود درصد معاملات ارزهای دیجیتال توسط ژاپن و امریکا و با دلار امریکا با حمایت بانک مرکزی انها و توسط صرافیهای منتخب انها انجام میشود نکته دوم تبلیغاتی است که برای بلاک چین و سیستم بظاهر غیر قابل رد یابی ان میشود تحلیل کارشناسانه کارتهای گرافیکی مورد استفاده دراین سیستم نشان میدهد که بوردهای انها دارای یک یا چند ذخیره ساز اطلاعات است که میتوانند بطور مشخص اطلاعات را هدایت و به ادرسهای خاص ارسال کنند در نتیجه بر خلاف گفته های رایج این کارتها دارای ادرس مشخص برای رد گیری و شناسایی اطلاعات ارسالی هستند اصولا باور کردنی نیست که اطلاعات محرمانه ای در حال گردش در سیستمی باشد که در یک محیط سخت افزاری قابل دسترس بر همگان باشد به همین دلیل است که سیستهای فوق سری امنیتی امریکا به هیچ مرکز خارجی متصل نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست