بازدید 4020
با خروج امریکا از برجام

همکاری افریقای‌جنوبی و ایران کاهش نمی‌یابد

کد خبر: ۸۷۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 20 February 2019

سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت : خروج امریکا از برجام از همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی افریقای جنوبی با ایران کم نخواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ویکا مازوی کومولو روز سه شنبه در دیدار با عباس رضایی استاندار اصفهان با بیان اینکه بر روی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط تمرکز داریم،افزود : باید این بنگاه ها را به ایران وارد کنیم تا تبادلات اقتصادی و تجاری بین 2 کشور و بویژه استان اصفهان افزایش یابد.

وی اظهارداشت : توسعه گردشگری یکی از زمینه های موثر برای رشد اقتصادی است که تلاش می کنیم با اعزام چند خبرنگار برای تهیه اخبار از ظرفیت های این کشور و همچنین تور رسانه ایرانی به افریقای جنوبی فرصت های اقتصادی و گردشگری را بررسی و با بهره گیری حداکثری از این فرصت ها اقدام کنیم. کومولو با تاکید بر لزوم ایجاد پرواز مستقیم بین دو کشور، تصریح کرد : محدودیت های بین المللی و اقتصادی در این زمینه وجود دارد ولی به دنبال ارائه راهکار برای حل این مشکلات هستیم.

وی بر تبادل اطلاعات و فعالیت ها در خصوص موزه ها و میراث فرهنگی تاکید کرد و افزود: در راستای بازسازی و نامگذاری موزه های افریقای جنوبی که از گذشته باقی مانده است از فعالیت های ایران الهام خواهیم گرفت. سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به تغییر ساختار آموزشی این کشور، افزود: در نظر داریم همکارهای بیشتر و تنگاتنگی را در زمینه های علم و فناوری با موسسات علمی ایران و بویژه اصفهان داشته باشیم.

استاندار اصفهان در این دیدار توسعه روابط تجاری، اقتصادی و علمی بین اصفهان و آفریقای جنوبی را خواستار شد و گفت : گفت: بیان ظرفیت های منشا تبادلات و همکاری های علمی و فناوری در ابعاد مختلف در کشور آفریقای جنوبی و ایران می شود. عباس رضایی افزود: لازمه تبادل بین 2 کشور ایجاد تسهیل روادید بین 2 کشور به منظور رفت و آمد بهتر ایرانیان و مردم آفریقای جنوبی می شود.

وی با بیان اینکه اصفهان را صرفا از منظر زیبایی نصف جهان میخوانیم، افزود: امیدوارم مردم آفریقای جنوبی پس از این دیدار از آثار و واقعیات تاریخی اصفهان بازدید بیشتری داشته باشند. وی ادامه داد : اصفهان می تواند منشا و منبع تحولات بیشتر دوستی 2 کشور ایران و آفریقای جنوبی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری باشد.

استاندار اصفهان با اشاه به اینکه بیشترین صنایع مادر کشور در اصفهان مستقر هستند، تصریح کرد: ورود صنایع بزرگ آفریقای جنوبی به ایران منشا دوستی و مودت در جهت تبادل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می شود.
رضایی با اشاره به تبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبی ابراز امیدواری کرد: این دیدارها منجر به افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی هر 2 کشور شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان