بازدید 23252
واکنش عسگراولادی به جوابیه بانک مرکزی؛

شصت سال است با یک شرکت صادرات دارم/ بیش از یک‌میلیون یورو صادرات نداشته‌ام/ سه ماه است که صادرات را تعطیل کرده‌ام/ بانک مرکزی می‌خواهد با این حرف‌ها، سربه‌سر من بگذارد/ دلار ۴۲۰۰ بزرگ‌ترین فساد بود/ بانک مرکزی بی شفاف‌ترین است

روز گذشته، بانک مرکزی در واکنش به اظهارات یکی از صادرکنندگان با سابقه و مشهور کشور، جوابیه‌ای خطاب به ایشان منتشر کرد. با نگاهی به متن این جوابیه، مشخص شد منظور از شخص مورد نظر، اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین بوده است. عسگراولادی که از تجار معروف و شناخته کشور است در گفت وگو با تابناک اقتصادی نسبت به این مطلب بانک مرکزی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۷۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 19 February 2019
تابناک اقتصادیروز گذشته، بانک مرکزی در واکنش به اظهارات یکی از صادرکنندگان با سابقه و مشهور کشور، جوابیه‌ای خطاب به ایشان منتشر کرد. با نگاهی به متن این جوابیه، مشخص شد منظور از شخص مورد نظر، اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین بوده است. عسگراولادی که از تجار معروف و شناخته کشور است در گفت وگو با تابناک اقتصادی نسبت به این مطلب بانک مرکزی واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ اسدالله عسگراولادی در گفت وگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: بنده شصت سال است که فقط با یک شرکت صادرات انجام می‌دهم و در تمام این مدت مشغول صادرات خشکبار بوده‌ام.
 
وی در پاسخ به این که چرا بانک مرکزی گفته شما دو شرکت دارید و تا پایان آبان امسال بیش از ۱۶ میلیون یورو نیز صادرات داشته‌اید که هنوز وارد چرخه اقتصادی نشده است، اظهار داشت: بنده سه ماه است که صادرات را تعطیل کرده‌ام و از طرفی تنها با یک شرکتی که دارم، در تمام شش ماه امسال، بیش از یک‌میلیون یورو صادرات نداشته‌ام که آن ‌هم هنوز سررسیدش نرسیده است. وی ادامه داد: این‌ها دروغ می‌گویند، چیکارش کنم؟ بانک مرکزی می‌خواهد با این حرف‌ها، سربه‌سر من بگذارد.
 
اسدالله عسگراولادی
 

وی در خصوص مشکلات کنونی صادرات اظهار داشت: وقتی اکنون صادرات داریم (صادرات خشکبار)، طرف خریدار (خارجی) به بنده می‌گوید، یک بانک معرفی کن تا پول واریز کنم. من هم می‌گویم نیما واریز کنید. در مقابل، طرف خارجی می‌گوید: نیما را نمی‌توانم واریز کنم. چقدر باید بگویم خارجی‌ها نیما را نمی‌شناسند.

حتی اگر اسم نیما را ببریم، حساب‌هایمان را می‌بندند، زیرا تحریم هستیم. با این شرایط، پیش‌بینی می‌کنم که صادرات کمتر شود؛ هرچند برای صادرات خشکبار در شرایط فعلی، کار بسیار سخت شده و به همین دلیل، سه ماه است صادرات خشکبار را تعطیل کرده‌ام.

عسگراولادی در پاسخ به این که چه باید کرد، اظهار داشت: به نظر بنده راهکار کنار گذاشتن سامانه نیماست، زیرا اگر راه را باز نکنند، صادرات روز‌های سخت‌تری را تجربه خواهد کرد و کمتر می‌شود. وی ادامه داد: باید نیما را حذف کنند و در مقابل، جواز صادراتی صادرکننده را تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی به واردکننده بدهند تا کالای مورد نظر را وارد کند.

عسگراولادی در واکنش به این که بانک مرکزی در جوابیه خود گفته است: شفافیت هدف اصلی سامانه نیماست و برخی آقایان شفاف و صادقانه با مردم صحبت نمی‌کنند و این که تمایلی ندارند در فضای شفاف فعالیت کنند و طی سالیان طولانی، در اتاق‌های بسته حوزه تجارت خارجی کشور را قبضه کرده‌اند و صرفاً منافع شخصی و گروهی خود را می‌بینند" به خبرنگار تابناک اقتصادی گفتند: خود بانک مرکزی شفاف نیست و بی شفاف‌ترین است...

 
اسدالله عسگراولادی

عسگراولادی در پاسخ به پرسشی دیگر در خصوص اینکه آیا این امکان دارد که بانک مرکزی در سال آینده، نرخ ارز را تعدیل و کاهش دهد، گفت: خیر. بانک مرکزی نمی‌تواند با این برنامه‌هایش کاری کند.

به گفته عسگراولادی، بزرگ‌ترین فسادی که در نرخ ارز به وجود آمد، اعلام نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی بود. قبل از ۴۲۰۰ تومان، ما دو نرخ داشتیم، ولی بعد اعلام دلار ۴۲۰۰، ما با پنج نرخ ارز روبه رو شدیم. در این خصوص باید به گفت وگوی اخیر این فعال اقتصادی ۸۵ ساله در برنامه دست خط اشاره کرد. وی در آن برنامه گفته بود: نرخ اصلی ۴۲۰۰ تومان است. بعد نرخ نیما و سپس نرخ سنا است. نرخ هواپیمایی، نرخ دانشجو جداست، نرخ بیمار جداست، مسافر جداست. همه این‌ها نرخ‌های متفاوت است. یک نرخ نیست. این خیلی بد است. یک نرخ هم در بازار آزاد است. مردم بلاتکلیف هستند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به آخرین وضعیت همکاری بانک کونلون چین با فعالان اقتصادی اظهار داشت: کونلون در حال حاضر برای آن‌هایی که می‌توانند شرکت ثبت کنند، روبه‌راه و مشغول است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۶
خجالت اوره. پارسال که خشکسالی بود سخنرانی و نظریه و .. که بله. امریکا و اسراییل با هزینه عربستان ابرها به سوی ایران را می ربایند! حتما امسلا که دویست درصد نسبت به سال گذشته بارندگی زیاد شده و برخی نقاط کشور سیل هم امده امریکا و اسراییل و عربستان با هارپ تغییر استراتژی از ابر دزدی به سیل کردند یا هارپ انتنش مشکل پیدا کرده. در مورد گوشت هم حالا که نمی توانند اداره کنند می گو یند عربستان با هزینه هنگفت گوشت و گوسفندان ایران را می رباید! حتما به زودی هم می گویند سرمایه داران اماراتی و صهیونیست و عرب پراید و پژو 405 را دارند قاچاق می کنند. ما هیچ. خودتان را چی فرض کردید. فقط از ذهنی که می گوید ابرها را می دزدند بر می اید که بگوید گوسفندان ایران را دو میلیون می خرند که هشت میلیون بفروشند. یعنی عراق و افغانستان و دبی قیمت گوشت چهار صد هزار تومن در کیلو است! حتما شاخشان طلا هست!
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
من پیشنهاد دارم که برای آقای عسکر اولادی یک حساب کمک مالی تعیین کنید تا مردم به ایشان کمک کنند !
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
پس کی بود می گفت پارازیت نمیذاره بارون بیاد؟ خود شماها مگه نبودید؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
دشمان ملت ایران نقطه ضعف ایران را خوب پیدا کرده اند و بر گسترش آن دست گذاشته اند و با استفاده از تکنیک های داده کاوی بسیار راحت می توانند میزان فشاری که به مردم می آید را روز به روز رصد کنند
هر چه تاثیر گذاری کارهای آن ها برای بی ثبات کردن اوضاع کشور بیشتر شود آنها هم فشار بیشتری وارد می کنند
باید ریس جمهور با مردم شفاف صحبت کند و مردم در جریان تمام تصمیمات باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
بنده پیشنهاد دیگری دارم و آن اینکه برای هر کسی شغلی تعریف شود طبق سیستم الکترونیکی بصورت اصلی مثلا یکی گوسفند داری می کند 200 عدد. الان دو نفر از آشنایان خودم را می شناسم با اعضای خانواده خود و عیالش مشکل پیدا کرده می گویند چرا ما در این برو بیابان و کوهستان بمانیم و زجر بکشیم ما را هم ببرید شهر. مثلا یکی در شمال شهر تهران پز می دهد و میلیاردی به جیب می زند و یکی هم با گوسفندان خودش . منظورم قوانین و هر چی که ما اسم می گذاریم باید حمایت شود. الان طرف مجبور شده گوسفندان خود را بفروشد و گیج و منگ شده است. بهترین پزشک و ماهر باید برای دامدار و گندمکار اصلی باشد و نه داخل شهری .
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
متاسفانه در این کشور نه مسئولی دلش برای ملت میسوزه و نه مردم به مردمی رحم نمیکنه!!!!!!! و
مهم اینه و تا آخرش رو بخون... حالا این آقا دلسوز شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقدینگی در اسفند 1396 به 1500 تریلیون تومن رسید. درامد ارزی ایران در سال منتهی به 1396 به 130 میلیارد دلار رسید. از تقسیم این دو قیمت دلار به عنوان ارز اصلی به دست می اید که می شود 11500 تومن برای سال 1397. نقدینگی در اسفند 1397 می رسد به 1900 تریلیون تومن. باتوجه به تاثیر با تاخیر ششماهه تا هشت ماهه این افزایش نقدینگی و متاسفانه با توجه به تحریم خرید نفت که از اذر شروع شده درامد ارزی ایران در امسال به زیر 110 میلیارد دلار می رسد در نتیجه قیمت دلار می رسد به 17000 تومن. ولی باز هم قابل تحمل است. فکری به حال مهرماه 98 بکنید. چون با این کسری بودجه نقدینگی در مهرماه 98 حداقل میرسد به 2300 تریلیون تومن. و میزان درامد ارزی با توجه به تحریم در سال منتهی به شهریور 1398 در خوشبینانه ترین حد می رسد به 70 میلیارد دلار. یعنی قیمت دلار بالای 30 هزار تومن است. این رابطه ای است که در تاریخ ایران از 50 سال گذشته بر قرار بوده. حالا نه ترامپ و نه تمام نیروها وسلاطین بازار و دلالها و ... نمی توانند مثلا ناگهانی قیمت دلار را به بیست هزار تومن برسانند. ولی در برابر هم تمام کارشناسان بانک مرکزی و تمام دولت و اقای جهانگیری و همه بگیر و ببیندها هم نمی تواند قیمت دلار را به زیر مثلا 12 هزار تومن برای الان برساند و حرکت اخیر بازار فقط شروع و مقدمه تاثیر کاهش درامد نفتی ایران برای بهار 98 هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
شما که اینقدر متن طولانی نوشتی من در یک جمله جواب شما را می دهم
در کشورهایی مثل اروپایی و یا ژاپن نقدینگی در عرض ۵ سال تقریبا بیش از ۲ برابر شده
و این چیزهایی که نوشتی دلیل اصلی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
نرخ دلار را با استفاده از تورم داخلی و خارجی محاسبه می کنند جانم
علی امیری فراهانی
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
دوست 1420 و 1423. در کجا این امار رشد نقدینگی را در کشورهای پیشرفته اورده اید که مثلا ژاپن هر پنج سال نقدینگی در ان دو برابر می شود؟ شاید بعد از بحران اقتصادی 2009 این کشورها و امریکا برای خارج شدن ار رکود اقتصادی بسته های محرک نقدینگی و بودجه برای حرکت اقتصاد به کار گرفتند ولی برای دوره محدود و با بر گرداندن ان نقدینگی و کنترل ان در مسیر تولید صنعتی و بازرگانی. شما اقتصاد منحصر به نفت و صادارت نفتی ایران را با اقتصاد دانش بنیان و نجارت و صنعت محوری مانند ژاپن یا امریکا یا المان و حتی چین قیاس می کنید؟ در این پنج سال گذشته به طور متوسط اقتصاد ایران رشد تقریبا صفر داشته و رشد سرانه و در نتیجه مصرف سرانه منفی بوده. ولی در همین شش سال دولت محترم روحانی رشد نقدینگی را تقریبا به پنج برابر افزایش داده که بیشتر ان هم با تدبیر غیر علمی وزیر اقتصاد دور اول اقای روحانی صرف بالا بردن سودهای موهوم بانکهای خصوصی به بالای 28 درصد شده است. در کدام یونیورس و رد کدام علم اقتصاد و در کدام مکتب اقتصادی شما می توانید وزیر اقتصادی بیابید که نسخه افزایش نقدینگی به پنج برابر را انجام دهد در حالیکه رشد اقتصادی سرانه منفی و میزان ارز وارده به سیستم هرگز حتی به سال 90 که بالای 150 میلیارد بود نرسیده و در حد همان 120 میلیارد دلار سالانه باقی مانده و اخیرا کاهش داده شده. می بینید که اقای همتی و اقای جهانگیری و نوبخت و همه تیم اقتصادی دولت هر کاری کردند ولی نتوانستند قیمت دلار را برای دوماه به زیر همان 11500 تومن برسانند و الان هم که می بینید که به بالای 13 هزار تومن رسیده. باور فرمایید که ما ممکن است مدیران اقتصادی متفاوتی و تافته جدا بافته از دنیا داشته باشیم یا به وزارت برسانیم ولی اصول اقتصادی در دنیا مانند قوانین جاذبه با نظرات مدیران متفاوت اقتصادی در ایران یا ونزویلا یا موزامبیک و البته ژاپن و المان تغییر نخواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
دوستی که در یک جمله جواب دادند. البته جواب نیست. با فرض درست بودن این خبر اولا در 5 سال در آن کشورها دو برابر شده دوما تولید ثروت و اعتباری که دولت های آن کشور رو هم باید در نظر گرفت.
مثل دلار فراتر از پشتوانه ای که داره چاپ شده اما اعتبار آمریکا و کارهایی که انجام میده مانع از افت ارزش اون هست.
دوستی هم که گفته نرخ تورم رو بر اساس تورم داخلی و خارجی محاسبه می کنند یعنی چه؟
تورم رو بر اساس ارزش پول در ببرابر کالا حساب می کنند داخلی و خارجی ندارد دیگر!
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
به نظر بنده تا تو کشور قانون منع پس انداز اجرایی نشه بدبختیای ملت تموم نمیشه.
کسانی که صاحب هیچ بنگاه اقتصادی و تولیدی ها حتی خدماتی نیستند و یک کارمند وکارگر ندارد چن ده میلیارد تومن موجود تو
حسابشون هست و میتونن هر بخشی رو با هجوم های خودشون نابود کنن
باید برای هر فرد به فراخور کارش و تخصصش و میزان مالیاتی که میده اجازه ی پس انداز بدن.اینجور نباشه که طرف با سود پولش بتونه اصول اقتصاد رو جابجا بکنه.
باید سود حسابهای مدت دار رو بصورت کارت اعتباری اون هم فقط بصورت خرید پرداخت کنن.نباید کسی که 40 درصد مالیات نداده باشه بتونه پس انداز بکنه.الان بخاطر نبود ی همچین قانونی هستند
کسانی که پول دارن ولی دلشون نمیاد خرج کنن که بخش تولید و خدمات بهره مند بشن..نشستن سر گلوگاه های اقتصاد دو پدر مردم رو با پولی که ریالی مالیات ندادن درمیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
خلاصه گفتم دوبرابر شده ولی کاملتر ان این است که
اگر رشد دوبرابر و یا بیشتر در نقدینگی داشتند رشد تولید ان ها هم به اندازه این نقدینگی دوبرابر شده و رشد اقتصادی را تجربه کردند ولی در کشور ما که سه برابر شده این نقدینگی فقط کمتر از دوبرابر این رفته به سمت تولید واقعی و بقیه ان را امثال دیدین نمونه ان که کارهای غیر مولد مثل طلا و دلار و ماشین و مسکن چند برابر شده که از همین پولی که باید می رفته به سمت تولید رفته بو انجا و تاذزمانی که مالیات از خانه ها خالی و چند خانه و یا مالیات بر طلا و ارز گرفته نشود این پول های سرگردان به طور کامل به سمت تولید نمی رود و ضربه می زند به اقتصاد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
نقدینگی با رشد اقتصادی و اقتصاد پویا و مدیریت صحیح در ارتباط هست
اگر نقدینگی بالا باشد و مدیریت و رشد اقتصادی و اقتصاد پویا نداشته باشیم تنها باعث تورم و اختلاف طبقاتی میشه
اگر اقای همتی و دولت و اصولا حاکمیت اقتصادی ایران می خواهد دلار و تورم را تثبیت کند چاره ای ندارد جز تثبیت رشد نقدینگی در حد 5 تا 7 درصد. و برای این لازم است که دولت بتواند کسری بودجه عظیم خود را با سیاستهای بسیار سختگیرانه و انضباط بودجه و کاهش یارانه و کاهش نهادها و پستها و شرکتهای دولتی بودجه خوار و از همه مهمتر کاهش نرخ سود و بستن یا ادغام بانکهای خصوصی و مدیریت انها کاهش دهد. ولی همه می دانیم که هیچ دولت و مقام سیاسی و رئیس جمهوری در ایران حاضر به قدم گذاشتن به این وادی نیست و حاضرند برجام را بپذیرند و لوایح پولشویی را که در این موقعیت تحریم یعنی خودزنی بپذیرند و یا برجام های دو و سه را غیر قابل اجتناب بدانند و صنعت هسته ای را سیمان کنند ولی هرگز و هرگز به طرف سیاست انضباط مالی و کاهش بودجه و تعدیل و بستن نیروها و پستهای نجومی بگیر شرکتهای دولتی مانند خودرو سازها دولتی نروند. نتیجه همین روند کنونی که در 50 سال گذشته برقرار بوده برای سالهای اینده است. ولی دو مسئله بسیار سرنوشت ساز است. ادامه این روند با تحریم خرید نفت دیگر امکان ندارد و اگر بخواهیم این مسیر را ادامه دهیم بدون تعارف ونزویلا شدن اقتصاد یاران کاملا قابل پیش بینی است. ولی شخصا اعتقاد دارم که همانطور که در برجام اتفاق افتاد و همانطور که ترامپ و امریکا هم انتظارش را دارند بالخره مقامات دولتی ایران راهی برای اداکه این روند ولو با پذیرفتن شرایط لوایح یا برجام های دیگر پیدا خواهند کرد چون هرگز قادر به انضباط مالی نیستند ولی تصمیم به مذاکره را انقدر دیر می گیرند که هم مردم را به عذاب اقتصادی علیم دچار می کنند و هم اعتبار خود و کشور را از بین می برند و هم دیگر اثر سابق را نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
ونزولا به خاطر این چیزها به حال نیافتاده بلکه به خاطر بدهی کلان خارجی و پول های بدون پشتوانه در کشورشان به این وضع افتادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
مشکل راباوام گرفتن از روسیه حل کرددند و سلام
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
یعنی شما می فرمایید افزایش نقدینگی در ایران از فروردین 92 تا اسفند 97 از 480 تریلیون تومن به تقریبا 1900 تریلیون تومن پول بدون پشتوانه نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
همه ان که بدون پشتآانه نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
داداش تورم یعنی پول بدون پشتوانه! همینجوری که تورم پیش نمی یاد!!
همیشه و همه جا پیچیدگی قوانین عدم شفافیت و فساد به بار می اورد
خوب پسته وگدو وبادومی که حق ملت ایرانه رو صادر میکنی حالبیش اینه که پسته ی ایران تو آمریکا ارزونتر از ایرانه یعنی حضرات خشکبار به مردم خودشون از عمد گرون میدم که کسی نتونه بخره تا صادر کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
احسنت
اقای همتی با بستن حرکت بازار در این چند ماه سعی کرد که قیمت ارز را تثبیت کند. اما کارهای ایشان چنان غیر علمی و غیر واقعگرایانه بود که عملا دستور پخت یک کمبود بسیار شدید ارز و کالا و بالا رفتن قیمتها را اماده کرد. چه زمانی می خواهیم متوجه بشویم که کارشناس قابل نداریم یا به بازی گرفته نمی شوند. اقای همتی عملا با بستن معاملات و صرافیها هرچند به نظر خودش باعث شد که تقاضا را به صورت مصنوعی برای چند ماه کاهش داد ولی در برابر عرضه نیز به دلیل همین سیاستها به شدت کاهش یافت. صادرکننده ها و کسانی که دلار در خانه یا خارج از ایران دارند عملا عرضه را به دلیل این سیاستها شدیدا کاهش دادند. چو ن هم از نظر کارشناسی قیمتهای ده هزار و یازده هزار تومن بسیار زیر قیمت است و از طرف دیگر انها نگرانند که برای فروش چند هزار دلار در بازار بعدا مورد سوال و جواب دولت و سازمانها و نهادها قرار گیرند. از طرف دیگر با بسته شدن ثبت سفارش و واردات همه اجناس در بازار شروع به کاهش شدید فیزیکی کرده مانند خودرو و گوشت و همه چیز. نتیجه اینکه می بینید حالا بازار متوجه شده و انبارها خالی و در نتیجه قیمت مثلا خودرو و سایر اجناس به سرعت و جهشی دارند خود را به همان نرخ دلار واقعی که الان 15 تا 17 هزار تومن است می رسانند و اگر این سیاستهای وحشتناک غیر علمی اقای رئیس بانک مرکزی ادامه یابد شدیدتر هم خواهد شد. در کشوری که دچار خشکسالی دلار و ارز خارجی شده باید تمام تلاش از قیمت گذاری ارز تا واردت ارز و اسکناس به صورتی باشد که همه تشویق به عرضه ارز خود شوند نه اینکه از بیم و نگرانی عواقب بعدی یا پایین نگه داشتن دستوری نرخ ارز از عرضه ارز خود رد بازار خودداری کنند.

متاسفانه اقای همتی و اصولا سیاستمداران ما متوجه نیستند که در این دنیا شما نمی توانید که انچه به نفع سیاستهای ما هست را بپذیرید و از ان استفاده کنید ولی در برابر حاضر نباشید که در برابر دنیا و برای طرف مقابل هم بازار مساوی در نظر بگیرید. مثلا اقای همتی متوجه نیست که نمی شود از یکطرف همه مردم در ایران و ایرانیان خارج از کشور و شرکتها و کشورهای دنیا را به واردات ارز و سرمایه به ایران تشویق کرد و اعلام کرد ورود هر اندازه ارز و اسکناس به ایران ازاد است و از نظر گمرکی اشکال ندارد ولی در برابر از فروش ارز به متقاضیان یا خروج ارز و سرمایه جلوگیری کرد. امکان ندارد. در مورد همه سیاستهای اقتصادی هم همین استدر ضعف مدیریت و دانش اقای همتی همین اندازه بس که ایشان با بستن پوزهای خارج از کشور و جلوگیری از تراکنشهای بانکی و اهسته کردن ان تصور نمودند می توانند بازار ارز را کنترل کنند. ولی ایشان متوجه نیستند یا هستند ولی می خواهند از این ستون به ان ستون اداره کنند . مهم نیست که شما تراکنشها و پوز ها خارج از کشور را ببندید مهم انست که این تقاضا وجود دارد و ان را باید چاره کنید. حالا بعد از چند هفته از بستن این پوزها دوباره تقاضا راه خود را یافته ولی اینبار به مراتب بدتر چون تقاضا خارج از کشور سویتچ کرده در بازار داخل که همین الان هم به خاطر محدودیتها مالی و تحریمی به شدت دچار کمبود فیزیکی اسکناس ارز خارجی است و شما می توانید تصور کنید چه روزها و هفته هایی در پیش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
آفرین و هزار احسنت به شما
ولی کو گوش شنوا !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
آقای همتی صرافی ها را نبستند. اینکار را جناب سیف کردند و البته جناب همتی انها را باز کردند. حرف های جناب آقای عسکر اولادی هم شبیه کسی است که اصلا نمی داند نیما چیست. مگر نیما یک حساب است که شما آن را به کشور خارجی معرفی کنی؟ شما جنسی را صادر می کنی مثلا 5000 دلار. در سامانه نیما می گی من 5000 دلار در چین دارم. من وارد کننده هستم می گم آقا این 5000 دلار را می خرم با هم توافق می کنیم. شما 5000 دلار را در چین به من می دهی من هم معادل ریالی را در ایران. حرف آقای عسکر اولادی نادرست است. ایشان نمی خواهد اطلاعات صادراتش را بدهد که احتمالا مالیاتی چیزی بدهد. باید مجوزهای صادراتی به افراد بیشتری بدهند.
نیما که بانک نیست! شما در خارج از کشور یک حساب بانکی داری مثلا در چین به یوان، با وارد کننده مذاکره میکنی وارد کننده به شما ریال میده و از اون پول استفاده میکنه قرار نیست که به ایران چیزی انتقال داده بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
نخیر. بانک مرکزی میدونه نفت تحریمه. میخواد هرجوری هست از صادرکننده ارز را بگیره بیاره داخل. نمیخواد بیرون باشه و در مقابل واردات بشه
ناشناس
| France |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
احسنت.ایشون فکر کرده ده سال پیشه هر چی گفت باور کنن.اگه چند ماهه خشکبار صادر نمیکنی چرا قیمتش لحظه ای با دلار تغییر میکنه؟مگه مردم داخل کشور به دلار پول خشکبار میدن؟چند تا بی سرو ته سمبل کردن که نشد جوابیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
صادر کننده از تسهیلات و منابع و امکانات اولیه این کشور استفاده کرده و ارزش افزوده ایجاد کرده و محصولی را صادر میکند، بنابراین باید ارز صادراتو وارد کشور کنه. این حقی هست به گردن صادر کننده اس و هیچ منفعت شخصی برای بانک مرکزی ندارد. این وظیفه هر صادر کننده وطن دوستی هست، اونم توی این شرایط ویژه اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰


وقتی تحریم هستیم چجوری ارزو وارد کشور کنه؟؟؟؟
فضا را باز کنید برای دیگران
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
مگر ندیدی برای خیلی ها باز کردن ولی دلار 4200 تومانی گرفتند و کالا رو با قیمت دلار 17000 تومان به بازار ریختند یا دلار رو بالا کش کردن. میونشون هم خیلی هاشون ژن برتری بودن که از فیلتر بابا جونشون رد شدن و تنها عده ایی رو تو دادگاه در همین سایت با چهره های خندان مشاهده کردیم!!!!!!!!!!
حقيقت در مورد نيما اينکه ، نيما يه سيستم داخلي و ارزي واريز نمي شه فقط اونجا ثبت ميشه که من اين قدر ارز دارم آن هم در يک حساب بانکي خارجي که هر کشوري ميتونه باشه بعد صرافي داخلي پولش را به ريال ميده و از اون جساب به يه حساب خارجي ديگه حابجا ميشه ... ولي قيمت ، مقدار ... در نيما ثبت ميشه ..
به نظرم من نباید بانک مرکزی اون جوابیه را میزد.
کار شایسته ای نبود.
با صادرکننده ها وقتی اینگونه برخورد بشه، نتیجش این میشه که در آینده دیگه بازارهای صادراتی نخواهیم داشت.
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
تو رو خدا بس کنید کدوم صادرکننده یک مشت ادم مالدوست پولدوست بی احساس بدون رحم. که با کوچکترین تغییرات اول کارگر بدبخت رو میندازن بیرون. اینقدر الکی جو صادرات ندین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
سلام آقای عسکر اولادی ببخشید که بهتون برخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
صادرات باید از مازاد مصرف داخلی انجام بشود نه این که سهم مردم ایران را ببرن خارج بفروشن دلارش رو بیارن اینجا 13000 تومان بفروشن واسه ما ژست مظلوم هم بگیرن. دعوا سر اینه که پول دلار صادرات رو کی بالا بکشه. هیچ کددوم هم پشیزی برای ایران و ایرانی ارزش قائل نیستن. همین و بس
بانک مرکزی یادش رفته که اعتبار مهم ترین اصل در تجارته.
با این رویه بانک مرکزی و دولت، نتیجه این میشه که صادرکننده های با سابقه ای همچون آقای عسگراولادی را نابود میکنیم. با اعتبار تجار بازی نکیند آقایان تصمیم گیر. صادرات نتیجه اشتغال در کشورمان است/
حرف که باد هواست شما مدارک برای حرفهایت بیار من یک میلیون یورو صادارات داشتم باید مدرک بیاری و بهمین خاطر این سامانه ها بوجود امدند چند نرخی بودن ارز اگر با کنترل باشه در شرایط مالی فعلی بهترین راه حله تا ارز به مصرف واقعیش برسه اگر توان و ذخیره ارزی بانک و دولت بیشتر بود می شد ان را تک نرخی کرد
ملا نصرالدین گفت خیلی بی پولم ، میخوام مادرم را بفروشم!
زنش گفت این حرفها چیه؟! از خدا نمی ترسی؟
ملا فکری کرد و گفت: قیمتی میگم که هیچکس نخره!
بی شفاف ترین !!!!!!
دلم کیاب شد واسه آقای عسکراولادی ،
دیگه حناتون رنگ نداره پیش ملت .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
اتفاقا او یک نخبه اقتصادی است
اقا کدام شفاف سازی کدام صداقت اقا ما خواستیم تو تحریم ها بخدابه مردم ایران کمک کنیم پول از خودمان ازژاپن اقلام و پوشاک بچه و خیلی لوازم با کیقیت وارد ایران کنیم و گفتیم اقا سود چندانی نمیخواهیم وخودمان در ایران به قیمت مناسب به خرید داران میدهیم و حتی در فکر دادن پوشاک بچه به خانوادهای کم در امد با نصف قیمت در صورت شناسی کمک کنیم و شفاف کار کنیم ما رو بگو چه ساده لوح بودیم از هر طرف باج میخواستن بابا بیخیال شدیم و دوما نگذاشتن
تا وقتی اقتصاد ایران مدرن نشه و شاهرگهاش زیر دست حاجی بازاری ها باشه وضع همینه
آقای عسکر اولادی اول توضیح بدن از کجا آوردن
بیایید از نرخ واقعی ارز که همین الان حدود بیست هزار تومن است جلوبزنید و یمباره نرخ ارز را صد هزار تومن اعلام کنید ..
بخدا اتفاق خاصی نمی افتد و از اینکه بصورت فرسایشی این مردم را نابود کنید بهتر است ...
بروید و مطالعه کنید و با 10 تا کرشناس جهانی صحبت کنید که اثرات مثبت و منفی قیمت صد هزار تومنی دلار برای ما چه خواهد بود ؟!!
اگر قرار است که اقلام ضروری کوپنی شود و بنزین هم سهمیه ای ، پس دلار صد هزار تومنی به مراتب سودش از زیانش بهتر است ...
آقای همتی لطفا دلار را اینگونه مفت در بازار و در جیب سودجویان نریزید ..
این دلار ، پول من و امثال من است که به مفت چوب حراج زده اید ... و خودتان میدانید که چه کسانی از این دلار مفت سود میبرند !!!!

ممنونم تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
قیمت ارز بیش از 8 هزارتومن نیست. جوسازی نکنید
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
همه کارشناسان اقتصادی میگن قیمت دلار ۸ هزار تومنه شما میگی ۲۰ تومنه.دلار ۲۰ تومنی یعنی پراید ۱۰۰ میلیونی چی میگی؟؟ شما فک کنم دلار گرون خریدی منتظر بره بالا
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
دلار قیمتش دو کاربر معترض به صاحب کامنت اصلی پایین نمی ماندو کشوری که تحریم شده ارزش پولش خواهد ریخت.
خدا شاهده ۶ ماه پیش تو همین سایت نوشتم بترسید از روزی که تورم گریبانگیر اقلام خوراکی و مصرفی ملت بشه ، برجام حداقل ۳ سال تورم رو کنترل و تک رقمی نگه داشت، حالا اگه تونستین فقط ۶ ماه دوام بیارید علت چیست
۱_ کشور به شدت مصرف گرا شده
۲_ کشور به شدت وابسته نفت است
۳_ بیکاری افسار گسیخته
۴_ جوانان کشور تن پرور و دنبال راحتی و مفت خوری هستند
۵_ افراطیون فقط منتقد شدند و هیچ برنامه ای ندارن
۶_ هزینه های خارجی کشور در عراق و سوریه و لبنان به شدت اضافه شده ( ۱۴ برابر )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
برجام هنوز هم هست تازه موجود مزاحم هم ازش خارج شده. رابطه اروپا و آمریکا هم بد شده. دولت منتخب شما فقط در فضای مجازی دو میلیون شغل ایجاد کرده. ایران جنسها ارزونه. واسه همین قاچاق میشه. نمره دولت بیست بوده شده نوزده و نیم. اگه تا فردا هم برات بنویسم باز هم بیدارنخواهی شد چون خودتو زدی به خواب.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
برجام تورم رو نگه نمی داشت بهتر بود حداقل سالی ۲۰ درصد گرون میشد نه یهو صد در صد .دولت هنوز باور نکرده برجام تموم شده و چون هیچ وقت فکر نمی کرد آمریکا از برجام خارج بشه هیچ پیش بینی برای این روز ها نکرده و هنوز تو شوکه.اون هزینه ها به شدت افزایش یافته رو از کجا آوردی ؟ ضمنا عراق امن شده درآمد نفتی بالایی داره .لبنان مشکلی ندارن .جنگ تو سوریه هم تقریبا رو به پایانه چرا باید هزینه بره بالا؟؟!!!
عسگراولادی که فقط امسال ۱۶.۶میلیون یورو (براساس نرخ دیروز۲۳۷ میلیارد و نرخ امروز ۲۴۹میلیارد تومان) صادرات داشته، میگوید:

❗️ «صادراتم ۳ ماه‌ است قطع شده و شرایط سختی‌ داریم.»

✅عسگراولادی ۳ ماه پیش در برنامه «پایش» گفته بود:

❗️ «با ۲ میلیون تومن (۱۳۳ یورو) میشه زندگی کرد.
ايشان به عنوان الگو و تاجر برتر اقتصاد ملي ٦٠ سال گذشته يك ميليون يورو صادرات داشتن!! يعني سالي ١٦٠٠٠ دلار!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
خیلی رفتار مردم رد ایران عجیبه. کامنتی که گذاشته شده نشون میده متن رو اصلا نخونده (همچنین بسیاری از کامنتهای دیگه) با این حال 5 نفر مثبت دادند و فقط یک منفی. که نشون میده بقیه هم متن رو نخونده بودند و یه راست اومدن دارن کامنت ها رو میخونن. گفته امسال تا آبان ماه یک میلیون یورو، نه توی 60 سال یک میلیون یورو.

متن خبر: وی در پاسخ به این که چرا بانک مرکزی گفته شما دو شرکت دارید و تا پایان آبان امسال بیش از ۱۶ میلیون یورو نیز صادرات داشته‌اید که هنوز وارد چرخه اقتصادی نشده است، اظهار داشت: بنده سه ماه است که صادرات را تعطیل کرده‌ام و از طرفی تنها با یک شرکتی که دارم، در تمام شش ماه امسال، بیش از یک‌میلیون یورو صادرات نداشته‌ام که آن ‌هم هنوز سررسیدش نرسیده است. وی ادامه داد: این‌ها دروغ می‌گویند، چیکارش کنم؟ بانک مرکزی می‌خواهد با این حرف‌ها، سربه‌سر من بگذارد.
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
سعی نکن رفتار مردمو نحلیل کنی. هیچ دلیلی نداره کسی که اینجا کامنت میزاره متنو خونده باشی. اومدی یه کتاب نوشتی اضهار فضل کنی..
صادرات در حال حاضر یعنی غارت و چپاول کالایی که برق،آب،گاز،سم ،کود، جاده ، وام و... آن سوبسیدی و حق مردم است. تن ها میوه سوبسیدی مردم را این حضرات صادر و از سبد خانوار حذف می کنندسپس دارو و ویتامین را با چند برابر قیمت دولت و با ارز نفتی وارد می کند!
چیزی که معلومه، ایشون شفافیت رو دوست نداره و نمی خواد از سامانه نیما استفاده کنه.
ایشون دوست داره آزادانه صادر کنه تا تو مملکت قهطی بیاد.
بنده خودم یک صادر کننده جزء هستم که سالهای زیادیست به امر صادرات اشتغال دارم من فقط یک چیز میگویم و آن اینکه کدام صادر کننده ای ارز حاصل از صادرات خودرا برنمیگرداند. آقا بخدا ما اگر ارز خود را بر نگردانیم اصلا نمیتوانیم دوباره صادرات کنیم. چون نقدینگی ای نداریم .کسی که میخواهد ارز خارج کند به هر حال اینکار را میکند و از طریق حواله از خارج و توسط صرافان عیر رسمی اینکار در حال انجام است.
شما با این تصمیمتان باعث قفل شدن صادرات خصوصا صادر کننده های خرد شدید الان کارگاه ما بعد از چند سال فعالیت با 10 کارگر بخاطر این قوانین خلق الساعه و غیر کارشناسی تعطیل شده و مانند ما دهها و صدها کارگاه کوچک و بزرگ در حال تعطیل شدن هستند.پس بیایید تا دیر نشده قانون بازگشت ارز حاصل از صادرات را ملغی کنید و در آن صورت هم از تعطیلی کارگاهها جلوگیری و هم کمک شایانی به ثبات قیمت ارز خواهد شد.
پاسخ ها
علیجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
دقیقا درست است
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
مثل اینکه شما تو باغ نیستی.
اونهائی که ارز را برنمیگردونند فقط برای یک بار اون گار را انجام میدهند و یا لااقل عده زیادی هستند که برای یک بار از این موقعیت استفاده میکنند.

شما که میگی ارز را برمیگردونی پس مشکلت با این سیستم چیه؟
در جواب خبر آقای شریعتمداری:
ما خواستار جامعه ای هستیم که اگر شخص ثروتمندی مثل این آقا وجود دارد دارای حد و حدودی باشد. مالیاتش نسبت به پولش بالا باشد و آنرا پرداخته باشد و همه بتوانند این پرداخت مالیات را ببینند. و همچنین اشخاص ضعیفی مثل حقوق زیر خط فقر نیز وجود نداشته باشد.
اگر مبنا بر انتخاب درستی حرف عسگرادلادی یا بانک مرکزی باشه که من صد در صد عسکر اولادی را انتخاب میکنم.

بانک مرکزی اینقدر دروغ گفته و آمار اشتباه داده که دیگه حناش رنگی نداره
آقای رئیس جمهور اعلام کردند علت اصلی قاچاق ارزانی کالاها در کشور ایران است!!!!!! خوب پس مشکلی نیست برای جلوگیری از قاچاق دوباره و دوباره گران کنید! من موندم این مسئولین مردم رو چی فرض کردند!!!!!!!!!
نرخ تمام کالاها و ماشینهای سواری را دلاری حساب کنید میبینید این رقم های اعلامی دلار نیست و خیلی بالاتر از این حرفهاست.
بانک مرکزی و اقای همتی خواهند دید عددسازی هاشون چگونه اقتصاد را بهم خواهد ریخت.
فقط بانک مرکزی دلار و طلا را با بازار بگیر و ببند روی این ارقام نگه داشته منتهی گوشت و مرغ و لبنیات رها ااااااااای رهاااااااااا.
تابستان دلار ۱۶۰۰۰ شد پراید ۳۴ م بود ان وقت الان دلار ۱۳۰۰۰ شده پراید ۵۰ م میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کلیه اجناس گران شده ان وقت ارزهای خارجی ثابت قیمتش و این جا است که مشکوک بودن قیمت ارزهای خارجی ثابت میشود.
کلیه بازرگانان دارند شکایت از وضع اختصاص ارز می کنند منتهی بانک مرکزی بیانیه و ....
اقایان بانک مرکزی بازار را درست کنید.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
برای اینکه هنوز اثرش رو تو بازار نداشته بود خیلی از اجناس تو انبار با دلار های ۴ تومنی بود.این پراید تازه دلار ۱۰ تومنی .شما که طرفدار دلار بالای ۲۰ تومنی باید خودتو واسه پراید ۱۰۰ تونی هم آماده کنی
باسلام
متاسفانه چون درکشورسیستم اطلاعاتی جامعی ندارد هرپیشنهادی چه علمی وچه تجربی اجرا شود محکوم به شکست است چون عده ای سودجودرتمام کشورها وجوددارداگرسیستم اطلاعاتی وجودداشت دولت یارانه پرداختی بابت مواداولیه هرکالائی راازصادرکننده میگرفت وکاری به برگشت ازرحاصل ازصادرات اونداشت
متاسفانه این الان رویه بیشتر صادر کنندگان شده که ارز حاصل از صادرات رو در همون خارج سرمایه گذاری کنن. در حالی که فرد صادر کننده(دلال با کلاس) از آب و خاک و نیروی کار مفت این مملکت استفاده کرده و در عوض هیچ منفعتی برای کشور نداره. در بقیه کشورها شرکتها حتی تا نیمی از درآمد خود را باید به دولت آن کشور مالیات بدهند چون اگر امانات اون کشور نبود اون شرکتها هیچی نبودن، متاسفانه در کشور ما چنین چیزی که وجود ندارد هیچ، تازه درآمد حاصل از آب و خاک این مملکت هم مستقیم میره تو جیب آقازاده های خارج نیشین. مثلا یک صادر کننده پسته را در نظر بگیرید، این فرد از آب رایگان، نیرو کار تقریبا رایگان و زمین رایگان برای تولید پسته استفاده میکنه، ولی در نهایت سود کشور از صادرات پسته چیه؟ یا مثل صادر کنندگان فرش (دلالان فرش)، فرشهای اعلا رو با قیمت مفت از بافندگان میخرند و با چندین برابر قیمت در خارج به فروش میرسانند، آیا اینها نباید مالیات به کشور بدهند؟
سلام من تولید کننده و صادرکننده پلاستیک هستم. 40 کارگر دارم. تولید میکنم. مافیای واردات نمیذاره جنسم بازار داخل فروش بره. جدایی از مافیای واردات خود دولتی ها هستند که بازار رو قبضه کردند. مجبورم صادرکنم. بانک مرکزی میگه ارز رو بیار سامانه نیما. به ولله 2 ماهه 20 هزار دلار ارز گذاشتم سامانه نیما. کسی نمیخره. میرم داخلش میگن ارز رو به این صرافی ها میتونی بفروشی زیر قیمت ازت میخرن. بعد از همون ها که میخوای ارز بگیری با نرخ آزاد باهات حساب میکنن. یعنی چحوری؟؟ میگن 8500 بریز به حساب رسمی و 4000 تومان بریز به حساب شخصی. میگیم چرا؟ میگه چرا نداره برو بازار 13000 تومان بخر. بعد میبینی 12000 هزار تومان باز برات بهتره. همه صرافی های هم که معرفی میکنن از رفقای دولتی ها هستن. توروخدا این رو گزارش کنید. دارن مملکت رو نابود میکنن.
دوستان من یک مدت در کار واردات بودم با زیر و بم کار هم آشنایی دارم.
همه این حرف های آقای عسگراولادی و بانکی ها از دم دادن آدرس غلط به مردم است.
اصل موضوع در تجارت ایران خودی و غیر خودی است.
نامه تمام
اگر کاری در مورد سیاست خارجی نشود در چهار ماه اتی اوضاع بسیار وخیم میشود
اخ جون چقدر ما نظریه پرداز و کارشناس داریم
وجدانن بیایین توی شرکتهای نفت وپتروشیمی ببینین طرف بدون هیچ سابقه قبلی اومده رییس بازگانی شده.اینوبه کی بگیم.آخه چه دستهایی پشت پرده هست که دارن تیشه به ریشه کشورم میزنن.ما به آیندگان چه جوابی داریم بدیم
واقعا ان اقتصاد خوانده ها که به دولت گفتهاند دلار 4200 تومانی را خفظ کن در جا باید مهر باطل را در دانشنامه ها ان زد دلار 4200 تومانی یک رانت ویک دزدی اشکار است که هنوز دولت ازان استفاده می کند
اقای عسگر اولادی بجای اینهمه عصبانیت حداقل بیلان صادرات پنج سال گذشته را بطور کامل وریز عملکرد به همراه لیست ارز دریافتی وارز اعلامی ان را بامدارک مستدل انتشار بده و ازبانک مرکزی وسازمان مالیاتی شکابت کن تا حفایق روشن شود امیدوارم عمل کنی
آقای عسگراولادی می شه بفرمایید شما با چه سیستمی در دو حکومت مختلف آنقدر انعطاف داشته اید که ۶۰ سال است فعالیت صادراتی دارید؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
ايشان از ان ژنهاى برتر و منتخب خداوند هستن
اگربانک مرکزی بدون سند ومدرک به شما تهمت زده است چراازبانک مرکزی شکایت نمیکنید که اعتبار شصت ساله جنابعالی رابرده است ریز صادرات و ارزحاصله ازانراواسنادعملکرد مالیاتی خودرابه قوه قضائیه ارائه نمائید به شفافیت احترام بگذاریم
جناب رییس جمهور در مجلس علت گرانی ارز را فرمودند .عدم توزیع ارز توسط بانک مرکزی.فرمودند که اگر دستور بدم مثل سابق ارز بریزن تو بازار قیمت می شه مثل شهریور ۹۶ . وگرنه اگر دلیل اقتصادی بود ،فرض که آمریکا ما رو تحریم کرده ،روپیه چرا گرون می شه؟ اونم تحریمه ؟ اونم نایابه؟ یوان چرا گرون شد؟ بالاخره یا دلار به مثابه کالا هست یا نیست،نمی شه در یک زمان دو تا ماهیت داشته باشه.یه عده تصمیم گرفتند تمام پارایی چند نسل ملت ایران چندین برابر بی ارزش بشه نسبت به بقیه کردم دنیا،ما هم قبول کردیم.قبول کردیم که قدرت خریدمان طی شش سال یک دوازدهم بشود.پراید ۴۶ میلیونی و سمند ۸۳ میلیونی رو قبول کردیم.
آقای عسکر اولادی شما حق نداری به مردم بگویی که مناطق پایین شهر پسته مصرف نکنند تا من بتوانم صادرات داشته باشم و در جواب مجری بگویی که بالا شهری ها مصرف کنند ایرادی نداره چون آنها پول دارند . شما به چه حقی پسته را در تریبون نرخ گذاری میکنی ؟
این عدم آگاهی شماست که از تواضع ملت برای پر کردن جیبتان سوئ استفاده میکنید . شما از صادرات سود بیشتری میبرید ولی باید مصارف داخلی را تامین کنید و بعد صادرات کنید . این حماقت دولت است که قبل از تامین مصرف داخل اجازه صادرات به شما بدهد .و شما آنقدر وقیهانه به مردم کم درآمد توهین آمیز در رسانه ملی صحبت کنید .
من نمیدانم شما از کجا به این ثروت رسیده اید و به بنده هم ربطی ندارد اما این را میدانم که هیچ شخصی حق ندارد در هر پست و جایگاهی که باشد . سرمایه دار باشد یا فقیر بدلیل خود بزرگ بینی به قشر ضعیف توهین کند .
اصلا اگر این قشر ضعیف نبودند شما ثروتمند نمی شدید . خودتان هم میدانید که حرفم درست است .
عسکر اولادی میشه بگی در حال حاضر بچه هات کجا زندگی میکنن و کجا درس خوندن ؟
چرا وقتی مدیری نتواند و یا نمی خواهد وضع مردم سر و سامان یابد کنار نمی رود تا دیگری که می تواند کاری کند جای او را بگیرد ؟ سیاست مدیران بروز نیست و همه مسن و فرتوت شده اند و فکر می کنند که ایران و دنیا مثل 50سال گذشته است . افسوس که افت سیاست زدگی در ایران غوغا می کند و هر کسی به فکر خویشتن است. افسوس و هزار افسوس.آشی است که خودمون پختیم و باید هم ان را بخوریم.
من متاسفم برای این تاجر 60ساله فکر میکند دیگران چیزی نم دانند وبانک مرکزی ودولت وکشور را به تمسخر گرفته توجه شود به این جمله (طرف خارجی به من میگوید یک بانک معرفی کن من هم میگویم نیماواریز کن طرف خارجی هم میگوید من نیما را نمیشناسم) اینجانب بعنوان فعال اقتصادی اعلام میدارم که این حرفها ادرس غلط است وفرار از شفافیت اقای عسگر اولادی 1-مگر نیما یانک است که طرف خارجی ان را بشناسد 2- طرف خارجی شماره حساب میخواد چه ارتباطی به نیما وغیر نیما دارد3-طرف خارجی که برای من پول ارسال میکن فقط شماره حساب میخواهد نیما بحث داخلی است وارتباطی به خارجی ها ندارد تطفا مردم وتاجر را فهیم ودانا فرض کنید
صادراتی که پولش به کشور برنگردد. صاردات نیست بلکه غارت ایران است. من استاد دانشگاه دیگر خرید نیم کیلو پسته برایم سخت و سنگین شده. کارگر بیچاره چه کند؟
آقای عسکر اولادی پاسخ دهد که بالاخره پول صادرات را می تواند به ایران بیاورد یا نه؟ اگر می تواند بیاورد خوب خودش به حساب نیما واریز کند. اگر هم نمی تواند این کار را بکند پس این همان غارت است و نیازی به این دست صادرات نیست.
البته اگر مشکل آوردن پول است و به جای آن در خارج بدون انتقال پول می شود نیازهای کشور را وارد کد، خوب در نیما حساب اعتباری درست کنند که به صورت اعتباری آقای عسکر اولادی در نیما بدهکار شود و در ازای آن وارد کننده در نیما از حساب ایشان برداشت کرده و ارز را در خارج تحویل بگیرد.
ی کانتینر پسته فقط حدود ۲.۵ میلیارد تومنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی