بازدید 1811
۲
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران:

دولت در واگذاری‌ها فقط به فکر فروش است

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون بیان اینکه در خصوص طرح‌‌های نیمه‌‌تمام و قابل واگذاری متاسفانه دولت تنها به فکر فروش است، گفت: تاکنون یک واگذاری هم به شکل اجاره به شرط تملیک و پیمان مدیریت ارایه نشده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۱ 19 February 2019

به گزارش فارس، ارسلان قاسمی، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران در نشست مشترک با معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل اصلی تعاونی‌های بخش کشاورزی را دو پاره بودن عنوان کرد و توضیح داد: بعضی اتحادیه‌ها در تعاون روستایی و بعضی دیگر در بخش وزارت تعاون هستند.

وی تسهیلات وجوه ارایه شده و کمک‌‌های فنی و مهندسی را برای بخش کشاورزی خواستار شد و افزود: بخش کشاورزی در حدود ۲۴ درصد از GDPکشور نقش دارد اما همیشه با بحران‌‌های مختلف روبرو است و نمی‌‌تواند به صورت عادی کار کند.

وی افزود: اگر دولت پول ندارد، پس چطور واردات انجام می‌‌دهد؟ اگر دولت برای واردات پول دارد، سقف اعتبارات را افزایش دهد تا مشکلات حل شود.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران ادامه داد: ما کارگروهی برای طرح اشتغال روستایی داشتیم که سه جلسه آن برگزار شود، در این زمینه متوانیم اطلاعات زیادی را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهیم که در هر استان و روستا چه فعالیتی می‌‌تواند مثمرثمر باشد.

قاسمی در رابطه با طرح‌‌های نیمه‌‌تمام و قابل واگذاری اظهار داشت: در زمینه طرح‌‌های نیمه‌‌تمام و قابل واگذاری هم متاسفانه دولت در واگذاری‌‌ها تنها به فکر فروش است در حالی که در اصل ۴۴ هم اشکال مختلفی ذکر شده است. در ماده ۱۸ قانون بخش تعاون هم به همین نکته اشاره شده است اما تاکنون یک واگذاری هم به شکل اجاره به شرط تملیک و پیمان مدیریت ارایه نشده است.

وی اضافه کرد: تا قبل از برنامه پنجم، بخش کشاورزی به صورت عام از پرداخت مالیات معاف بود اما در برنامه پنجم شرط معافیت صفر را ارسال اظهارنامه مالیاتی گذاشتند و بسیاری از شرکت‌‌های کوچک ما با مشکل مالیاتی مواجه شدند و به کمک وزارت تعاون نیازمندیم تا این مشکلات مرتفع شود.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه ما ۲۲ هزار تعاونی فعال و ۱۸ هزار تعاونی غیرفعال داریم که دلیل غیرفعال بودنشان همین مشکلات است، تصریح کرد: تفاهنامه‌‌های بسیاری برای بخش تعاون و بخش‌های زیر مجموعه ما توسط وزارت تعاون با بخش‌‌‌های دیگر دولت بسته شده اما بخش تعاون در این میان حضور نداشتند و در حقشان اجحاف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خصوصی سازی عامل اصلی تضعیف اقتصاد ایران و تورم است .

متاسفانه صنایع و معادن ثروتساز دولت به نام خصوصی سازی به تاراج رفته است .

و دولت نمیتواند هزینه لازم برای زندگی مردم را آن طور که باید تامین کند .
خصوصی سازی ایران = فساد و تبانی ... تاراج اموال مردم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار