بازدید 3751
۵
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس ۵۵۰ واحد تقویت شد/ بیشترین ارزش معاملات به بانکی‌ها رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و نهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۵۵۰ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد ریزش  ۱۱۵۴ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   
کد خبر: ۸۷۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 18 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و نهم بهمن ماه ۹۷، با افزایش ۵۵۰ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد ریزش  ۱۱۵۴ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، بر خلاف دور ابتدایی هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۹ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۷ واحدی معادل ۰.۶۰ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۶۳۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۴ واحدی معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۱۴ واحد افزایش معادل ۰.۶۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۷۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۱۹ واحد افزایش معادل ۰.۶۲ درصد به رقم ۱۱۶ هزار و ۶۹۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل، با ۳۷۸ واحد کاهش معادل ۰.۱۲ درصد همراه بود و عدد ۳۰۶ هزار و ۱۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۱۰ داشت و در سطح ۱۵۶ هزار و ۸۳۲ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس ۰.۳۵ درصد تقویت شد/ بیشترین ارزش معاملات به بانکی‌ها رسید

 

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شركت های سیمان آرتا اردبیل«ساربیل»جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی،بیمه البرز«البرز»جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه ، كویر تایر «پكویر1» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، كشت‌وصنعت‌پیاذر «غاذر1» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

در معاملات امروز، نماد معاملاتی حق تقدم شركت های فرآورده های تزریقی و دارویی ایران«دفراح» جهت عرضه 499ر013ر1 عدد حق تقدم استفاده نشده با محدودیت هر دستور خرید حداكثر 000ر10عدد،«بدون محدودیت نوسان قیمت» و حق تقدم شركت تامین سرمایه امید«امیدح»جهت عرضه 005ر536ر49 عدد حق تقدم استفاده نشده با محدودیت هر دستور خرید حداكثر 000ر100عدد «بدون محدودیت نوسان قیمت»آماده انجام معامله می باشد.

همچنین نماد معاملاتی شركت های سرمایه گذاری پردیس«پردیس»، پاكسان«شپاكسا»، سرمایه گذاری توسعه ملی«وتوسم »س از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی،آهنگری تراكتورسازی ایران«خاهن» پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه، فراورده‌ های‌ نسوزایران‌«كفرا» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و پارس سرام«كسرام» باتوجه به تغییرات بیش از 50درصدی قیمت سهام بازگشایی شدند.

در معاملات امروز ، بانکی ها با 50.9 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و گروه شیمیایی ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

همچنین گروه زراعت با 512واحد افزایش معادل 3.48 درصد و گروه بانکی ها با 25.66 واحد معادل 3.15 درصد در راس شاخص های صنعت قرار داشتند.

بیشترین افزایش قیمت و بازدهی امروز در شرکت های پارس‌ سرام‌ «كسرام»، آهنگري‌ تراكتورسازي‌ ايران‌ «خاهن»، كنترل‌خوردگي‌تكين‌كو «رتكو»، داروسازي‌ جابرابن‌حيان‌ «دجابر»، شيشه‌ و گاز «كگاز»، دشت‌ مرغاب‌ «غدشت»، قند لرستان‌ «قلرست» رقم خورد و در مقابل بیشترین کاهش قیمت و زیاندهی متعلق به نماد شرکت های سرما آفرين‌ «لسرما»، صنعتي‌ آما «فاما»، پشم‌شيشه‌ايران‌ «كپشير»، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتي ايران «وتوصا»، ذغال‌سنگ‌ نگين‌ ط‌بس‌ «كطبس»، لاميران‌ «فلامي» و سامان‌ گستراصفهان‌ (ثامان) بود.

در معاملات امروز بیشترین صفوف تقاضا و خرید متعلق به فروشگاههاي زنجيره اي افق كوروش (افق) كنترل‌خوردگي‌تكين‌كو (رتكو) سيمان خوزستان (سخوز) صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كيان (كيان)، شيشه‌ و گاز (كگاز) و قنداصفهان‌ (قصفها) بود و در مقابل بیشترین صفوف عرضه و فروش را در نمادهای كربن‌ ايران‌ «شكربن»، صندوق س. با درآمد ثابت كيان «كيان»، حمل و نقل بين المللي خليج فارس «حفارس»، قند شيرين‌ خراسان‌ «قشرين»، صكوك اجاره سايپا - 3ماهه18% «صايپا104»، كنتورسازي‌ايران‌ «آكنتور2» و سرمايه‌گذاري‌توكافولادهلدينگ « وتوكا» شاهد بودیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
فجایعی مانند حق تقدم ( شرکت سرمایه گذاری نیرو ) کنترل شوند !!


مدیران محترم سازمان بورس
=======================
حفظ اعتماد فعالان و سرمایه گذاران موجود و جلوگیری از سوء استفاده برخی سهامداران عمده ؛ بهترین خدمتی است که میتوان به بورس و اقتصاد کرد .

موقع صدور مجوز افزایش سرمایه ، از ناشر یا ناشران حق تقدم ، تعهد خرید حق تقدمهای استفاده نشده روی یک قیمت معقول و منطقی اخذ گردد تا احتمال سوء استفاده در این رابطه به حداقل برسد و برخی سهامداران یا سرمایه داران نتوانند با تخریب عمدی قیمت سهم یا تقدم ، آنها را با قیمتهای نازل و غیرمنصفانه از بازار و از دست سهامدار خرد ، جمع آوری کنند . مانند آنچه در سهم ونیرو و تقدمش اتفاق افتاد .
.............................................
حق تقدم 50 تومانی را در نهایت به 9 تومان فروختند .
...................................................................................................................
حفظ اعتماد سرمایه گذاران و جلوگیری از سوء استفاده برخی سهامداران عمده ؛ بهترین خدمتی است که میتوان به بورس و اقتصاد کرد .
پاسخ ها
ج سامانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
سودجویی و تقلبهای سهامداران عمده شرکت سرمایه گذاری نیرو
زندگی من را خراب کرد
این سهم را بررسی کنید :
بورس كالاي ايران (كالا)

..........................................
بورس كالاي ايران (كالا)

صف خرید شد !
عبور ارزش معاملات امروز از 500 میلیارد تومان ... مبارک !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار