101212بازدید
۲
راند پنجم و پایانی مسابقات اتومبیلرانی سرعت برگزار شد؛
آخرین مسابقه سال که عموما به نام «مسابقه بزرگ» سال شناخته می شود البته نشان چندانی از بزرگی نداشت و کم رمق و کم هیجان برگزار شد،مسابقه ای که قرار بود پخش زنده شود در نهایت انعکاسی در تلویزیون نداشت و البته ضعف ها و تخلفات آن نیز از نظرها دور ماند
کد خبر: ۸۷۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 18 February 2019

با برگزاری راند پنجم مسابقه سرعت، پرونده این گونه از مسابقات اتومبیلرانی در سال جاری بسته شد. آخرین مسابقه سال که عموما به نام «مسابقه بزرگ» سال شناخته می شود البته نشان چندانی از بزرگی نداشت و کم رمق و کم هیجان برگزار شد و به نوعی زنگ خطری بود برای مسابقات سال آینده.
مسابقه ای که قرار بود پخش زنده شود در نهایت انعکاسی در تلویزیون نداشت و البته ضعف ها و تخلفات آن نیز از نظرها دور ماند، خطاهایی که در طول سال نیز به چشم آمده بود و انگار پایانی بر آن نیست.

راند پنجم و پایانی مسابقات اتومبیلرانی سرعت برگزار شد؛ بزرگ مسابقه ی کوچک!

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقه بزرگ با کلاس پراید استاندارد آغاز شد که در مسیر کوتاه شده برگزار شد و هیجان چندانی نداشت. کلاس 405 اختصاصی از این نظر جذاب شد که مهرداد صفری از رتبه سوم توانست با جنگندگی به رتبه اول برسد.

کلاس بی پی استاندارد هم تحت تاثیر یک ماجرای عجیب بود. در دور وارم آپ، خودرو سیاوش قدس دچار نقص فنی شد و خودروهای دیگر در خط استارت در زمان طولانی به صورت آماده باش منتظر بودند و هیچ پرچم قرمزی هم از سوی داوران به نشانه تعلیق موقت مسابقه نشان داده نشد. پس از شروع مسابقه یکی از خودروها قبل از پیج دوم از مسیر خارج شد و آن نقطه، به نقطه خطرناک و ناامن تبدیل شد اما باز هم داوران و کمیته برگزاری پرچم زرد را به نشانه خطر نشان ندادند و این موضوع ممکن بود به خطر دیگری تبدیل شود. استفاده نکردن از پرچم زرد تخلفی بود که در مسابقه کلاس 405 و پراید جی تی هم اتفاق افتاد.

کلاس نوظهور اسپرت شهری با حضور خودروهای جی تی 86 برگزار شد که هر کدام توان متفاوتی داشتند و به نظر این کلاس بیشتر جنبه شوآف داشت. کلاس های 1600 جی تی و شش سیلندر توربو هم اصلا برگزار نشد و کلاس آزاد هم کلا امسال انجام نگرفت در حالی که این کلاس ها برای تماشاگران جذاب هستند و نقطه اوج مسابقات محسوب می شوند.
کلاس 2000 جی تی هم منهای دور اول هیجانی نداشت و از همه عجیب تر هم کلاس 4000 جی تی بود که با 7 شرکت کننده شروع شد و نهایتا دو خودرو به خط پایان رسیدند اما سکویی برای این کلاس تشکیل نشد، در حالی که در همه جای دنیا مسابقه بدون سکو معنی ندارد!
مسابقه بزرگ سال، کوچک بود.

راند پنجم و پایانی مسابقات اتومبیلرانی سرعت برگزار شد؛ بزرگ مسابقه ی کوچک!

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
فساد و باندبازی و عدم مدیریت صحیح، اتومبیلرانی ایران در همه رشته ها رو داره از بین میبره. دیگه کمتر کسی انگیزه شرکت داره و سال به سال دریغ از پارسال. از جمله در رشته دریفت که به دلیل نقش مستقیم داوری در تعیین برنده باندبازی به اوج خودش رسیده و هر سال تعداد شرکت کننده هاش به خاطر زد و بندهای زیاد کمتر و کمتر میشه و راننده های قدرش یکی بعد از دیگری یا کلا کنار میگذارند یا خارج از ایران مسابقه میدن!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
پراید ها رو نیگا:)
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
صندوق توسعه ملی تنگه هرمز اسماعیل هنیه جان بولتون نفتکش سازمان بنادر و دریانوردی محمد حسن گنجی آیت الله جنتی