بازدید 8452

روحانی: یکی از دلایل قاچاق ارزانی کالا است

کد خبر: ۸۷۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ 17 February 2019
رئیس جمهور گفت: ما همان دولتی هستیم که تورم را کنترل کردیم، چون مردم امید به آینده داشتند و مردم به دنبال تولید بودند و مردم باید نسبت به آینده کشور امیدوار باشند و به آنان امید بدهیم و این مشکلاتی نیست که ملت را به زانو درآورد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی یکشنبه شب در جمع مدیران و مسئولان استان هرمزگان اظهار کرد: در شرایط جنگی خمپاره و توپ می‌آید و بمباران و گلوله‌های مستقیم وجود دارد و عده‌ای شهید، مجروح و یا مفقود می‌شوند. اما آیا در حین جنگ می‌توان گفت که جنگ و استقلال کشور را رها کنیم و به فکر چیز‌های جزئی‌تر باشیم. باید شرایط کشور را درک کنیم و ببینیم در چه وضعیت و شرایطی هستیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: اگر بخواهیم در مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم و استقلال خود را از دست ندهیم، باید همه با هم متحد باشیم. برای حفظ آزادی که ثمره خون شهیدان انقلاب اسلامی است باید همه با هم باشیم. از سوی دیگر می‌توان گفت: چند روز راحت باشیم و به فکر همین چند روز باشیم، اما این هر دو با هم جمع شدنی است. ممکن است کسی بگوید گوشت را ارزان کنیم و خودکفایی در بنزین اهمیتی ندارد، اما باید بدانیم که در شرایط تحریم و فشار اقتصادی، زندگی مردم فقط یک چیز نیست.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح و در دست اجرا بودن پروژه‌های بیمارستانی در استان هرمزگان، گفت: بر اساس اعلام استاندار، ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان در حال ساخت و تکمیل است. برای سلامت مردم، آب و هوای مردم و معیشت مردم، برنامه داریم، آیا می‌توان گفت که ساخت بیمارستان مهم نیست و فقط به فکر نان باشیم. وقتی مریضی به پزشک مراجعه می‌کند و بیماری قلبی تشخیص داده می‌شود، ممکن است آن مریض با مسکن یکی دو شب آرام باشد و بخوابد، ولی چاره اصلی او معالجه قلب بیمارش است و این پزشک است که تشخیص می‌دهد بیمار خود را چگونه باید درمان کند.

دکتر روحانی تأکید کرد: ملت ما امروز راه درست را تشخیص داده است و راه درست، حراست و حفاظت از اهداف و آرمان‌های انقلاب است. امروز تلاش چندساله و شبانه‌روزی در استان هرمزگان ما را به ساخت زیردریایی فاتح رسانده است که می‌تواند از کشور حراست کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ساخت این زیردریایی ۶۸ میلیون دلار هزینه شده است، گفت: اگر قرار بود این زیردریایی را از خارج بخریم، باید ۲۵۰ میلیون دلار هزینه می‌کردیم و چه بسا قطعات مورد نیاز آن را به ما نمی‌دادند، اما امروز این زیردریایی به دست متخصصان داخلی درست شده و این کار بسیار ارزشمندی است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دولت مانند امینی است که بالاسر اموال مردم ایستاده است، گفت: همه هزینه‌ها بر مبنا و چارچوب قانونی کشور است، یک جایی در کشور است که می‌گوید درآمد‌ها را کجا هزینه کنیم. بر اساس قانون اساسی، دولت بودجه را تنظیم و به مجلس ارائه می‌کند و نمایندگان مجلس آن را تصویب می‌کنند، شورای نگهبان مورد تأیید قرار می‌دهد، بعد به ما ابلاغ می‌شود که بودجه را در کدام بخش‌ها و به چه میزان هزینه کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه می‌دانیم مردم در شرایط جنگ اقتصادی امروز با مشکلاتی مواجه هستند و شرایط عادی نبوده و با فراز و نشیب‌هایی همراه است، گفت: همان دولتی هستیم که در سال ۹۲ و ۹۳ تورم بالای ۴۰ درصد را تک رقمی کردیم. چون مردم به آینده امیدوار شده بودند و می‌دانستند آینده بهتر خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه ما کار بزرگی نکردیم و فقط با انجام مذاکرات و پیشبرد آن، امید را در دل مردم زنده کردیم، گفت: قیمت دلار خود به خود کاهش یافت و قیمت اجناس و کالا‌ها همینطور، چون مردم می‌دانستند که دولت در حال تلاش برای حل مشکلات آنهاست.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نیز باید کاری کنیم که مردم به آینده خود و آینده کشور امیدوار باشند، تأکید کرد: مطمئن هستم که از مشکلات عبور خواهیم کرد. با مشکلات مواجه هستیم، اما این مشکلات نمی‌تواند مردم ما را به زانو درآورد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت در حد توان خود برای حل مشکلات تلاش می‌کند، گفت: برای سال آینده افزایش ۲۰ درصدی همه حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته را پیش‌بینی کردیم که امیدواریم در مجلس هم تصویب شود و ما بر مبنای توان خود عمل می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به گرانی قیمت گوشت گفت: در حالی با گرانی گوشت مواجهیم که واردات گوشت و تولید آن بیش از سال گذشته بوده است. البته به خاطر گران شدن نهاده‌های دامی مقداری گرانی گوشت اتفاق افتاده، اما اگر چند دلال، بازار را بهم می‌زنند این وظیفه همه ماست که با امید، یکدیگر را برای حل مشکلات کمک کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه اگر دولت تنها باشد، حتماً قادر به حل مشکلات نخواهد بود، گفت: ملت و دولت با هم و در کنار هم حتماً مشکلات را حل خواهند کرد. این اتفاق در زمان جنگ تحمیلی هم افتاد و اگر مردم و دولت در کنار هم نبودند پیروز نمی‌شدیم. در حالی که همه دنیا در کنار صدام بوده و با ایران می‌جنگیدند ما با وحدت و اتحاد خود در جنگ پیروز شدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دلار و ارزی که برای واردات در سال جاری اختصاص یافته نه تنها کمتر از پارسال نبوده بلکه بیشتر هم بوده گفت: اگر کسانی دلار دولتی را گرفته و با تقلب و درست کردن صورتحساب جعلی به مردم خیانت کردند چه می‌توان کرد. در مقابل اینگونه کار‌ها باید همه دست به دست هم دهیم، تا از مشکلات عبور کنیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: در شرایط جنگ و فشار، قدرت ایران را همه دنیا امروز می‌بینند. اینکه در این شرایط سخت پالایشگاه خلیج فارس بندرعباس که بزرگترین پالایشگاه منطقه در میعانات گازی است، افتتاح می‌شود، معنایش این است که راه توسعه کشور را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه تولید محصولات آبزی کشور امروز نسبت به قبل از انقلاب ۴۰ برابر شده، یعنی همه دارند برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند. باید بدانیم اگر نسبت به فردا و آینده بدبین و مأیوس شویم، نمی‌توانیم پیش برویم و تردید ندارم که با امید به آینده و وحدت و تلاش، می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: همین چند وقت پیش برخی افراد پیش من می‌آمدند و می‌خواستند که رب و تخم مرغ را کوپنی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: هنگامی که ۶۰ میلیون دلار گوجه فرنگی در یک سال صادر می‌شود، معلوم است که در بازار داخل دچار مشکل خواهیم شد.

دکتر روحانی با اشاره به قاچاق گازوئیل، بنزین و گله گله گوسفند از کشور، گفت: همه باید در برابر قاچاق بایستند و اگر می‌خواهیم معضلات را حل کنیم، باید دست به دست هم دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از دلایل قاچاق ارزانی آن جنسی است که قاچاق می‌شود، گفت: هنگامی که گازوئیل در کشور لیتری ۳۰۰ و بنزین ۱،۰۰۰ تومان است و در دیگر کشور‌ها رقمی بالاتر دارد، معلوم است که قاچاق می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه هزینه تولید یک متر مکعب آب در شهر ۱،۰۰۰ تومان و در روستا بین ۱۱۰۰ تا ۱،۲۰۰ تومان است و با قیمتی پایین‌تر به مردم می‌دهیم، گفت: این در حالی است که باید ببینیم قیمت آب در کشور‌های دیگر چقدر است.

رئیس جمهور با اشاره به هزینه شیرین‌سازی و انتقال آب، گفت: یا باید با همان قیمت تمام شده خدمات را به مردم ارائه دهیم که این هم موجب فشار به مردم خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه از سوی دولت در بخش‌های مختلف پرداخت می‌شود، افزود: این به معنای آن است که ما ۲ برابر بودجه سالانه را در کشور یارانه می‌دهیم که اگر بخواهیم هر کدام از این خدمات را به قیمت واقعی برگردانیم که البته اقتصاد واقعی هم همین است، به مردم و زندگی آنان فشار وارد می‌شود. تمام این اقداماتی که انجام می‌شود و یارانه‌ای که دولت در بخش‌های مختلف پرداخت می‌کند برای کاهش فشار از دوش مردم است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا از مشکلات عبور کنیم، گفت: در این دولت محصول گندم بیش از ۳ برابر و قیمت خرید آن از کشاورز چند برابر شده و این به معنای آن است که وضعیت برای کشاورزان بهتر شده است در حالی که این روند برای دولت مشکل‌آفرین و موجب فشار شده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه نباید تصور کنیم که وزرا و اعضای دولت بدون توجه به مشکلات مردم، راحت هستند، اظهار داشت: همه مسئولان شبانه‌روز در حال تلاش هستند و روزانه ۱۳ تا ۱۵ ساعت کار می‌کنم تا بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم، اما باید توجه داشته باشیم که ما کشوری هستیم که ابرقدرت‌های بزرگ علیه ما به دنبال توطئه و اعمال فشار هستند.

رئیس جمهور افزود: مطمئناً تحریم مشکل‌آفرین است، اما این مشکلات آنطور نیست که ما را از پای درآورد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت البته در انجام برخی اقدامات خطا دارد و از اشتباه معصوم نیست، گفت: همه باید کنار هم بایستیم؛ ما همه توان‌مان را بکار می‌گیریم تا در برابر خدا، مردم و فداکاری آنان و خون شهیدان شرمنده نباشیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول یکسال در دادگاهی بین‌المللی مقابل آمریکا ۳ بار به پیروزی رسیده که یکی از آن‌ها به تازگی بوقوع پیوسته و ۹ قاضی بین‌المللی حق را به ایران داده‌اند، کاری بزرگ و در تاریخ کشور بی‌سابقه است و نشان می‌دهد که همه حقوقدانان و دیپلمات‌های ما در حال کار و تلاش هستند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه مخالفت اروپایی‌ها با خروج از برجام علیرغم میل آمریکا نشان از موفقیت ایران است، خاطر نشان کرد: ما شاکر خداوند بخاطر ملتی بزرگ هستیم؛ البته روز‌های سختی داریم، اما مطمئنیم که این ایام می‌گذرد و حتماً روز‌های بهتر، همراه با موفقیت پیش روی ملت ایران خواهد بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مطمئناً با کمک مردم، تلاش سه قوه و مسئولان و با رهنمود‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم، کما اینکه تاکنون ملت ایران در پناه خدا و ارواح طیبه پیامبر (ص) و ائمه هدی (ع) از مشکلات عبور کرده است.

دکتر روحانی همچنین از استقبال و حضور پرشور مردم استان هرمزگان بویژه مردم غرب این استان از کاروان تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه امروز در استان هرمزگان شاهد وحدت و انسجام خوبی میان همه اقشار هستیم و مطمئناً این وحدت و اتحاد و هماهنگی باعث پیروزی ملت ایران و عبور از مشکلات خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان در سخنانی بر ضرورت توجه و اهتمام مسئولان به رفع مشکلات معیشتی مردم تأکید کرد.

همچنین استاندار هرمزگان و رئیس مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی، ضمن ارائه گزارش از اقدامات و برنامه‌های دولت در این استان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی