بازدید 14668
۷

درهای بسته حسینه‌ارشاد بروی پیکر همسر شریعتی

کد خبر: ۸۷۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 17 February 2019

نام حسینه ارشاد با نام دکتر علی شریعتی گره خورده است. اما امروز که دوست داران دکتر شریعتی برای تشییع پیکر همسرش، پوران شریعت رضوی مقابل حسینه ارشاد گرد هم امده بودند درهای حسینه ارشاد باز نشد تا جمعیت در خیابان بر پیکر زنی مبارز و خواهر یکی از سه شهید دانشجوی راه آزادی، مهدی شریعت رضوی، نماز بخوانند.

به گزارش «تابناک» به نقل از «آزادی»، جمعیتی که امروز در خیابان شریعتی گرد هم امده بودند تا با «پوران شریعت رضوی» وداع کنند سرانجام به قرائت دسته جمعی فاتحه با صدای بلند پشت درهای حسینه ارشاد بسنده کردند تا شاید با این روش صدای اعتراض شان را به گوش کج‌سلیقه‌گانی که از هیچ اقدامی برای تحریک افکار عمومی دریغ نمی کنند برسانند. این شاید از طنزهای تلخ موجود در ایران باشد که پیکر همسر دکتر شریعتی در خیابانی که به نام او و احتمالا در تجلیل از مقامش و اقداماتش برای انقلاب نامگذاری شده روی زمین بماند و به حسینه‌ای که در آن شریعتی با سخنرانی‌های پرشورش بر اتش انقلاب دمید راه پیدا نکند.

همین ممانعت موجب شد تا احسان شریعتی، فرزند پوران شریعت رضوی و علی شریعتی به زبان به اعتراض بگشاید و از مردم بخواهد تا در خیابان نماز بخوانند. حجت الاسلام احمد منتظری نماز را بر پیکر پوران شریعت رضوی در پیاده‌رو و مقابل درهای بسته حسینه ارشاد اقامه کرد.

درهای‌حسینه‌ارشاد به‌روی‌پیکر همسر‌شریعتی بسته‌شد

فرمانداری مجوز تشییع همسر شریعتی از حسینیه ارشاد را داده بود
عیسی فرهادی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا استان تهران افزود: متولیان و خانواده مرحوم باید به منظور انجام مراسم هماهنگی های لازم را با هیات امنای حسینیه انجام می دادند که این کار صورت نگرفته بود. فرماندار تهران ادامه داد: برگزاری مراسم در حسینیه، بازشدن درها و سایر امور نیازمند هماهنگی با هیات امنای آن بود که باید از طرف متولیان مراسم یا خانواده متوفی انجام می شد اما ظاهرا این اقدامات انجام نشده است. به گفته وی، مجوز انجام مراسم از آن محل و نیز همکاری نیروی انتظامی صادر شده بود و ماموران پلیس نیز همکاری لازم داشته اند.

مراسم تشییع همسر دکتر علی شریعتی صبح امروز با قرائت فاتحه دسته جمعی با صدای بلند پشت درهای بسته حسینیه ارشاد آغاز شد. ممانعت از برگزاری مراسم تشییع در داخل حسینیه ارشاد باعث شد احسان شریعتی فرزند آن مرحوم نسبت به بسته ماندن در های مسجد اعتراض کند و از مردم بخواهد نماز میت را در خیابان بخوانند. به دنبال آن نماز میت در پیاده رو و مقابل حسینیه ارشاد با امامت حجت الاسلام احمد منتظری اقامه شد. پوران شریعت رضوی پس از بازگشت به ایران، دبیر دبیرستان‌های مشهد و تهران بود.

ابطحی: برای تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی، درهای حسینیه ارشادِ شریعتی را باز نکردند
محمد علی ابطحی نوشت: برای تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی، درهای حسینیه ارشادِ شریعتی را باز نکردند. کنار همان خیابان «شریعتی» ایستادیم و نماز خواندیم. دولتهم مفقود بود؛ نمی توانست در حد باز کردن در اثر داشته باشد؟ مردم شریعتی را در همه راهپیمایی ها معلم انقلاب می نامیدند.

درهای‌حسینه‌ارشاد به‌روی‌پیکر همسر‌شریعتی بسته‌شد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۷
بزرگش نخوانند اهل خرد / که نام بزرگان به زشتی برد
واقعاجای تاسف است معلوم نیست تاکی بایدشاهداینگونه رفتارهای ضداخلاقی باشیم
خانواده مترم شریعت رضوی که میدانند این حساسیت وجود داره چه اصراری داشتند که ایشون از حسینیه ارشاد تشییع شود بهتر بود از درب منزل یا از هرمکانی که در آنجا اشتغال داشتند تشییع میشد.
واقعاً مايه تاسف است، اين خانواده حق بزرگي به گردن ملت ايران و انقلاب دارند. بر جنازه همسر فردي دانشمند و انقلابي مانند دكتر شريعتي در كنار خيابان نماز خوانده اند!!!! واقعاً ما به كدام سوي مي رويم؟ با يادگار بزرگان اينگونه رفتار مي شود .
مگه در حسینیه ارشاد باز هم میشه ... ما که ندیدیم
واقعا دنبال چی هستند؟
روحش شاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل