بازدید 1949

بررسی پیشنهادات نمایندگان برای شفاف کردن بودجه

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: جلسه فراکسیون برای این بود که پیشنهاداتی در جهت اصلاح بودجه، در جهت بودجه تحریمی، کمک به اقشار کم درآمد جامعه و ایجاد عدالت اجتماعی مطرح شود تا بتوانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم و در صحن مجلس بحث شود.
کد خبر: ۸۷۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 17 February 2019

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به اینکه کلیات بودجه مصوب شده ، جلسه امروز فراکسیون بر این است که بدانیم سیاست‌های شفاف مجلس در سال آینده برای مردم چیست؟ در رابطه با کالاهای اساسی قرار است مطابق بودجه، 14 میلیارد دلار در نظر گرفته شود، سوال این است که به چه کسانی می‌خواهند از این مبلغ بدهند؟ به چند درصد مردم می‌خواهند بدهند؟ چه اجناسی را می‌خواهند به مردم بدهند؟ چه مقدار را می‌خواهند بدهند؟ هیچ کدام از این سوالات پاسخ شفافی در بودجه ندارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نمی دانیم سیاست های کمک به اقشار کم درآمد کجاست؟ سیاست های عدالتخواهانه کجاست؟ وضعیت حقوق‌ها را می‌خواهند چه کار کنند؟ آیا باز هم می‌خواهیم به کسی که 20 میلیون حقوق دریافت می‌کند ، 4 میلیون اضافه کنیم و به کسی که 1 میلیون حقوق دریافت می کند، 200 هزار تومان بدهیم؟ بحث افزایش مالیات مشکلی را حل نمی کند.

وی افزود: جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی برای این بود که پیشنهاداتی در جهت اصلاح بودجه، در جهت بودجه تحریمی، کمک به اقشار کم درآمد جامعه و ایجاد عدالت اجتماعی مطرح شود تا بتوانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم و در صحن مجلس بحث شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه موضوع بازگشت به لایحه دولت در فراکسیون نمایندگان ولایی هنوز نهایی نشده است، ادامه داد: ممکن است در خصوص تبصره‌ها این تصمیم گرفته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: از این پس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هر روز در خصوص بودجه جلسه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر