بازدید 2902

حمله انتحاری طالبان به پاسگاه امنیتی در قندهار

کد خبر: ۸۷۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 17 February 2019

مقامات محلی در ولایت «قندهار» اعلام کردند که در حمله نفوذی و انتحاری طالبان به یک پاسگاه امنیتی در این ولایت ۳۲ نیروی امنیتی کشته شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «خالد پشتون» نماینده مردم «قندهار» در پارلمان افغانستان اعلام کرد که در حمله طالبان به پایگاه نیروهای امنیتی در شهرستان «سپین بولدک» تمام ۳۲ نیروی امنیتی مستقر در این پایگاه کشته شدند.

به گزارش «نیویورک تایمز» ابتدا یک نفوذی طالبان نیروهای امنیتی در پایگاه را به ضرب گلوله از پای در می‌آورد و سپس خودرو بمب‌گذاری شده طالبان ورودی پایگاه را هدف قرار می‌دهد. مهاجمان پس از ورود به پایگاه نیروهایی را که از انفجار ابتدایی جان سالم به در برده بودند را نیز می‌کشند.

«محمد یوسف یونسی» از اعضای شورای ولایتی قندهار ضمن تایید این رویداد دلیل تلفات بالای نیروهای پلیس را برخوردار بودن طالبان از تجهیزات بهتر در مقایسه با نیروهای پلیس دانست.

حملات طالبان در حالی ادامه دارد که گفت‌وگوهای این گروه با طرف آمریکایی در جریان است. «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اظهار می‌کند که برای تحقق خواسته طالبان یعنی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان این گروه باید با گفت‌وگوی مستقیم با دولت افغانستان و توافق برای آتش‌بس موافقت کند.

این خواسته‌ها تاکنون با مخالفت طالبان روبرو بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی