بازدید 2329

اتحاد بورس های آمریکا ضد کمیسیون اوراق بهادار

کد خبر: ۸۷۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 17 February 2019

مدیران سه بازار بزرگ سهام در آمریکا علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آن کشور به خاطر قوانین جدید شکایت کرده اند.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، در این شکایت، کمیسیون متهم به سوءاستفاده از قدرت خود در ارائه‌ یک برنامه آزمایشی شده است. برنامه ای که مانع پرداخت‌های سود بازارهای سرمایه طی یک تا دو سال آینده خواهد شد.  

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نهادی مستقل است که مسئولیت اجرای قوانین مرتبط با بورس و تنظیم بازار سرمایه را به عهده دارد.

مایکل بلاگراند، مسئول نقل وانتقالات بورس نیویورک، به رویترز گفته است که آنها با دست درازی دولت به بازار مخالفند و کاری که کمیسیون کرده مصداق تلاش برای به انحراف کشاندن سازوکارهای بازار آزاد است.

شاکیان این پرونده شامل بورس نیویورک، نزدک و سی‌بو گلوبال مارکت می شوند، که در مجموع ۱۳ بازار سهام از ۱۴ بازار موجود در آمریکا را مدیریت می کنند. هر کدام از این بورس‌ها به طور جداگانه شکایت خود را تنظیم کرده اند.

کمیسیون بورس آمریکا در ماه دسامبر برنامه آزمایشی جدید، قانونی تصویب کرد که بر اساس آن بازارهای سهام آمریکا، دیگر نمی توانند مانند گذشته بابت معاملات سهام از معامله‌گران مانند سابق کمیسیون دریافت کنند. قوانین جدید برای تخفیف‌ هایی که بازارهای سهام به کارگزارن می دهند نیز محدودیت‌هایی اعمال خواهد کرد.

 هدف برنامه جدید کمیسیون این است که  تخفیف‌ های اعطایی از سوی بازارهای سهام به کارگزاران را بررسی کند تا سودآوری این تخفیف ها را ارزیابی کرده و بداند که  این روند به دلیل سودآوری بوده یا اینکه کارگزاران با استفاده از این تخفیف ‌ها باید مشتریان خاصی را به بازارهای سهام معرفی کنند!؟

گفتنی است، میزان تخفیف‌هایی که کارگزاران از بازارهای سهام در سال گذشته دریافت کرده بودند در مجموع حدود ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

بازارهای سهام مدعی شده اند که این تخفیف‌ها لازم است چرا که در غیر این صورت کارگزاران نقدینگی لازم برای انجام امور جاری خود را ندارند و ممکن است این کمبود نقدینگی به بازار صدمه بزند.

از سویی دیگر، اد تیلی، مدیرعامل سی‌بو، به رویترز گفته، "کمیسیون، مسئول نظارت بر امور است تا اگر مشکلی رخ داد دخالت کند، نه این که عملیات حقیقت یابی راه بیندازد.

بازارهای سهام به شدت مخالف اقدام اخیر کمیسیون هستند و معتقدند که معاملات سهام بخش خصوصی که حدود ۴۰ درصد کل نقل و انتقالات سهام آمریکا را تشکیل می دهد با قوانین جدید آسیب خواهند دید. به این دلیل که برنامه جدید کمیسیون، مزیت رقابتی در بازار را از بین برده و سرمایه‌گذارن را دچار خسران می کند.

برنامه مذکور قرار بود از ابتدای امسال به اجرا درآید اما بورس نیویورک ظاهرا تقاضایی برای به تاخیر انداختن آن به دادگاه ارائه داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر