بازدید 5817

راهنمای کامل آماده سازی سبد گل و تاج گل

کد خبر: ۸۷۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 16 February 2019

سبد گل و تاج گل و تاج گل ترحیم یکی از شیک ترین و مرسوم ترین هدیه هایی است که معمولا در مراسم های رسمی مثل مراسم خواستگاری، مراسم ترحیم، عرض تبریک و شادباش، هدیه تولد و … استفاده می شود.

راهنمای کامل آماده سازی سبد گل و تاج گل

تزئین سبد گل و تاج گل کاری خلاقانه و هنری است که با فعالیت در این حوزه با گذشت زمان و یا شرکت در کلاس های گل آرایی  می توانید به راحتی یک سبد گل یا تاج گل را تزئین کند. سبد گل معمولا در مراسم های عرض تبریک مثل تولد یا ابراز عشق و علاقه به طرف مقابل برده می شود، اما تاج گل بیشتر در مراسم های رسمی و عزاداری ها برای عرض تسلیت به کار می رود. تزئین سبد گل و تاج گل ها اصولا بنا بر نوع مراسم است. اما به طور کلی برای تزئین یک سبد گل بهتر است از چند نوع گل با رنگ های متضاد استفاده شود تا خود را به خوبی نشان دهد. برای تزئین می توان گل ها را دو تا دوتا به صورت قرینه قرار داد و یک نوع گل را مرکز توجه قرار دهید.

با توجه به شکل سبد، گل ها را می توان به صورت مربعی، گرد و مستطیلی چیند و با برگ های مختلف اطراف آن را تزئین کرد. ربان، مروارید، نگین از دیگر وسایل های جانبی در تزئین سبد گل است که در برخی موارد از آن ها استفاده می کنند.

اما در تاج گل ها معمولا به دلیل اینکه از گل های بسیاری استفاده می کنند دیگر نیازی به تزئین با ربان یا وسایل دیگر نیست. تاج گل ها خود به تنهایی به دلیل بزرگ بودن و بکار رفتن تعداد زیادی گل جلوه زیبایی دارد. اما در تاج گل ترحیم بجز ربان مشکی از هیچ چیز دیگری استفاده نمی شود.

برای تهیه یک سبد گل باید به  نکات زیر توجه کنید تا سبد گل تان در زیبا ترین حالت ممکن قرار بگیرد:

  • برای گل هدیه دادن ابتدا باید در نظر داشته باشید که سبد گل یا تاج گلی که می خواهید ببرید به چه منظور است. با توجه به مناسبتی که قرار است بروید گل فروشان تزیینات گل مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند. برای عرض شاد باش و تبریک تولد معمولا از جعبه گل استفاده می کنند.
  • باتوجه به مناسبت های محتلف باید گل های متفاوت با ترکیب رنگ های مختلفی را استفاده کنید. برای مناسبت های مبارک مثل دیدن قدم نو رسیده، دیدن زائر، هدیه تولد، مراسم های خواستگاری و … از ترکیب رنگ های شاد و روشن استفاده می شود که ترکیب رنگ های گل رز از محبوب ترین گل هایی است که برای هدیه دادن استفاده می کنند.

در مراسم های مبارک از سبد گل با گل های رنگی مخصوصا گل رز استفاده می کنند، اما در مراسم های عزاداری که برای عرض تسلیت گل می فرستند معمولا از تاج گل های سفید یا تاج گل ترحیم با گل های گلایل استفاده می کنند.

  • سبد گل ها معمولا در اشکال مختلفی مثل دایره، بیضی،مربعی و غیره وجود دارد که بنا بر سلیقه مشتری و نوع گل های بکار رفته مناسب ترین آن را می توان انتخاب کرد. تنوع در ابعاد سبد گل تزئین های متفاوتی را به همراه دارد.
  • برای شکیل تر شدن سبد گل یا تاج گل تزئینات بیشتری را می توان بر روی آن انجام داد. با استفاده از روبان، نگین، مروارید و اکلیل می توان به زیبایی سبد گل و تاج گل افزود. اما برای تاج گل ترحیم تنها با روبان مشکی می توان آن را تزئین کرد.
  • تمامی گل هایی که درون سبد گل یا تاج گل قرار می گیرند باید بر روی یک تکه اسفنج خیس شده قرار داشته باشند تا علاوه بر حفظ طراوت موجب ایستادن گل ها شود. اسفنج خیس به دلیل آب داشتن ماندگاری گل ها را افزایش می دهد.

راهنمای کامل آماده سازی سبد گل و تاج گل

امروزه با گسترش کسب و کار های اینترنتی فروشگاه های آنلاین گل فروشی به وجود آمده اند که در آن ها مشتری به صورت آنلاین سبد گل و تاج گل و تاج گل ترحیم مورد نظر خود را سفارش می دهد و به محل مورد نظر می فرستد. از مزیت های سفارش آنلاین تحویل در روز و محل مورد نظر است که موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

ممکن است در تهیه گل از گل فروشی های محلی تنوع زیادی در انتخاب سبد گل یا تاج گل نداشته باشید به همین علت خرید آنلاین گل تنوع انتخاب زیادی را دارد.

منبع : رپورتاژ ادز

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار