بازدید 8478

گوایدو از نفت ونزوئلا دست کشید

کد خبر: ۸۷۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 16 February 2019

نماینده رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در آمریکا اعلام کرد که گوایدو برنامه ای برای استفاده از اموال متعلق به شرکت سیتگو وابسته به شرکت نفت دولتی این کشور ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «کارلوس ویچیو» نماینده مخالفان دولت ونزوئلا در آمریکا گفت: ما دست به این پول نمی زنیم. این پول متعلق به سیتگو به عنوان یک شرکت است.

ویچیو همچنین اعلام کرد که «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور می خواهد سیتگو از لحاظ مالی سالم مانده و به فعالیتش ادامه دهد.

نماینده گوایدو همچنین گفت که این پول تا زمانی که وی رسما کنترل دولت ونزوئلا در دست نگرفته دست نخورده باقی می ماند و در آن زمان به مالکیت دولت جدید درمی آید.

ویچیو پیشتر در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه دولت موقت خودخوانده گوایدو چه زمانی آغاز به کار می کند، ضمن اظهار بی اطلاعی گفته بود: هیچ کسی نمی داند چه زمانی مادورو قدرت را واگذار کند.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مارکو روبیو سناتور جمهویخواه آمریکایی خبر داده بود گوایدو قصد دارد هیات مدیره جدید برای شرکت سیتگو معرفی کند.

شرکت نفتی سیتگو، بزرگترین سرمایه گذاری خارجی ونزوئلا، متعلق به پترولئوس دی ونزوئلا و مستقر در شهر هیوستون ایالت تگزاس آمریکا است و دست کم دو آمریکایی در هیات مدیره آن حضور دارند.

وال استریت ژورنال همچنین گزارش داد که گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا با کمک آمریکا در حال ایجاد حساب های بانکی برای انتقال درآمدهای سیتگو به مخالفان برای استقرار دولت موقت است.

آمریکا روز دوشنبه 8 بهمن ماه با هدف کاهش درآمدهای نفتی دولت مادورو شرکت نفت ونزوئلا را تحریم و سیتگو را با چالش های جدید مالی و مدیریتی روبه رو کرد.

به نوشته این روزنامه، شرکت سیتگو اعلام کرده است که براساس قوانین و مقررات ایالات متحده آمریکا عمل خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر