بازدید 4577

رکورد ویژه استقلال و برتری بر پرسپولیس در لیگ

کد خبر: ۸۷۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 15 February 2019

درحالی‌که مدت‌هاست همه درباره استحکام خط دفاعی پرسپولیس حرف می‌زنند و شایستگی ۲مدافع میانی این تیم برای حضور در تیم‌ملی ورد زبان‌ها بوده و هست؛ این خط دفاعی استقلال است که در لیگ می‌درخشد و رکوردهایی بهتر از همتای پرسپولیسی‌اش به جا می‌گذارد.

به گزارش تابناک ورزشی، خط دفاعی استقلال در فصل جاری با وجود اینکه ترکیب چندان ثابتی نداشته و بارها دستخوش تغییر شده اما هرگز استحکام خود را از دست نداده و آمار بسیار خوبی از خود به‌جا گذاشته است. استقلال حالا با ۶ گل خورده در مقابل ۸ گل خورده پرسپولیس آمار دفاعی بهتری در لیگ دارد اما رکوردهای ثبت‌شده توسط این تیم حتی از این اختلاف ۲گل که با یک بازی کمتر به‌دست آمده نیز فراتر بوده است.

خط دفاعی و دروازه‌بان استقلال هم‌اکنون ۵۴۹دقیقه است دروازه خود را بسته نگه‌داشته‌اند. این تیم آخرین بار در هفته دهم مقابل سپاهان گل خورده و بعد از آن ۶کلین‌شیت متوالی داشته است. در این ۶ بازی ترکیب خط دفاعی استقلال بارها دستخوش تغییر شده و فقط در ۲بازی یک ترکیب ثابت داشته است.

 تمرین تیم فوتبال استقلال ایران

محمد دانشگر تنها عضو ثابت این خط دفاعی در تمامی بازی‌ها بوده و زوج او در دفاع میانی بین آرمین سهرابیان و روزبه چشمی متغیر بوده است. در دفاع چپ ۵بازی میلاد زکی‌پور و یک بازی امید نورافکن بازی کرده‌اند و در دفاع راست نیز فرشاد محمدی‌مهر، وریا غفوری و پژمان منتظری به تناوب حضور داشته‌اند. درون دروازه استقلال نیز طی این ۶هفته ۵بازی مهدی رحمتی و یک بازی حسین حسینی موفق به کلین‌شیت شده‌اند.

با وجود این تغییرات، خط دفاعی تیم شفر هرگز استحکام خود را از دست نداده و ۵۴۹دقیقه را بدون گل خورده سپری کرده تا بهترین حدنصاب فصل جاری و یکی از بهترین رکوردهای تاریخ لیگ را به جا بگذارد. جالب اینکه رکورد قبلی فصل جاری هم متعلق به‌خود استقلال بود. این تیم در فاصله هفته‌های چهارم تا هشتم نیز ۴۳۶دقیقه گل نخورده بود و حالا رکورد خودش را شکسته تا ۲رکورد برتر این فصل را در اختیار داشته باشد. بهترین رکورد پرسپولیس در این فصل ۳۸۳دقیقه بوده و سرخپوشان هرگز نتوانسته‌اند بین ۲گل خورده‌شان بیشتر از این فاصله بیندازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان