بازدید 2795

تدوین آیین نامه ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی

کد خبر: ۸۷۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 15 February 2019

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی از تدوین آیین نامه نحوه ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در راستای ساماندهی آموزش عالی خبر داد.

به گزارش مهر، علی آهون منش گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ساماندهی آموزش عالی، در حال تدوین آیین نامه ای برای ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: با تدوین و ابلاغ آیین نامه مذکور، سازوکار ادغام و تجمیع مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها مشخص می شود.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: در حال حاضر نحوه ادغام مراکز و دانشگاه ها مشخص نیست، اخیرا وزارت علوم اعلام کرد ۵۰ مرکز غیرانتفاعی تعطیل شده و ۷۰ مرکز نیز به دلیل عدم رعایت استاندارها ظرفیت آن صفر شده است.

وی ادامه داد: ما از وزارت علوم گلایه مند هستیم چرا که جایی اعلام نشد از ۳۸۵ مرکز غیرانتفاعی ۲۵۰ مرکز به دلیل داشتن استانداردها و خوب بودن در حال فعالیت هستند.

آهون منش افزود: دانشگاه های رقیب ما از این موضوع سوء استفاده کرده و عنوان می کنند ۱۲۰ مرکز غیرانتفاعی ظرفیت اش صفر و یا تعطیل شده است، عنوان نمی شود ۲۵۰ مرکز باقیمانده در حال فعالیت هستند، این مسئله برای خانواده ها ابهام ایجاد کرده است و موجب گلایه ما بود.

وی با اشاره به ادغام مراکز و دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: ادغام این مراکز به نفع آنها بوده و هزینه آنها را کاهش می دهد و اگر وزارت علوم امتیازی مانند افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به این مراکز ادغام شده، اختصاص دهد، تعداد بیشتری از مراکز برای این کار اقدام می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل