بازدید 5118

شورای امنیت حمله تروریستی در ایران را محکوم کرد

کد خبر: ۸۷۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ 15 February 2019

شورای امنیت سازمان ملل متحد، حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد و از همه کشورها خواست برای پاسخگو کردن عوامل و حامیان آنها با دولت ایران همکاری کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در بیانیه روز پنج شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت حملات تروریستی شوم و بزدلانه را که در 13 فوریه 2019 در استان سیستان و بلوچستان رخ داد و به کشته شدن 27 نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر منجر شد، محکوم می کند.

15 عضو شورای امنیت عمیق ترین همدردی و تسلیت را به خانواده قربانیان و دولت ایران ابراز کردند و آرزوی بهبود سریع و کامل مجروحان شدند.

در بیانیه شورای امنیت افزوده شده است: اعضای شورای امنیت مجددا تایید می کنند تروریسم در تمام اشکال و تظاهرات آن یکی از جدی ترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند: عاملان، سازمان دهندگان، سرمایه گذاران و حامیان این اقدامات تروریستی باید پاسخگو شده و به دست عدالت سپرده شوند. از همه کشورها هم می خواهیم به موجب وظایف خود تحت قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت مربوطه، به طور فعال با دولت ایران و سایر مقامات مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هرگونه اقدامات تروریستی در هر جا و هر زمان را صرف نظر از انگیزه های آنها، جنایت توجیه ناپذیر دانست و تصریح کرد: همه کشورها باید با هر وسیله ای بر اساس منشور ملل متحد و سایر وظایف خود تحت قوانین بین المللی از جمله قوانین بین المللی حقوق بشر، قوانین بین المللی پناهندگان و قوانین بین المللی بشردوستانه با تهدیدات صلح و امنیت بین المللی ناشی از اقدامات تروریستی مقابله کنند.

به گزارش ایرنا ، همچنین سفیران، نمایندگان کشورها، سازمان های بین المللی و برخی مقام ها و رهبران جهان عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

سفارت سوییس تسلیت خود را به خانواده‌ها و اشنایان قربانیان حمله انتحاری مرگبار روز چهارشنبه سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

سفارت لیبی در تهران نیز با ارسال یادداشتی ضمن ابراز تاسف و تاثر از خبر حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان که باعث شهادت و مجروحیت بیش از 40 تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، از سوی دولت وفاق ملی لیبی و ملت لیبی مراتب همدردی و تسلیت خود را به دولت و ملت شریف ایران اعلام نموده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای شهداء و شفای عاجل برای مجروحین مسئلت نموده است.

همچنین وزارت خارجه سوریه با محکومیت حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران در زاهدان تاکید کرد : این جنایت گویای ارتباط تنگاتنگ و متقابل بین تروریسم تکفیری و استکبار جهانی است.

وزارت امور خارجه لبنان نیز حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم و ضمن اعلام همدردی با خانواده های قربانیان، خواستار مشخص شدن عاملین این جنایات شد.

سفارت هلند در تهران نیز ضمن ابراز همدردی، حمله وحشتناک تروریستی در محور خاش-زاهدان را محکوم و تاکید کرد: تروریسم افسارگسیخته باید متوقف شود. در کنار خانواده قربانیان هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نیز حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد.

همچنین سفارت فرانسه در تهران حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان را که تا به حال ده ها کشته و زخمی برجا گذاشته و گروه جیش العدل مسئولیتش را برعهده گرفته محکوم و تاکید کرد ما به خانواده قربانیان و نیز مقامات ایرانی تسلیت می گوییم.

سفارت ترکیه در تهران نیز در توییتی حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان را قویا محکوم کرد.

اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران هم در توییتی به بازماندگان حمله انتحاری تسلیت گفت و تاکید کرد همه اشکال تروریسم باید محکوم شود.

سفارت هند در تهران نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اقدام تروریستی در محور خاش - زاهدان را به شدت محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پنجشنبه شب حمله تروریستی به نیروهای سپاه پاسداران در زاهدان را به شدت محکوم کردند.

«دانیل اورتگا» رئیس جمهوری و «روساریو موریو» معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه نیز پنج شنبه طی‌ پیامی عملیات تروریستی سیستان و بلوچستان را محکوم و با بازماندگان قربانیان این حادثه ابراز همدردی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار