بازدید 2377

افزایش شهریه دانشجویان دندان‌پزشکی

کد خبر: ۸۷۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 14 February 2019

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: افزایش شهریه دندانپزشکی پردیس خودگردان علوم‌پزشکی زنجان مصوب وزارت بهداشت بوده، ولی هنوز از دانشجویان دریافت نشده است.

به گزارش ایسنا، پرویز قزلباش اظهار کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌های پردیس خودگردان پذیرفته می‌شوند، ملزم به پرداخت شهریه هستند.

وی افزود: در پی افزایش شهریه، چندی پیش شاهد اعتراض دانشجویان پردیس خودگردان دندان‌پزشکی زنجان زنجان بودیم که دانشگاه در امر پاسخ‌گویی در بین دانشجویان حاضر شد.

قزلباش تصریح کرد: شهریه‌های پردیس خودگردان متغیر است و سالانه بر اساس بخشنامه‌هایی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده، تعیین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان یادآور شد: در رشته‌هایی مثل دندان‌پزشکی دانشجویان با مواد اولیه کار می‌کنند و اخیراً این مواد با افزایش قیمت مواجه بوده است، در نتیجه موجب افزایش میزان شهریه شده، زیرا قالب این مواد از خارج از کشور تهیه می‌شود.

قزلباش در ادامه گفت: بر اساس آئین‌نامه‌ها، دانشجویان پردیس خودگردان باید خودشان هزینه تحصیل‌شان را پرداخت کنند، هزینه اضافه شده به شهریه‌ها، مصوبه قانونی وزارت بهداشت است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه دانشگاه‌ها ملزم به افزایش ۳ میلیون تومانی شهریه‌ها بابت تهیه و افزایش مواد در هر ترم خواهند بود.

وی تصریح کرد: اخیراً تعدادی از دانشجویان پردیس خودگردان دندان‌پزشکی زنجان به دانشگاه مراجعه کرده و از دلیل افزایش شهریه خود جویا شده بودند که پاسخ داده شده که افزایش شهریه قانونی است ولی هنوز از دانشجویان دریافت نشده‌است.

قزلباش یادآور شد: این افزایش شهریه قانونی است، زیرا دانشگاه هزینه امکانات و تهیه مواد اولیه را پرداخت می‌کند و دانشجویان پردیس خودگردان نیز موظف به پرداخت این شهریه هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان افزود: اصل هزینه ثبت‌نام دانشجویان پردیس خودگردان اعم از واحدهای عملی و نظری شهریه ثابت و متغیر از سوی وزارت بهداشت تعیین می‌شود و این افزایش شهریه ۳ میلیون تومانی نیز مصوبه وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه دانشگاه می‌تواند تا مبلغ ۳ میلیون تومان از دانشجویان دریافت کند اما مقرر شده برای کمک به دانشجویان، واحدهای آموزشی برآورد نهایی از قیمت‌ها داشته باشند تا هزینه‌های ایجاد شده نهایی دریافت شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تصریح کرد: این هزینه‌ها واقعی نیستند، زیرا هزینه تربیت یک دندان‌پزشک در ایران بسیار بالاتر از این مبالغ است، اما دولت در اخذ برخی از هزینه‌ها اغماض می‌کند.

قزلباش خاطرنشان کرد: مقرر شده بررسی‌های لازم در حد قیمت‌های تمام شده انجام گیرد، زیرا دریافت مبلغ ۳ میلیون تومان مبلغ نهایی نیست و بر اساس برآورد قیمت بین ۲ تا ۳ میلیون تومان متغیر خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار