بازدید 1936

لغو بیانیه پایانی نشست مسکو به دلیل اختلافات میان گروه‌های فلسطینی

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، به خاطر اختلافات میان گروه‌های فلسطینی بیانیه پایانی نشست مسکو لغو گردید.
کد خبر: ۸۷۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 14 February 2019

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، به خاطر اختلافات میان گروه‌های فلسطینی بیانیه پایانی نشست مسکو لغو گردید.

به گزارش ایسنا، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد بیانیه پایانی نشست گروه‌های فلسطینی به خاطر عدم توافق بر سر نکات مدنظر لغو شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عزام الاحمد تصریح کرد: جنبش حماس چوب جادویی و کلمه جادویی را برای اجرای توافقات در اختیار دارد. ما نیاز به توافق‌های جدید نداریم. ما نیاز به اراده‌ای برای اجرا داریم. حماس بر غزه تسلط دارد. باید آن را به دولت واحدی تحویل دهد که در چارچوب قانون و نظامی سیاسی واحد غزه را اداره کند.

در همین راستا، مصطفی البرغوثی، دبیرکل طرح ملی فلسطین تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی بر سر از سرگیری رایزنی ملی و صورت گرفتن تلاش‌هایی از سوی مصر برای آشتی میان گروه‌های فلسطینی به صورت هرچه سریع‌تر توافق کردند که این امر بر اساس حل دموکراتیک اختلاف در دیدگاه‌ها صورت بگیرد.

البرغوثی گفت: گروه‌های شرکت کننده در کنفرانس مسکو ادعاها مبنی بر غیر ممکن بودن رفع دودستگی میان فلسطینیان را رد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: سازمان آزادی‌بخش تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است.

از سوی دیگر، معتصم حمادة، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین تصریح کرد، لغو این بیانیه پس از آن صورت گرفت که یکی از طرف‌ها متنی را توزیع کرد که شامل مواردی می‌شد که پیش‌تر نسبت به آنها اعتراض شده بود.

حمادة گفت: گروه‌های فلسطینی روز سه‌شنبه بر سر بیانیه پایانی به اتفاق نظر رسیدند، اما یکی از طرف‌ها متنی از بیانیه را پخش کرد که در آن نکاتی وجود داشت که جنبش حماس و جهاد اسلامی بر آن اعتراض داشتند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این نکات در خصوص قدس شرقی بود و آن‌ها می‌خواهند که عبارت قدس جایگزین آن باشد. آنها همچنین خواهان کشور فلسطین با پایتختی قدس هستند بدون آنکه نامی از مرزهای سال ۱۹۶۷ برده شود.

۱۰ گروه فلسطینی روز یکشنبه برای مشارکت در کنفرانسی که مؤسسه شرق شناسی وزارت خارجه روسیه آن را ترتیب داده بود، برای بررسی آخرین تحولات مساله فلسطین و پرونده آشتی ملی وارد مسکو شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار