بازدید 2952

صندوق توسعه ملی در حوزه نفت و گاز چنگی به دل نمی‌زند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بیش از بخش خصوصی شرکت‌های نیمه دولتی از صندوق توسعه ملی در حوزه نفتی استفاده‌ کرده‌اند، گفت: استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی برای ایجاد زیرساخت‌ها چنگی به دل نمی‌زند.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 13 February 2019

جلال میرزایی درخصوص کمیت و کیفیت استفاده از دارایی‌های صندوق توسعه ملی در توسعه صنعت نفت و گاز، گفت: اگرچه صندوق توسعه ملی با هدف کمک به بخش خصوصی ایجاد و در این راستا مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت چند شرکت خصوصی در حوزه نفت و گاز گرفته شده است اما مشکلاتی همچون جذب تکنولوژی از خارج کشور و نابسامانی مدیریتی موجب عدم استفاده از ظرفیت‌های صندوق در حوزه نفت و گاز شده است.
مشکلاتی همچون جذب تکنولوژی از خارج کشور و نابسامانی مدیریتی موجب عدم استفاده از ظرفیت‌های صندوق در حوزه نفت و گاز شده است

استفاده‌ از صندوق در حوزه نفتی بیشتر ازسوی شرکت‌های نیمه دولتی بوده نه بخش خصوصی

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده‌هایی که تاکنون از صندوق توسعه ملی شده است بیشتر ازسوی شرکت‌های نیمه دولتی بوده نه بخش خصوصی، ادامه داد: بخش خصوصی تلاش خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز کرده است اما عملا نتوانسته گام محکمی بردارد.

استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی برای ایجاد زیرساخت‌ها چنگی به دل نمی‌زند

وی افزود: برداشت و استفاده بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی برای ایجاد زیرساخت‌های پتروشیمی و صنایع بالادستی و پایین‌دستی پالایشگاه‌ها چنگی به دل نمی‌زند.

سهم سال آینده صندوق توسعه ملی از فروش میعانات گازی و نفتی از 34درصد به 20 درصد تقلیل یافت

وی اضافه کرد: طبق مصوبات مجلس و برنامه ششم توسعه باید برای سال آینده باید 34 درصد درآمد حاصل از فروش میعانات گازی و نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود اما با تمام کاستی‌های کنونی متاسفانه به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور، این میزان برای سال 98 به 20 درصد تقلیل یافته اما دولت 14 درصد باقی مانده را به صندوق بدهکار و به نوعی از آن قرض گرفته است.

خروج از رکود با تزریق منابع صندوق توسعه ملی به صنعت نفت و گاز

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است با ارائه تسهیلات ویژه به صنعت نفت و گاز و تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این صنعت می‌توان به خروج از رکود تورمی امیدوار بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر