بازدید 3260

تقدیر نماینده زاهدان از فیلم "شبی که ماه کامل شد"

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت فیلم"شبی که ماه کامل شد" در سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر، این اثر هنری را قابل ستایش توصیف و از عوامل آن تقدیر کرد.
کد خبر: ۸۷۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 13 February 2019

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به نمایش فیلم "شبی که ماه کامل شد" در سی و هفتمین جشنواره فیلم جشنوار که موضوع تروریست‌‎های تکفیری پرداخته و بخشی از این فیلم در استان سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان فیلم‎برداری شده بود، گفت: سینمای کشور نیاز به تولید چنین آثاری برای نمایش چهره واقعی و نجیب مردم سیستان و بلوچستان و انزجار آن‌ها از تروریست‌ها و چهره مظلوم مردم سیستان و بلوچستان دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از عوامل این فیلم سینمایی که برنده 7 سیمرغ از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد، افزود: مردم بلوچ‌ به مانند کُردها از اقوام اصیل ایرانی هستند که باید با فرهنگسازی فرهنگ سخاوتمندانه آنان به تصویر کشید. متأسفانه طی سالیان گذشته در آثار سینمایی همواره لباس بلوچ منفی جلوه داده شده و بعضاً نقش‌هایی که برای ترانزیت مواد مخدر و اقدامات مجرمانه استفاده می‎شد از این لباس کهن ایران بر تن داشتند.


شبی که ماه کامل شد

 

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه برخی از واقعیات مردم بلوچ از جمله مهمان نوازی و سخاوتمندی در این اثر هنری به کارگردانی نرگس آبیار به نمایش گذاشته شد، گفت: این مردم استحقاق خود را نشان داده‌اند و شایسته خدمت هستند.

یارمحمدی با یادآوری اینکه بارها به دولت‌ها و مسئولان فرهنگی کشور متذکر شده‎ایم که واقعیات قومیت‌ها به ویژه مرزبانان کشور باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: فیلم "َشبی که ماه کامل شد" شناخت درست و دقیقی از مردم بلوچ داشت و مشاوره‌های خوبی در کنار این کارگردان این فیلم حضور داشتند و تفکیک مردم بلوچ از اندک تروریست‌هایی که در منطقه فعالیت داشتند را به خوبی به نمایش کشید.

 

حضور علیم یارمحمدی در غرفه خبرگزاری خانه ملت در نمایشگاه مطبوعات

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بر همین اساس تقدیر ویژه‌ای از کارگردان، تهیه‌کننده و عوامل این فیلم خواهیم داشت که توجه درستی به اصالت مردم بلوچی داشت و باید از هیأت داوران جشنواره سی و هفتم فجر نیز به دلیل توجهی که به این فیلم داشتند، قدردانی کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس افزود: با وجود اینکه در این راستا دولت گامی برنداشته اما هنرمندان به سراغ چنین سوژه‌های بکری رفته و ضمن به تصویر کشیدن مردم شریف و نجیب بلوچ به مسائلی همچون تکفیر پرداخته و تنها راه تغییر نگاه‌ها به ویژه نگاه مسئولان به مردم، همین فرهنگ‌سازی‌ها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی