بازدید 5004

حضور اروپایی‌ها در نشست ورشو محدود خواهد بود

کد خبر: ۸۷۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 12 February 2019

روزنامه گاردین می‌گوید کشورهای اروپایی در نشست ورشو که قرار است از چهارشنبه آغاز شود، حضوری محدود خواهند داشت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، روزنامه گاردین می‌گوید کشورهای اروپایی در نشست ورشو که قرار است از چهارشنبه آغاز شود، حضوری محدود خواهند داشت.

روزنامه انگلیسی نوشته «جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس نشست ورشو را زودهنگام ترک خواهد کرد، فرانسه یک کارمند دولتی را فرستاده و آلمان، دستیار وزیر خارجه‌اش را اعزام کرده است.

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این نشست را بایکوت خواهد کرد. آمریکایی‌ها در ابتدا قصد داشتند نشست ورشو را به تریبونی برای فشار بر اروپا جهت وادار کردن آنها به اتخاذ سیاست‌های تندتر علیه ایران تبدیل کنند.

به نوشته گاردین، بعد از آنکه کشورهای اروپایی به واشنگتن گفتند برگزاری نشستی برای پررنگ کردن اختلافات اروپا و آمریکا بر سر ایران ایده چندان خردمندانه‌ای نیست، دستور کار نشست ورشو تغییر یافت.

با آنکه آمریکا و لهستان به عنوان میزبان‌های مشترک نشست، عنوان آن را تغییر داده و به نحوی گسترده کرده‌‌اند که تمرکز صرف روی ایران را شامل نشود دیپلمات‌های اروپایی هنوز مظنونند افرادی مانند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «مایک پنس»، معاون وزیر خارجه آمریکا به دنبال ارائه پیام‌های ضدایرانی خود در نشست مورد نظر باشند.

این نشست همچنین مقام‌های رژیم صهیونیستی و دولت‌های عربی را گرد هم خواهد آورد. یک دیپلمات غربی گفت این اولین دیدار میان نمایندگان کشورهای عربی و اسرائیل از زمان برگزاری «کنفرانس صلح مادرید» در سال ۱۹۹۱ خواهد بود.

قطر، ترکیه، لبنان، ایران و تشکیلات خودگردان فلسطینی دولت‌هایی هستند که اعلام کرده‌اند در این نشست حضور پیدا نخواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر