بازدید 2289

ترکی الفیصل از راز ارتباط ۲۵ ساله اعراب با اسرائیل پرده برداشت

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان راز ۲۵ سال روابط بین عربستان و تعدادی از کشورهای خلیج فارس با اسرائیل را برملا کرد.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 12 February 2019

رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان راز ۲۵ سال روابط بین عربستان و تعدادی از کشورهای خلیج فارس با اسرائیل را برملا کرد.

به گزارش تابناک، روزنامه میدل ایست مونیتور نوشت، باراک رابید، روزنامه‌نگار اسرائیلی با ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان و ۲۰ تن دیگر از مسؤولان بارز کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که از روابط اسرائیل در منطقه خلیج فارس آگاه هستند، مصاحبه کرده و شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرد، بسیاری از مسؤولان گفت‌وگو جلوی دوربین را رد کردند.

این روزنامه‌نگار تاکید کرد، الفیصل با رسانه‌های اسرائیل بارها گفت‌وگو و موافقت کرده که در برنامه "اسرار الخلیج" حضور یابد برنامه‌ای که روابط اسرائیل با عربستان، بحرین و قطر را آشکار می‌کند.

تلویزیون اسرائیل دو دقیقه از این مصاحبه را پخش کرد و قرار است این مصاحبه در قسمت‌هایی پخش شود، الفیصل در این مصاحبه به موضع اسرائیلی فلسطینی اشاره کرده و به جای استفاده از اصطلاح "درگیری عربی اسرائیلی" همانگونه که برخی کشورهای عربی از آن استفاده می‌کنند و در طرح صلح عربی که عربستان تدوین کرده نیز به آن اشاره شده است، از اصطلاح "مساله فلسطین یا حل درگیری" استفاده کرد.

رابید افزود، اکثر اسرائیلی‌ها از این روابط که توسط وزارت خارجه و موساد مدیریت می‌شوند، اطلاعات زیادی ندارند.

ترکی الفیصل در حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ گفته بود، او از اسرائیلی‌ها در خانه‌اش استقبال می‌کند. این نخستین بار نیست که الفیصل این مطلب را بیان می‌کند چرا که او در یادداشتی به روزنامه عبری هم به اسرائیلی‌ها گفته بود: در خانه‌ام در ریاض از شما استقبال می‌کنم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر