بازدید 3994

قرعه دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس به «زفکا» خورد

کد خبر: ۸۷۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 12 February 2019

تابناک اقتصادیفردا 24 بهمن ماه، 20 درصد از سهام شرکت کشت و دامداری فکا با نماد «زفکا»معادل 60 میلیون سهم در بازار دوم فرابورس در دامنه 8200 تا 8300 ریال عرضه خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در همین زمینه جمشید جلیل نژاد، مدیر عامل این شرکت در پاسخ به سوال تابناک اقتصادی در خصوص کشورهای که واردات نهاده های دامی از انها انجام می گیرد و مشکلات موجود در مراودات بانکی برای واردات نهاده های دامی گفت: نهاده های دامی عموما از آسیای میانه، قزاقستان یا روسیه وارد می شود ، برای واردات ارز مبادله ای تخصیص می یابد .

وی ادامه داد: تا حدود ۲ ماه پیش در خصوص حواله ارزی مشکلاتی وجود داشت ولی اخیرا موفق به حواله برای ۱۲۰ هزار تن نهاده های دامی شدیم و مسیر برای واردات تسهیل شده است.

جلیل نژاد با اشاره به این مطلب که در بودجه پیش بینی شده برای سال آینده تا پایان فروردین نرخ ارز مبادله ای تغییر نمی کند و با توجه به پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس از نرخ تورم برای سال آینده می توان به تدوام سوداوری امیدوار بود.

وی با بیان این مطلب که حدود ۹۰ درصد افزایش درامد عملیاتی ناشی از فروش شیر بوده و حدود ۱۰ درصد نیز از محل تولید گوساله بوده، اظهار کرد: به غیر از هورمونهای مصرف شده برای همزایی، اکثر داروها داخلی و از محصولات شرکت های دارویی تامین است

به گفته جلیل نژاد عمده مقاصد صادراتی این شرکت را کشورهای عمان،عراق، افعانستان هستند وهمچنین تلیسه به کشورهای ارمنستان و افغانستان و جنین به آذربایجان صادر می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس در سال ۹۷ به کشت و دامداری فکا اختصاص دارد و بر این اساس دامنه قیمتی هر سهم «زفکا» از ۸۲۰۰ تا ۸۳۰۰ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۶۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.

مدیر عرضه شرکت کارگزاری صبا تامین بوده و صندوق اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین نیزخرید ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه در عرضه اولیه را متعهد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل