بازدید 9922

راهنمای کاربردی نقاشی ساختمان بدون ایجاد کثیفی

کد خبر: ۸۷۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 10 February 2019

تغییر دکوراسیون و خانه‌تکانی هر دو جان تازه‌ای به خانه می‌دهند. نقاشی و رنگ کردن دیواری یکی از ارزان‌ترین روش‌های تغییر دکوراسیون است. اگر تصمیم گرفته‌اید حال و هوای خانه را عوض کنید و از طرفی هم به فکر بودجه‌تان هستید بهتر است رنگ‌آمیزی دیوارها را مدنظر داشته باشید.

امروزه به دلیل تنوع رنگ‌های موجود در بازار دست شما برای انتخاب بازتر است. از رنگ‌های روغنی، آکریلیک، پلاستیک گرفته تا مولتی‌کالر و پتینه‌کاری و.... قبل از تصمیم گیری در مورد طیف رنگی و مدل آن با یک متخصص نقاشی ساختمان و طراح داخلی مشورت کنید. سلیقه افراد خانواده را در نظر بگیرید، سعی کنید رنگ‌ها با دیگر اجزای دکوراسیون مثل پرده و مبلمان و فرش هارمونی داشته باشد. بسته به نور و متراژ فضا، رنگ روشن یا تیره انتخاب کنید.

در ادامه‌ی این مقاله بعضی از نکاتی که ممکن است در رنگ‌آمیزی دیوارها و نظافت خانه به کارتان بیاید را بیان خواهیم کرد.

مقدمات را فراهم کنید

برنامه‌ریزی حرف اول را می‌زند. برای تمام کارهایی که قرار است انجام دهید برنامه‌ریزی صحیح و قابل اجرا داشته باشید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید قبل از شروع نقاشی، همسایه‌ها را مطلع کنید. قبل از رنگ زدن نیز وسایل را اتاقی که قرار است رنگ بزنید خارج کنید. اگر خارج کردن وسایل برای‌تان ممکن نیست، آن‌ها یک جا جمع کنید و آن‌ها را با پلاستیک بپوشانید.

توجه داشته باشید که رنگ‌های سرد آرامش‌بخش هستند و برای فضاهایی مثل اتاق خواب و نشیمن انتخاب عاقلانه‌ای هستند. رنگ‌های گرم گرما و انرژی محیط را چندین برابر خواهند کرد و برای فضاهایی مثل آشپزخانه و اتاق خواب کودک انتخاب مناسبی به نظر می‌رسند.

پس از انتخاب نوع و جنس رنگ، انتخاب طیف رنگی مورد علاقه‌تان حال نوبت به مقدمات و زیرسازی دیوارها می‌رسد. دیوارها و سقف را از گرد و غبار پاک کنید، برای صاف و یکدست شدن سطوح سمباده زدن را فراموش نکنید، تورفتگی و سوراخ‌ها را بتونه‌کاری کنید.

شاید رنگ آمیزی دیوارهای توسط خود شما کار کم هزینه ای به نظر برسد، اما بهتر است از تجربه یک نقاش ساختمانی متبحر  برای نقاشی ساختمان کمک بگیرید تا با کمترین کثیفی و بیشترین سرعت، کار مورد نظرتان انجام شود.

 راهنمای کاربردی نقاشی ساختمان بدون ایجاد کثیفی

از رنگی شدن کف زمین جلوگیری کنید

نقاش ها معمولا با پهن کردن پارچه، پلاستیک و برزنت، مانع نفوذ رنگ ها به زمین می شوند. البته بهترین گزینه برای جلوگیری از نفوذ رنگ به کف زمین، برزنت است زیرا با ضخامت خود باعث می شود که  رنگ به هیچ وجه به زمین نرسد و باعث آلودگی آن نشود. اگر از نقاش ساختمانی کمک میگیرید، حتما از اون بخواهید تا زمین را با برزنت بپوشاند به این صورت زحمت تمیز کردن منزل نیز بسیار کمتر می شود.

شیشه های پنجره را با روزنامه بپوشانید

رنگ کردن پنجره ها، یکی از کارهای ظریف و البته سخت نقاشی ساختمان است. اگر تصمیم به رنگ کردن پنجره ها دارید، حتما شیشه آن را با روزنامه بپوشانید تا از ریختن و چکه کردن رنگ روی آن جلوگیری کرده باشید. به این صورت تمیز کردن شیشه ها نیز بسیار راحت تر می شود و حتی گرد و غبار سمباده زدن هم روی آنها نمی نشیند.

نظافت کردن خانه بعد از نقاشی

بسیاری از خانواده‌ها زمان کافی برای خانه‌تکانی و نظافت اساسی در اختیار ندارند. همانطور که در بالا اشاره شد برنامه ریزی صحیح بسیار اهمیت دارد. همین که کار نقاشی ساختمان تمام شد، یا خودتان دست به کار شوید و یا از یک کارگر نظافت منزل بخواهید تا کار نظافت خانه را برای شما انجام دهد. به این ترتیب قبل از اینکه کثیفی های ناشی از نقاشی ساختمان، به جاهای دیگر سرایت کند، آن را تمیز کرده اید و خیالتان بابت همه چیز راحت خواهد بود. یادتان باشد وقتی موارد فوق را رعایت کنید، زمان لازم برای نظافت کردن منزل به حداقل خواهد رسید.

راهنمای کاربردی نقاشی ساختمان بدون ایجاد کثیفی

خدمات منزل و نقاشی ساختمان توسط متخصصان

پیدا کردن یک نقاش ساختمان با سرعت و مهارت بالا کار راحتی به نظر نمی‌رسد. پس چطور نیرویی را پیدا کنیم که هم به زیرسازی وارد باشد هم به نقاشی؟ کسی که با رعایت اصول و نکات ریز کم‌ترین کثیفی را به بار آورد؟ استادکار با معرفی متخصصان حرفه‌ای نقاشی ساختمان، مسیر را برای‌تان هموار کرده است. با مراجعه به سایت و یا اپلیکیشن استادکار می‌توانید متخصص مورد نظرتان را پیدا کنید و پس از ثبت سفارش آن‌ها با شما تماس خواهند گرفت و با توجه به زمان درخواستی‌تان در محل حاضر خواهند شد.

راهنمای کاربردی نقاشی ساختمان بدون ایجاد کثیفی

همچنین در صورت نیاز به خدمات نظافت ساختمان استادکار نیروی کار ماهر در اختیارتان قرار خواهد داد، فقط کافی‌ست سفارشتان را ثبت کنید و در اولین فرصت به درخواست‌تان رسیدگی خواهد شد.

استادکار نه تنها برای خدمات ساختمانی و منازل بلکه برای خدمات کامپیوتری، آموزشی، سلامت و زیبایی و حتی خدمات خودرویی، به شما نیروهای حرفه ای و کاربلد معرفی می کند تا کارهای مورد نظرتان در زمان کمتر و با کیفیت بهتر انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی