بازدید 15773
پیمانه اقتصادی؛

بانک جهانی: ۳۰۰ هزار تن در ایران با درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز/ مالیات پلکانی جایگزین حقوق پلکانی شد/ حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران/ گوسفند‌های ایرانی چرا از مرز‌ها خارج می‌شوند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبقت ایران از ترکیه در صادرات کالا به عراق، تحریم‌های نفتی ونزوئلا روی پالایشگاه‌های آمریکایی تأثیر ندارد، عیدی کارکنان امروز واریز می‌شود؟، ۳۰ درصد درآمد مالیاتی محقق نشد، سقف قیمت بلیت هواپیمای تهران ـ مشهد ۸۰۰ هزار تومان است و ابتکار ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 10 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سبقت ایران از ترکیه در صادرات کالا به عراق، تحریم‌های نفتی ونزوئلا روی پالایشگاه‌های آمریکایی تأثیر ندارد، عیدی کارکنان امروز واریز می‌شود؟، ۳۰ درصد درآمد مالیاتی محقق نشد، سقف قیمت بلیت هواپیمای تهران ـ مشهد ۸۰۰ هزار تومان است و ابتکار ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا را در بر دارد.

ثبات برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی مردم را فراهم می‌آوریم

عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در معرض آزمونی دیگر برای حفظ و تداوم آرمان‌های انقلاب قرار داریم. جنگ اقتصادی امروز، تلاش و همت آن روز‌ها را می‌طلبد. وی تأکید کرد: بنده و همکارانم در بانک مرکزی تلاش می‌کنیم با مدیریت این شرایط و ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای بی ثباتی ارزی، آرامش و ثبات را برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی مردم فراهم کنیم. در زمینه تورم، تمام تلاش بانک مرکزی کاهش تأثیر شوک‌های طرف عرضه بر قیمت اقلام مصرفی مردم است. رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه پیام خود عنوان کرد: پیگیری کانال‌های مالی با کشورها، ساماندهی واردات، ایجاد تحرک در ارائه خدمات مالی به واحد‌های تولیدی و تأمین ارز کالا‌های اساسی از جمله این اقدامات است. بانک مرکزی در مسیر ساماندهی نظام بانکی کشور در تلاش است تا بانک‌ها بتوانند در خدمت تولید ملی و تدارک سرمایه در گردش بنگاه‌ها باشند. فروش اموال و دارایی‌های مازاد، بهبود ترازنامه، افزایش سرمایه، کاهش بدهی‌های معوق، روان سازی ارائه تسهیلات و ... از جمله این موارد است.

بانک جهانی: ۳۰۰ هزار نفر در ایران با درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود به نام «چینش پازل فقر» به بررسی وضعیت فقر در کشور‌های جهان از جمله ایران پرداخته است. بانک جهانی در بخشی از این گزارش، ۳۶ کشور جهان از نظر فقر مطلق را بررسی کرده و ایران را بین کشور‌هایی قرار داده که فقر مطلق در آن‌ها در مرز صفر قرار دارد. فقر مطلق بر اساس این گزارش که بر پایه آمار سال ۲۰۱۵ تهیه شده است، شامل کسانی می‌شود که درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز دارند. بر اساس برآورد بانک جهانی فقط ۳۰۰ هزار تن در ایران با درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز زندگی می‌کنند؛ بنابراین، میان ۳۶ کشوری که بررسی شده اند، ۳۱ کشور فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارند، حتی کشور توسعه‌یافته‌ای مثل انگلیس نیز فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارد؛ در حالی که میزان فقر مطلق در ایران در حد صفر قرار دارد در انگلیس حدود ۰.۱ درصد مردم با فقر مطلق روبه‌رو هستند. برخی کشور‌های دیگر که فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: بلژیک، کرواسی، اسپانیا، یونان، رومانی، برزیل، لیتوانی، مجارستان، اسلواکی، صربستان، بولیوی و بنگلادش. این گزارش فقر مطلق در ترکیه، فرانسه، اوروگوئه و اوکراین را کمتر نسبت به ایران ارزیابی کرده است.
بانک جهانی: ۳۰۰ هزار نفر در ایران با درآمد کمتر از ۱.۹ دلار در روز/ مالیات پلکانی جایگزین حقوق پلکانی شد/ حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران/ گوسفند‌های ایرانی چرا از مرز‌ها خارج می‌شوند؟


سبقت ایران از ترکیه در صادرات کالا به عراق

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در سال ۲۰۱۸، ارزش صادرات ترکیه به عراق هفت میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار و ارزش صادرات ایران به عراق ۸ میلیارد و ۷۵۰ دلار بود که به این ترتیب، ایران در صادرات به عراق از ترکیه سبقت گرفت.  

ابتکار ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های آمریکا

شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا به دلیل کمبود مواد رقیق کننده وارداتی پس از تحریم‌های آمریکا، شروع به ترکیب کردن نفت فوق سنگین خود با نفت سبک سانتا باربارا کرده است.  به گزارش ایسنا، شرکت PDVSA معمولاً حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت عمدتاً از آمریکا وارد می‌کند تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت فوق سنگینی که در منطقه " اورینوکو بلت" – بزرگترین منطقه تولیدکننده نفت ونزوئلا – تولید می‌شود را رقیق کرده و قابل صادرات شود.  اما تحریم‌های جدیدی که با هدف محروم کردن دولت ونزوئلا از درآمد‌های نفتی، علیه شرکت PDVSA وضع شده، صادرات مواد رقیق کننده از آمریکا به ونزوئلا را ممنوع کرده است.

اداره انرژی آمریکا: تحریم‌های نفتی ونزوئلا روی پالایشگاه‌های آمریکایی تأثیر ندارد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تحلیل هفتگی خود اعلام کرد، بعید است، تحریم‌های آمریکا روی صنعت نفت و شرکت دولتی PDVSA، تأثیر قابل توجهی روی پالایشگاه‌های آمریکایی داشته باشد. واردات نفت آمریکا از ونزوئلا در سال‌های اخیر کاهش یافته و پالایشگاه‌های آمریکایی نفت سنگین کشور‌های دیگر را جایگزین نفت سنگین ونزوئلا کرده‌اند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، واردات نفت از این کشور آمریکای لاتین را متوقف خواهد کرد؛ اما این آژانس انتظار ندارد فعالیت پالایشگاه‌های آمریکایی در نتیجه این اتفاق، کاهش قابل توجهی پیدا کند. واردات نفت خام از ونزوئلا همچنان بخش قابل توجهی از واردات منطقه گلف کاست آمریکا را تشکیل می‌دهد، اما در سال‌های اخیر به دلیل سقوط تولید ونزوئلا، کاهش پیدا کرده و میانگین واردات نفت این منطقه از ونزوئلا در فاصله ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۸، به ۴۹۸ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۶۱۸ هزار بشکه در روز میانگین واردات ماهانه در سال ۲۰۱۷ رسید. از چهارده پالایشگاه آمریکایی که نفت ونزوئلا را طی سال گذشته وارد کردند، دوازده پالایشگاه در منطقه گلف کاست هستند و وارداتشان در فاصله ژانویه تا نوامبر به میزان ۱۲۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کرد. همزمان با کاهش واردات از ونزوئلا، واردات این پالایشگاه‌ها از کانادا و مکزیک به میزان ۱۱۳ هزار و ۴۸ هزار بشکه در روز نسبت به سطح سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرد.

مالیات پلکانی جایگزین حقوق پلکانی شد

محمد حسین فرهنگی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در خصوص میزان افزایش حقوق‌ها در سال آینده گفت:  بنده جزو کسانی هستم که اعتقاد دارم دریافتی‌های بالا رشدشان باید کم و آن‌هایی که حقوق کمتری می‌گیرند افزایش حقوقشان بیشتر باشد. نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال قبل موفق شده بودیم افزایش پلکانی حقوق‌ها را برای سال ۹۷ تصویب کنیم. امسال نیز در کمیسیون تلفیق چنین پیشنهادی ارائه شد، اما اکثریت اعضای کمیسیون با این پیشنهاد موافقت نکردند و در نهایت افزایش حقوق‌ها در سال آینده برای تمامی پایه‌های حقوقی ۲۰ درصد مصوب شد. وی با اشاره به مصوبه  دیگر کمیسیون تلفیق برای جبران گرانی‌ها و قدرت خرید مردم، اظهار داشت: با وجود اینکه حقوق‌ها افزایش پلکانی پیدا نکرد، در عوض در بودجه برای جبران این اتفاق متناسب با حقوق ها، دریافت مالیات بیشتر می‌شود.
 
وی توضیح داد: به عبارتی افزایش حقوق‌ها بر اساس لایحه دولت همان ۲۰ درصد ماند، اما در بخش معافیت‌های مالیاتی سقف اخذ مالیات بر اساس پایه دریافتی پلکانی و متفاوت شد یعنی مالیات دریافتی از حقوق کارکنان دولت به صورت پلکانی شد.  فرهنگی در ادامه گفت وگو با خانه ملت، به پیشنهاد دیگری در خصوص افزایش حقوق‌ها برای سال آینده اشاره کرد و گفت: نظر شخصی بنده این است که حداقل در شرایط جاری اقتصاد کشور عدد ثابتی به همه حقوق‌ها افزوده شود, یعنی اگر مثلا ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشیم برای کسانی که حقوق پایین می‌گیرند این مبلغ درصد بالایی می‌شود و برای کسانی که حقوق بالا می‌گیرند درصد کمی خواهد بود، اما توقف در رشد حقوق نیست.

عیدی کارکنان امروز واریز می‌شود؟

به تازگی هیأت دولت خبر تصویب رقم یک میلیون تومانی برای عیدی کارکنان را اعلام و تأکید کرد که عیدی با حقوق بهمن ماه به حساب کارکنان واریز شود، ولی اخیراً نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه علام کرد که عیدی کارکنان قبل از ۲۲ بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. هرچند پیگیری‌ها تاکنون با ارائه توضیحاتی در این رابطه همراه نبوده، اگر قرار باشد اعلام نوبخت اجرایی شود، امروز یکشنبه همزمان با ۲۱ بهمن‌ماه موعد واریز عیدی کارکنان است. در حالی مصوبه اخیر هیأت دولت نشان از رقم حدود یک میلیون تومانی برای عیدی کارکنان داشت که پیش از این رقم حدود ۹۳۲ هزار و همچنین ۸۹۸ هزار تومانی از سوی دولت مطرح شده بود. دولت عیدی کارکنان خود را با اعتبار حداقل ۵،۰۰۰ میلیارد تومانی پرداخت خواهد کرد.

۳۰ درصد درآمد مالیاتی محقق نشد

دولت در هشت ماه آغاز امسال ۶۷۱.۱ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی کسب کرد که این میزان حدود ۷۰ درصد رقم مصوب و پیش‌بینی شده در این دوره بوده است. به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی وضعیت بودجه عمومی دولت به استثنای درآمد‌ها و پرداخت‌های اختصاصی در آبان ماه امسال که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشان می‌دهد که ۸۵۵.۳ هزار میلیارد ریال از درآمد‌های دولت به نسبت ۱۴۵۷ هزار میلیارد ریال مصوب در هشت ماهه سال ۹۷، محقق شده است.

درآمد‌های دولت در هشت ماهه گذشته ۸۴۰.۴ هزار میلیارد ریال بوده که نشان دهنده رشد ۱.۸ درصدی است. بر پایه این گزارش، میزان درآمد‌های مصوب مالیاتی در هشت ماه ابتدای امسال ۹۵۷.۶ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان، ۶۷۱.۱ هزار میلیارد ریال محقق شد. این در حالی است که دولت در هشت ماهه سال ۹۶ معادل ۶۰۰.۶ هزار میلیارد ریال و در هشت ماهه سال ۹۵ برابر ۵۸۲.۸ هزار میلیارد ریال درآمد‌های مالیاتی داشته که حکایت از رشد ۱۱.۷ درصدی در سال ۹۷ دارد. در بخش مالیات اشخاص حقوقی، طی هشت ماه ابتدای امسال ۲۷۳.۹ هزار میلیارد ریال درآمد مصوب شده بود که از این میزان ۱۵۷.۴ هزار میلیارد ریال محقق شد. همچنین از پیش‌بینی ۱۳۰.۷ هزار میلیارد ریالی درآمد در بخش مالیات بر درآمد‌ها نیز ۱۱۸.۲ هزار میلیارد ریال نهایی شده است.


حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران

فارس نوشت: بر اساس قانون کار کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

این قانون دو تبصره دارد؛

تبصره ۱- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

تبصره ۲- در کارگاه‌هایی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبالغ فوق پرداخت می‌نمایند. عرف کارگاه معتبر خواهد بود.

همچنین بر اساس بند ۱۰ ماده ۹۲ قانون مالیات مستقیم عیدی سالانه یا پاداش آخر سال جمعاً معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات مستقیم است. بر اساس این گزارش در بخشنامه مزد سال جاری، از اوایل سال ۱۳۹۷ حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ ۳۷۰.۴۲۳ ریال (۳۷۰ هزار و ۴۲۳ ریال) تعیین شده بود. بر همین مبنا مبلغ عیدی کارگران امسال حداقل ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۵۳۸ تومان و حداکثر ۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۸۰۷  تومان است.  

سقف قیمت بلیت هواپیما تهران- مشهد ۸۰۰ هزار تومان است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مقررات فروش بلیت چارتری در ایران با مقررات جهانی مطابقت ندارد و چارتر کننده‌ها سلف خری می‌کنند، گفت: در حال حاضر در سیستم فروش بلیت برنامه‌ای سقف قیمت بلیت تهران- مشهد در قسمت اکونومی حدود ۸۰۰ هزار تومان است و در ایام پیک سفر هم نباید بیش از این قیمت بلیت فروخته شود. جزئیات بیشتر

گوسفند‌های ایرانی چرا از مرز‌ها خارج می‌شوند؟

رئیس اتاق اصناف تهران در مصاحبه با رادیو گفت: واردات گوشت طی سال جاری نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر بوده، ولی متاسفانه قیمت‌ها تغییر چندانی نداشته و گوشت قرمز همچنان بر مدار گرانی است. قاسم نوده فراهانی همچنین اظهار داشت: گوسفند‌های ایرانی بیشتر به بهانه چرا از مرز‌ها خارج می‌شوند که کنترل چنین مواردی بسیار سخت و دشوار است. وی با بیان اینکه وضعیت تولید گوشت قرمز در داخل بد نیست، اظهار داشت: وضعیت نابسامان در این بازار بیشتر به مقوله قاچاق دام زنده مربوط می‌شود. وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به تشدید برخورد با قاچاق دام زنده و همینطور استمرار واردات گوشت از خارج طی مدت کوتاهی بازار مشکلات و معضلات خود را پست سر بگذارد. رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص گوشت مرغ نیز توضیح داد: کمبود مرغ در بازار ناشی از کاهش حجم جوجه ریزی طی یک مقطع زمانی در سطح واحد‌های مرغداری کشور بوده است. وی همچنین بالا بودن قیمت جوجه یک روزه را یکی از دلایل کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری دانست و گفت: بدون شک با ورود جوجه‌های یک روزه از ترکیه و به تبع افزایش جوجه ریزی، کمبود تولید مرغ در بازار جبران و قیمت‌ها متعادل خواهد شد. نوده فراهانی افزود: قیمت جوجه یک روزه هم اکنون بالای سه هزار تومان بوده که نسبت به گذشته خیلی دچار افزایش قیمت شده است. وی تصریح کرد: نوسانات قیمت مرغ در بازار متأثر از کاهش جوجه ریزی و کمبود تولید بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۱
خاك بر سر ما حقوق بگيران كه عرضه اعتراض نداريم و بايد بعد از سي سال خدمت ماليات ي بيش از ماليات يك تاجر با درامد هاي روزانه ميلياردي بدهيم
واي بر ما.........................
بر اساس گزارش بانک جهانی مردمی که در دنیا زیر دو دلار در روز درامد دارند در فقر مطلق به سر می برند. بر این اساس متاسفانه مردم ایران در سال 1398 بعد از چند کشور بسیار فقیر افریقایی یکی از فقیر ترین کشورها دنیا هستند به خصوص اگر قیاس کنیم با منابع بسیار عظیم نفت و گاز و سایر منابع ارزشمند زیر زمینی و منابع انسانی و اختلاف طبقاتی قطعا می توان گفت حاکمیت ایران بدترین مدیریت و فقیر ترین ملت دنیا را بوجود اورده چون بر اساس دلار 12500 تومنی هر نفر باید در روز بالای 25000 تومن درامد داشته باشد تا بالای مرز فقر مطلق قرار گیرد و یک خانواد چهار نفره باید روزی صد هزار تومن و در ماه بالای سه میلیون تومن درامد داشته باشد. حالا حساب کنید چند درصد سرپرستان 23 میلیون خانوار در ایران زیر سه میلیون تومن درامد دارند. حداقل 40 درصد! این فقط مربوط می شود به خط فقر مطلق. اگر امار مردمی که زیر خط فقر نسبی زندگی می کنند اضافه کنیم باید گفت حداقل 85 درصد مردم ایران در سال 1398 زیر فقر مطلق و یا خط فقر نسبی زندگی خواهند کرد که خود می تواند بستر بسیار مستعدی برای ناپایداری اجتماعی و سیاسی و اقتصادی باشد و همچنان مقامات و مسئولان ما در دنیای ذهنی خود محصور هستند و تصور می کنند تقصیر دیگران است و ادامه سیاستها گذشته درست است و کسی نباید به ان انتقاد داشته باشد و ذهن مقامات را مکدر نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
معیار های آنان بر اساس قیمت دلار آزاد و حتی دولتی هم نیست.
معیار آنان قدرت خرید مجوعه ای از اقلام است.
از سوخت و نان گرفته تا اجاره مسکن و مانند آن.
در انگلیس یک استاد دانشگاه هم نمی تواند در ماه 3000 لیتر بنزین با کل حقوقش بخرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
چرا احساس می کنید بانک جهانی این چیزا حالیشی نیست؟!
چرا از بدگویی از ملت و کشور خود لذت می بردی؟
منم شاکی هستم اما از بدگویی از کشورم و خوب گویی از دیگر کشورها لذت نمی برم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
و این به خاطر مدیریت ناب ژنهای خوب است که پدر مردم را درآورده و روبروز هم بدتر میشود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
متاسفانه بانک جهانی ارقام خود را با توجه به نرخهای برابری ارز دلار به تومان رسمی که از بانک مرکزی و دولت ایران اخذ میکند محاسبه کرده اند که ۴۲۰۰ تومان است و بخاطر همین در زمان محاسبات پایه اطلاعاتی شان کلا غلط و
. گمراه شده است
چنانچه براساس نرخ واقعی دلار که همان حدود ۱۲۰۰۰ تومان است محاسبه کنند رقم درآمد ماهیانه یک خانواده ۴ نفره زیر سه میلیون تومان فقر مطلق هستند که این بالای ۵۰ درصد مردم را شامل میگردد
وقتی خود بانک مرکزی در داخل درآمد زیر سه میلیون تومان را خط فقر مطلق میداند و رسما اعلام کرده چرا به بانک جهانی اطلاعات غلط میدهد ؟
الان ۵۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق و ۸۰ درصد زیر خط فقر نسبی یعنی در آمد کمتر از ماهی ۵ میلیون تومان برای یک خانواده ۴ نفره محسوب می گردند
باید به حکومت ایران جایزه زرشک طلایی مدیریت اقتصادی را داد که با اتخاذ این رویه وحشتناک و بدست آوردن این آمار فلاکتباری که برای مردم کشور ثروتمند ایران در ۴۰ سال بوجود آورده است
فقط ۳۰۰ هزار نفر؟ فکر کنم اشتباه شده ، مگه دلار چنده الآن؟ با این رقم ۱/۹ دلار برای هر نفر در روز که بالای ۲۰ هزار تومن میشه و مثلاً برای یک خانواده ۴ نفره بیشتر ۸۰ هزار تومن ، به نظرم باید ۳۰ میلیون نفر درست باشه نه ۳۰۰ هزار. یا آمارهای بانک جهانی درست نیست یا خبر اشتباه منتشر شده.
پاسخ ها
راه نجات اقتصاد : بازگشت صنایع و معادن غارت شده
| - |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
راه نجات اقتصاد : بازگشت صنایع و معادن غارت شده

// فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی ، چوب حراج بر اموال مردم و عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است . .......هزاران میلیارد تومان درآمد پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاههای با ارزش هر یک چند میلیارد دلار قیمت تاسیسات به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . دولت و نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند . صنایع و معادن کشور و متعلق به همه مردم ، هر یک به ارزش هزاران میلیارد تومان به قیمتهای مجانی به ویژه خواران و گروههای خاص هدیه شده است . بازگشت این اموال غارت شده به دولت و مردم ، تنها راه نجات است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
خانوادگی که محاسبه نمی کنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان محاسبه کردند
و خسته نباشند که اغفال شده اند چون
اگر با نرخ واقعی هر دلار ۱۲ هزار تومان حساب کنند
یعنی حقوق زیر ۳ میلیون تومان در ماه زیر خط فقر مطلق هستند یعنی ۵۰ درصد جمعیت یعنی ۴۳ میلیون نفر و نه ۳۰۰ هزار نفر !؟
زیر خط فقر مطلق هستند
و حقوق زیر ۵ میلیون تومان در ماه خط فقر نسبی هستند که بیش از ۸۰ درصد مردم را شامل می گردد
و مقصر این اشتباه محاسبه بانک مرکزی خودمان است که بانک جهانی را با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان اغفال کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
جناب با بازگشت به دولت که همان وضع سابق را خواهید داشتولی باید اصلاح کرد نحوه واگذاری ها و وقوانین موجود ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
این آمار متعلق به 4 سال پیش است که در بالای نمودار دیده میشود - سال 2015
در رابطه با آمار فقر مطلق ۱.۹رو اگه تقریبا دو دلار بگیریم با دلار ۱۰ هزار تومنی هر فرد میشه بیست تومن که در ماه میشه ۶۰۰ تومن و یک خانواده ۵ نفره میشه ۳ میلیون تومان پس این آمار ۳۰۰ هزار نفری خیلی خیلی خوش بینانه است. در واقع شاید این آمار ۳ میلیون نفر یا بیشتر باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
اساسا محاسبه با دلار اشتباه است در امریکا با این ۲ دلار می شودیک چیزی خرید در اروپا یک چیز دیگر و در ایران چیز دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
پنجاه ۵۰ درصد جمعیت که زیر ماهی ۳ میلیون تومان میگیرند ، میگردد دوست عزیز دوباره حساب کن
یعنی ۴۳ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق هستند و ۸۰ درصد که زیر ماهی ۵ میلیون تومان می گیرند زیر خط فقر نسبی هستند
عدم کنترل خروج دام زنده از کشور باعث می شود علاوه بر گرانی بیش از حد و نارضایتی مردم ، نژادهای بومی که سال هاست در ایران زیست می کنند و سازگاری دارند در معرض تهدید و انقراض نسل قرار گیرند که جبران ان بسیار مشکل خواهد بود .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
مهم درامد عالی صادر کنندگان ژن خوب و طبقه خاص و خودی است که با کامیون و تریلی دارند راحت گوسفندها را به عراق و کویت میبرند و دلار جایش گرفته و سود عالی میکنند
و گوشت منجمد را با دلار ۴۲۰۰ رانتی وارد کرده و نصفش را در بازار آزاد آب میکنند و یعنی سه طرفه دارند خودشان سود میکنند و مردم را بدبخت و گرسنه تر
و بد تر آنکه میش های آبستن را هم دارند میبرند که یعنی سال های بعد نسل دامداری و گوسفند داری نابود میگردد
بعد دولت با خوشحالی اعلام کرده که رقم صاردات ما به عراق از ترکیه سبقت گرفته است
واقعا ببینید ما دلمان به چه کسانی امثال نوبخت و وزیر بازرگانی و گمرک و کشاورزی و بانک مرکزی و مجلس خوش است
این یعنی هرج و مرج کامل در کنترل مرزها و بیچاره تر کردن مردم
محاسبه خط فقر مطلق مربوط به سال 2015 است با دلار زیر 3000هزار تومان بوده ولی بامحاسبه دلار 12تا18هزار تومان الآن با حقوق 2/000/000 میلیون تومان 30 میلیون نفر از مرم ایران زیر خط مطلق فقر جان میکنند.
کشور‌های دیگر که فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: بلژیک، کرواسی، اسپانیا، یونان، رومانی، برزیل، لیتوانی، مجارستان، اسلواکی، صربستان، بول.یوی و بنگلادش این یعنی چی؟
چرا این خبر برای مردم توضیح داده نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
از بانک جهانی بپرسید. اینکه دیگه آمار مرکز آمار و بانک مرکزی ایران نیست که ایراد بگرید که واقعی نیست
خداییش چه مدیریتی تو کشور وجود داره. وقتی قیمت گوشت رو نمی تونن تثبیت کنن می تونن مسائل کلان حل کنند. زلزله، سیل، قاچاق گوشت و .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
ساده ای؟! میتونن ولی نمیخوان! متوجهی؟ سودهای کلانی که امروز از هر نوع کالایی نصیب یک عده میشود آنقدر بالایی ها را وسوسه کرده که کاری به این چیزها نداشته باشند!
مشکل گوسفندانی است که صادر نمی شوند و مملکت را به این روز درآورده اند!!!!!!
گوسفند‌های ایرانی بیشتر به بهانه چرا از مرز‌ها خارج می‌شوند
خودش از حرف خودش خنده اش نمیگیرند
2015 بله الان که ۲۰۱۹ هستیم ۳۰ میلیون نفر شدیم
بعد از وضع مالیات پلکانی خیلی راحت با صدور یک بخشنامه گروههای دلخواه از مالیات پلکانی خارج میشن مثل هیئات علمی ؛ نمایندگان ؛ پزشکان و هرکی که دلمون بخواد. مگه نه ؟؟؟ فردا هم ما باید بگیم مرگ بر آمریکا اینام بچه هاشونو بفرستن امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
دولتیها را فراموش کردی (وزرا معاونین مشاوران و .....)
در عوض 10 دقیقه یی میگیریمشون
الان غرب زده ها می ایند و می گویند دروغ است و با ته جدولیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
نه داداش شما بالاي جدولي كلا حتي مردم سويس و دانمارك و امريكا و كانادا از خداشونه بيان ايران با اين رفاه اجتماعي و سطح درآمد اينجا زندگي كنن. شما خودت رو ناراحت نكن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
نه ما بالای جول هستیم و داریم از بالا به پایین دست تکون میدهیم
بای بای بای ما بالا هستیم بای بای
بانک جهانی به آمار داخلی کشورها استناد می کنه و خودش آمار جمع نمی کند. شما یک سفر به شهرهای مرزی شرق کشور بروید تا ببینید چه مقدار انسان در فقر مطلق زندگی می کنند. وگرنه حدود دو دلار که در آنجا درآمد شاهانه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
شرق کشور چرا اخوی همین یافت آباد و اطراف تهران و شهر ری ورامین و شهریار خودمان
یا سر چهار راهها را ببین حداقل ۱۲ کودک کار از آینه بغل ماشین آویزان هستند و اسفند دود کن و آدامس و فال فروش و شیشه کثیف کن ها را ببین چرا تا سیستان میخواهی بروی الان سیستان در سر هر چهار راه خودش آمده پیشواز تان
فاصله طبقاتی تبدیل به گسل شده با این طرحها درست بشو نیست
کار برادران قاچاقچی است وگرنه کی می تواند این همه گوسفند را به خارج از کشور قاچاق کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
كار نورچشمي ها و آقازاده ها و ژن هاي برتر هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
الان تجارت گوسفند یک تجارت سه سر سود است
الف / یکبار گوسفندها را با کامیون صادر میکنند به عراق و کویت و دلار گرفته و هر دلار ۱۲ هزار تومان می فروشند
ب / یکبار از بانک مرکزی دلار ۴۲۰۰ گرفته و از کشورهای سطح پایین ارزانترین گوشت بی کیفیت را ارزان خریده و به قیمت بالاتر نصفش را در سیستم سهمیه بندی کیلویی
۳۰ هزار تومان می فروشند
ج / یکبار هم نیمی از همان گوشتهای بدون کیفیت منجمد را در بازار آزاد به کیلویی ۴۰ هزار تومان به رستورانها و دانشگاهها و پادگانها می فروشند و از این اختلاف خرید گوشت بدون کیفیت که گرانتر فروخته اند سود سرشار میبرند
دولت هم راضی است که آمار صادراتش به عراق از ترکیه سبقت گرفته است
فقط سوال بزرگ این است که این وسط آمریکا و اسرائیل و انگلیس و بقیه دشمنان در این کار کثیف چه نقشی دارند و اصلا کاری دارند ؟
واقعا با وجود چنین سیستم بسته عیر پاسخگو و مافیایی دولتی و اینهمه رانت خوار و اختلاس گر و دزد و ژن خوب و خودی های بدتر از اسرائیل
دیگر ما اصلا نیازی به دشمنان خارجی داریم ؟
خودی هایمان دارند خودمان را می چاپند و جیب مردم فقیر شده گرفتار را با بد ترین روش ها میزنند و با افتخار هم شعار مرگ بر این و آن می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
اصلا کی به این همه گوسفند احتیاج دارد؟ دقت کردید هر چی گران میشود یا میخواهد گران بشود یک موج تبلیغاتی مبتنی بر قاچاق درباره اش راه می افتد؟ مثل بنزین و... و همین گوشت
کارمان به جایی رسیده است که پنجمین کشور ثروتمند دنیا با بورکینافاسو و کشورهای افریقایی مقایسه میشود و خوشحالیم از اینکه در ابتدای جدول نیستیم
گزارش بانک جهانی. سه میلیون نفر است که با احتساب میانگین خانوار چهار نفره. دوازده میلیون نفر می شود. برای خوب جلوه دادن اوضاع ویا احتمالا اشتباهی ترجمه شده است.
ما در منطقه شهریار زندگی می کنیم از اردیبهشت ماه امسال حداقل ده گاو داری بزرگ
بخاطر گرانی علوفه تعطیل شده
پس تولید گوشت و شیر با مشکلات بزرگتری روبرو خواهد شد
اولا : بیش از 60 میلیون ایرانی زیر خط فقر زندگی می کنند.
ثانیا: گوسفند ها هم فهمیدن که ایران جای زندگی نیست و از مرزها خارج میشوند( فرار مغزها اتفاق افتاده . منتهی این بار فرار مغزهای گوسفند برای کله پاچه)
این نمودار برای سال 2015 هستش. یعنی زمانی که دلار 3 هزارتومن بود. الان دلار حدود 12 هزارتومن هستش. آیا باز هم 300 هزارنفر؟ این خبر بیشتر به جای اینکه ادم رو خوشحال کنه ناراحت میکنه. مردم که زیر فشار هستن، با این آمار اشتباه بیشتر نمک به زخم مردم میزنید. میخواید بگید همه چی خوبه در شرایطی که مردم میبینن که وضعیت چقدر خرابه.
وقتی به گوشت وارداتی یارانه می‌دین ولی از تولید کننده داخلی می‌گیرین، نتیجه همین میشه دیگه، خوب به همون دلاری که به استرالیا می‌دین، به دامدار داخلی هم دلار بدین، اگه صادر شد! با دست کم به گوشت وارداتی یارانه ندین.
احتمال دارد گوسفندان به دنبال علف وارد کشورهای همسایه می شوند
خوب لابود گوسفندن دیگه . نمیفهمن نباید از مرز رد بشن . راهشم اینه که مرزبانها با تیر بزننشون.
اگر قراره نگاهمان به سرمایه های داخلی باشد باید از مدعیان خودی ، سهم خواهان ، امتیازبگیران و ویژه خوارانی که سالها میلیارد میلیارد بر دارایی خود افزوده اند طلب کنید بدهی و دینشان را به ملت ، شهدا و کشور .
البته قضیه سرانه2دلار در روز و فقر مطلق یک طرف ولی این را هم باید در کنار ایران ارزانترین کشور دنیا است در مقایسه با خیلی از کشورها را مد نظر داشت،ولی در کل وضعیت خوب نیست و باید مسولین شدیدا به فکر مردم فقیر و کم درامد باشند،امار ریس کمیته امداد هم گواه افزایش مددجویان این نهاد در سالهای اخیر است
دولت به مدت شش ماه مصرف گوشت قرمز در شرکتهای دولتی را به یک سوم برساند تا بازار بهبود یابد .
افزایش حقوق پلکانی عین بی عدالتی است ومتاسفانه نمایندگانی که دوست دارند حرف های عوام فریبانه بزنند خودرا موافق این نوع افزایش حقوق نشان می دهند. به این قانون میگویند مساوات نه عدالت. مساوات هم با هیچ منطق اقتصادی جور در نمی آید. بالاخره مدرک تحصیلی -سنوات خدمت- کارایی- و... باعث تغییر در دریافتی هم میشود .اگر بخواهیم این متغیرها را بی تاثیر کنیم وبگوییم همه باید حقوق مشابه بگیرند که خلاف عقل است. بله حقوق ها کفاف زندگی را نمیدهد بنابراین لازم است همه حقوق ها افزایش پیدا کند. حداقل درسطح کارمندان . بنده به حقوق های نجومی که مربوط به ازما بهتران است کاری ندارم . ولی نباید چوب حقوق های نجومی را کارمندی که مثلا29 سال با مدرک دکتری یا فوق لیسانس خدمت کرده بخورد وبگویند افزایش حقوق تو باید کم شودچون حقوق تازه استخدام شده ها ازتو کمتراست.
با نرخ رسمی دلار یعنی 4200 محاسبه شده که دست مردم معمولی نمی رسه و هیچ یک از محصولات هم با این دلار به دست مردم نمی رسن. وضعیت خیلی خرابتر از این حرفاست. حداقل شصت درصد مردم ما زیر 2دلار در روز درآمد دارن با دلار 10000 تومانی. امیدوارم شمایی که خبرنگاری به رسالتت عمل کنی و حرفهای این مردم مظلوم رو به گوش مسولان برسان.
خصوصی سازی عامل اصلی تورم .... آدرس انحرافی در علت تورم ایران توسط دولت و مجلس و اساتید !.... علت اصلی تورم در اقتصاد ایران کسری بودجه شدید دولت است . علت کسری بودجه شدید دولت نیز واگذاری مجانی صنایع و معادن متعلق به دولت ( مردم) است . اما اکثر آقایان این موضوع را فراموش! کرده اند . چرا ؟ ! چون مسببش خودشان بوده اند . کسری بودجه شدید دولت باعث استقراض مستقیم و غیرمستقیم دولت از بانک مرکزی و سایر بانکها و حتی آستان قدس شده و نتیجه آن افزایش شدید نقدینگی و شبه پول است . لطفا درست آدرس دهید تا خودتان هم گمراه و سرگردان نشوید ! .... استاد و پژوهشگر اقتصاد
{ فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، فولاد خراسان ، پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، نیروگاهها ، کلیه معادن سنگ آهن و .... } .... اینها به دولت بازگردد ، اقتصاد ایران نجات خواهد یافت .
باسلام - در ارتباط با گرانی گوشت قرمز ، همه در مورد قاچاق گوشت یا گوسفند به خارج سخن میگویند اما همه در مورد صادرات قانونمند آن سکوت میکنند - سوال اینجاست آیا با این وضعیت گرانی گوشت و اینکه برای واردات آن شهید میدهیم و هواپیمای 707 میدهیم آیا صادرات آن در این مدت و اکنون آزاد است یا آزاد نیست ؟
300 هزار نفر؟ خیلی خیلی خیلی بیشتر از این حرفهاست! چندین میلیون به بالاست.
اولا پارسال هم مالیات پلکانی بوده! و ربطی به سال آینده نداره. بعد هم چرا من که در بدترین شرایط آب و هوایی و دور از خانواده برای حقوق بیشتر کار میکنم و از همه امکانات مناسب در شهرهای بزرگ محرومم باید تا 35 درصد !! مالیات بدم؟!! بعد همکاران من بخاطر 12 ماه سربازی زمان جنگ مالیات 0 و من با 8 ماه حضور داوطلبانه تا 35%؟!!
هیچ عدالت و انصافی نیست! من اگر حقوق بالا دارم بخاطر سایقه و تخصص هست . چرا مناطق آزاد که از خودروهای لوکس خارجی با نصف قیمت سایر شهرها استفاده میکنند مالیاتشان 0 هست؟!!!
حضرات قانون گذار ملاکشان چیست؟
(گوسفند‌های ایرانی چرا از مرز‌ها خارج می‌شوند؟) دلیلش این هست که مسولین ذیربط و نهادهای نظارتی و ....... بازار و تورم را و قاچق را کلا ول کردن به حال خودش
چون مسولین خودشون شکمشون سیر هست و حسابهاشون هم پر چیکار به مردم دارن
دارند مثلا مدیریت میکنند و پولش و میگیرن
این شده فاجعه و مصیبت بزرگ برای مملکت
حذف روش پلکانی افزایش حقوق، بهترین کاری است، که مجلس محترم مصوب کرده است، این عمل موجب افزایش بهره وری و انگیزه کارکنان میگردد.
تاکنون فرار مغزها را داشتيم و حالا نوبت گوسفندان هم شد.
شرکت‌ها به خاک سیاه نشستند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰:
بسیاری از واگذاری‌ها درست نبوده؛ شرکت‌ها به خاک سیاه نشستند.


اعتراف به وجود اشتباه و فساد در واگذاری‌ها
پاسخ ها
لیبرالیسم در دنیا شکست خورده است
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
نظام ضد انسانی لیبرالیسم در دنیا شکست خورده است .

لیبرال دموکراسی یعنی بنیان نظم جهانی در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم مدت هاست تحت فشار قرار دارد و علت اصلی فشار آن است که این الگوی مدیریت اقتصادی طی سال‌های اخیر نتوانسته سطح زندگی مردم را بالا ببرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار