بازدید 3724
گزارش

استقلال‌ِشفر؛ ازادعای‌جوانگرایی تا حذف‌پدیده‌ها باستاره‌خارجی

کد خبر: ۸۷۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 10 February 2019

نیم‌فصل اول لیگ در حالی به پایان رسید که وینفرد شفر موفق شد عنوان بهترین مربی ماه پایانی نیم‌فصل را از آن خود کند. در همان زمان در مورد جزئیات انتخاب مربیان و دلیل این که شفر توانست نسبت به بقیه نمره بیشتری کسب کند صحبت شد. جزئیاتی که مشخص کرد استفاده بیشتر از بازیکنان زیر ۲۳ سال در ترکیبش یکی از دلایلی بود که نمره مربی آلمانی را از همتایانش بالاتر برده بود.

به گزارش تابناک ورزشی، الله‌یار صیادمنش، سجاد آقایی و مهدی قائدی از بازیکنانی بودند که شفر به آنها فرصت داد و جواب خوبی هم از این اعتماد گرفت. جوانانی که حالا مشخص نیست با شروع نیم‌فصل دوم چه جایگاهی در تفکرات سرمربی‌شان داشته باشند.

استقلال‌ِشفر؛ ازادعای‌جوانگرایی تا حذف‌پدیده‌ها باستاره‌خارجی

این داستانی تکراری در استقلال است. داستانی که از زمان منصوریان و حتی قبل از آن شاهدش بودیم. ورود استقلال به بحران، خروج با کمک جوانگرایی، جذب بازیکنان جدید و محو شدن جوانان. حالا گویا قسمت چندم این داستان تکراری را قرار است در نیم فصل جدید تیم شفر هم ببینیم. با حضور بازیکنان جدیدی مانند ایسما و پاتوسی که مدیران استقلال وعده بازی کردنش را داده‌اند و نورافکن و منشا و بازگشت مصدومانی مانند داریوش شجاعیان و محسن کریمی، بازیکنان فیکس نیم‌فصل اول فرصت کمتری برای بازی کردن پیدا خواهند کرد. در این میان بازیکنانی مانند طارق همام و روح الله باقری با وجود عملکرد خوب در نیم‌فصل اول به گزینه‌های نیمکت اضافه می‌شوند و بازیکنان جوان مانند صیادمنش و آقایی و قائدی باید در انتظار یک اتفاق عجیب یا حتی یک بحران جدید برای بازی مجدد باشند.

اگرچه شفر نشان داده که اعتقاد ویژه‌ای به بازیکنان جوان دارد و در تمام مصاحبه‌هایش روی این ویژگی‌اش تاکید زیادی انجام داده اما با این حال حضور ستاره‌های گرانقیمت در صورتی که به موفقیت آنها در ترکیب هم منجر شود کار جوانان استقلال را بسیار سخت خواهد کرد. حالا آنها چندین برابر قبل باید تمرین کرده و تلاش کنند تا بتوانند در میان اسم‌های بزرگ نامی هم برای خود دست و پا کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر