بازدید 3270

تکذیب خبر فراخوانی سفرا مغرب از ریاض و ابوظبی

کد خبر: ۸۷۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 09 February 2019
وزیر خارجه مغرب به انتشار خبر فراخوانی سفرای این کشور از عربستان سعودی و امارات واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب امروز شنبه به انتشار خبر فراخوانی سفرای این کشور از عربستان سعودی و امارات واکنش نشان داد و گفت: «مغرب کانال‌های ویژه‌ای برای اعلام چنین تصمیماتی را دارد.»

بوریطه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: «این خبر دقیق نیست و صحت ندارد و هیچ مسئول (مغربی) آن را اعلام نکرده است، تاریخ دیپلماسی مغرب نشان می‌دهد که موضع خود را از طریق کانال‌های خود اعلام می‌کند نه از یک خبرگزاری آمریکایی».

روز جمعه (دیروز) خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از برخی مسئولان دولتی گزارش کرد که مغرب سفیر خود از ریاض را فراخوانده و علاوه بر آن مشارکت این کشور در ائتلاف عربی علیه یمن نیز متوقف شده است.

در همین ارتباط شبکه الجزیره و وبگاه «آشکاین» نزدیک به دولت مغرب امروز شنبه گزارش دادند که این کشور «محمد آیت علی» سفیر خود در امارات را برای مشورت فراخوانده است.

در این گزارش آمده است که فراخوانی سفیر مغرب از امارات به دنبال تشدید تنش بین مغرب با برخی کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی، صورت گرفته است.

گفته می‌شود پخش گزارشی در شبکه سعودی العربیه درباره منطقه مورد منازعه صحراء غربی به گونه‌ای که به تمامیت ارضی مغرب لطمه می‌زند، از جمله عوامل بروز تنش در روابط بین مغرب و ریاض است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی