بازدید 1709

ژنرال آمریکایی: حملات هوایی ما برای شکست الشباب کافی نیست

فرمانده فرماندهی آمریکا در آفریقا اعلام کرد، حملات هوایی آمریکا علیه الشباب در سومالی برای شکست این گروه کافی نیست و نیروهای محلی باید اقدامات خود را افزایش دهند.
کد خبر: ۸۷۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 08 February 2019

فرمانده فرماندهی آمریکا در آفریقا اعلام کرد، حملات هوایی آمریکا علیه الشباب در سومالی برای شکست این گروه کافی نیست و نیروهای محلی باید اقدامات خود را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، توماس والدهاوسر، فرمانده فرماندهی آمریکا در آفریقا در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به قانونگذاران گفت: این حملات نمی‌توانند الشباب را شکست دهند اما فرصت مناسب را برای ایجاد امنیت در این کشور در اختیار دولت فدرال و ارتش ملی سومالی قرار می‌دهند.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حملات هوایی علیه الشباب در سومالی به طرز چشمگیری افزایش یافته‌اند. بر اساس آمار فرماندهی آمریکا در آفریقا، سال گذشته میلادی حدود ۴۷ حمله هوایی در سومالی صورت گرفت که جان ۳۲۳ تن از نیروهای الشباب را گرفت. در سال ۲۰۱۹ نیز تاکنون ۱۲ حمله هوایی صورت گرفته و ۱۱۸ نفر از شبه‌نظامیان الشباب طی آن کشته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل،  والدهاوسر اظهار کرد: این حملات برای الشباب مشکلاتی ایجاد می‌کند و جلوی اقدامات آنان را می‌گیرد اما باید دید میزان این بازدارندگی چقدر است. ارتش ملی سومالی باید رشد کند و اقداماتش را افزایش دهد و باید مسؤولیت امنیت کشور خود را قبول کند.

آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد، قصد دارد حضور نظامی و حملات خود را در آفریقا کاهش دهد.

والدهاوسر افزود: روس‌ها می‌خواهند در این قاره نفوذ پیدا کنند و این کار را با افزایش فروش تسلیحات به کشورهای مختلف این منطقه و ارائه آموزش‌های نظامی به آن‌ها انجام می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی