بازدید 19295
۴
با انتشار دفترچه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی مهر ۹۸؛

اسامی ۲۸۱ رشته بدون کنکور ۹۸ اعلام شد

بالاخره وعده سازمان سنجش عملی شد؛ وعده‌ای که پیشتر گفته شده بود نیمه بهمن ماه محقق خواهد شد و دیروز اعلام شد که تا شب تحقق خواهد یافت، اما امروز صبح عملیاتی شد!
کد خبر: ۸۷۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 07 February 2019
بالاخره وعده سازمان سنجش عملی شد؛ وعده‌ای که پیشتر گفته شده بود نیمه بهمن ماه محقق خواهد شد و دیروز اعلام شد که تا شب تحقق خواهد یافت، اما امروز صبح عملیاتی شد!
 
به گزارش «تابناک»، با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای مهرماه ۹۸، بالاخره فهرست رشته‌/محل‌هایی که پذیرش در آن‌ها کنکوری نیست مشخص شد.

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (مرحله پذیرش سراسری - مهرماه سال ۱۳۹۸)

انتشار این دفترچه از این رو حائز اهمیت است که می‌دانیم بر اساس قانون جدید، سنجش و پذیرش پذیرش در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به دو صورت آزمونی و سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و با انتشار این دفترچه، تازه مشخص شده که پذیرش در کدام رشته‌ها بر اساس سوابق تحصیلی است و کدام رشته‌ها در آزمون تعیین تکلیف خواهند شد.

آن گونه که در این دفترچه آمده، ۲۸۱ رشته/محل بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو خواهند گرفت و مجموع ظرفیت پذیرش در آن‌ها ۵۵۰ هزار نفر است، با این ملاحظه که رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد در داخل این مجموعه رشته قرار ندارند و قرار است در دفترچه دیگری در خصوص آن‌ها اطلاع رسانی صورت گیرد.

گفتنی است داوطلبان از ۲۰ اسفند ماه ۹۷ تا ۶ شهریور ماه ۹۸ فرصت دارند برای پذیرش بدون کنکور ثبت نام نموده و به مانند قدیم، ۱۰۰ رشته/محل مورد علاقه خود را بر اساس اولویت انتخاب نمایند. ثبت نامی که البته مانعی برای ثبت نام ایشان در کنکور ۹۸ نخواهد بود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خدا از سر تقصیرات شما مسیولان نگذره
همه چيز مملکت به هم ريخته از آموزش و پرورش تا دانشگاه و توزيع مواد غذايي و ساير کالاها و حتي ديپلماسي کشور.
ورود به دانشگاه باید آسانتر باشد، مهم خروج از دانشگاه است
تربیت بدنی جزو رشته بدون‌کنکور هست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر