بازدید 3075

انتقاد رئیس شورای اروپا از برگزیت

کد خبر: ۸۷۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 06 February 2019

رئیس شورای اروپا بار دیگر از وضعیت موجود در زمینه اجرایی شدن برگزیت و افرادی که به این شیوه پیشنهاد خروج لندن از اتحادیه اروپا را مطرح کردند، انتقاد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد توسک» رئیس‌ شورای اروپا با انتشار پیامی در توییتر بار دیگر به وضعیت کنونی درباره برنامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) واکنش نشان داد.

در این پیام آمده است: «داشتم به این فکر می‌کردم، جایگاه ویژه‌ آنهایی که برگزیت را حتی بدون طرحی اولیه مبنی بر اینکه چطور می‌توان آن را اجرا کرد، راه انداختند، چه شکلی است.»

در ادامه تلاش‌های دولت بریتانیا برای حل مسایل پیرامون برگزیت، قانونگذاران بریتانیایی بامداد چهارشنبه گذشته ضمن رد طرح «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، از وی خواستند تا برای مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا در این باره تلاش کند.

آنها همچنین در این رأی‌گیری، هرگونه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق مورد پذیرش دو طرف را رد کردند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده توافقی را که چند هفته پیش با دولت انگلیس درباره خروج آنها نهایی کرده، دوباره نمی‌گشاید و مجددا مورد مذاکره قرار نمی‌دهد.

بلافاصله بعد از رای‌گیری قانونگذاران بریتانیایی بود که توسک در بیانیه‌ای ضمن رد هرگونه مذاکره مجدد بر سر توافق برگزیت، اعلام کرد که تفاهم بر سر مرزهای ایرلند شمالی بخشی از توافق بوده و مورد بازنگری قرار نمی‌گیرد.

پیشتر، پارلمان انگلیس توافق‌نامه برگزیت را رد کرده بود تا دولت با گزینه برگزیت بدون توافق مواجه شود. گزینه‌ای که می‌تواند ضربه سختی به اقتصاد این کشور وارد کند. به گفته تحلیل‌گران بریتانیایی، برگزیت بزرگ‌ترین بحران ملی بریتانیا بعد از جنگ جهانی دوم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار