بازدید 2353

سهام روسیه رکورد تاریخی ثبت کردند

کد خبر: ۸۷۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 06 February 2019

در حالی که قیمت‌های جهانی نفت، همچنان در سطح بالایی قرار دارند، شاخص بورس روسیه(موئِکس)، به بالاترین رکورد تاریخ خود رسید.

 به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، در حالی که قیمت‌های جهانی نفت همچنان در سطح بالایی قرار دارند، شاخص بورس روسیه(موئِکس)، به بالاترین رکورد تاریخ خود رسید. همچنین از زمانی که آمریکا، تحریم‌های ضد شرکت آلومینیوم روسیه(روس‌آل)، را برداشته است، سهام روسیه در حال رشد هستند.

 با باز شدن معاملات این هفته بازارهای جهانی، شاخص موئِکس ۲ بار پیاپی رکورد زد؛ به نحوی که روز دوشنبه این شاخص به سطح ۲۵۳۷.۴۷ واحد رسید و در پایان بر روی ۲۵۲۳.۵۲ واحد بسته شد. از سوی دیگر، روز سه‌شنبه با تداوم رشد سهام روسیه، این شاخص به رکورد همیشگی ۲۵۴۸.۷۸ واحد رسید.

 در معاملات روز چهارشنبه و تا ساعت ۱۳:۱۰ به وقت تهران، شاخص موئِکس اندکی افت کرد و به ۲۵۳۶.۷۶ واحد رسید، اما همچنان نزدیک به رکورد همیشگی خود باقی ماند.

 موئِکس مهمترین شاخص بورس روبلی روسیه است و سهام بیش از ۴۰ شرکت برتر روسیه، شامل اسبربانک، گازپروم، روس‌نفت، روس‌آل، نواتک و بسیاری از شرکت‌های ممتاز دیگر روسیه، تحت این شاخص خرید و فروش می‌شوند.

 به تازگی تعداد تاجرانی که در بورس روسیه فعالیت می‌کنند، به ۲ میلیون نفر رسیده است که بیش از ۷۰۰ هزار نفر آن در سال ۲۰۱۸ میلادی، به این بورس پیوسته‌اند.

حجم کل معاملات ماه ژانویه بورس روسیه، با ۱.۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته، به ۵۸.۹ تریلیون روبل (معادل ۹۰۰ میلیون دلار) رسیده است.

 رشد شاخص موئِکس تحت تاثیر رشد قیمت‌های نفت اتفاق افتاد؛ ضمن اینکه در معاملات روز دوشنبه، هر دو شاخص نفتی، برنت و دابلیوتی‌آی، به بالاترین رکورد ۲۰۱۹ خود رسیدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل