بازدید 2317
دژپسند:

احتمال بازنگری در روش های واگذاری وجود دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درباره واگذاری عزم جدی داریم اما ممکن است درباره روش های آن بازنگری شود.
کد خبر: ۸۷۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۴ 06 February 2019

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند عصر سه شنبه در حاشیه هم اندیشی اقتصاددانان جوان که در وزارت اموراقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: قرار بود اعضای هیات واگذاری نظرهای خود را برای جمع بندی، بفرستند که مقداری طولانی شد و آخرین نظر سه روز پیش دریافت شد؛ بنابراین نتوانستیم سرموقع آنها را آماده کنیم. 

دژپسند ادامه داد: بیست و نهم بهمن در صورتی که به جمع بندی نهایی برسیم، جلسه ای برگزار می شود و آسیب شناسی صورت می گیرد. 

** آنچه مردم را ناراضی می کند گرانفروشی است 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت با هدف کنترل قیمت ها در لایحه بودجه سال آینده 14 میلیارد دلار با قیمت چهار هزار و 200 تومان را به 25 قلم کالای اساسی اختصاص داد.

«اختصاص این مبلغ با هدف ایجاد مانع برای افزایش قیمت ها صورت گرفته است».

وی ادامه داد: دولت نه تنها بازار را رها نکرده است بلکه طرح های مختلفی برای کنترل بازار دارد. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی به طراحی سبد 25 قلم کالایی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: باید دید آیا افزایش قیمتی در این سبد رخ داده است یا خیر؛ البته نظرها در این زمینه متفاوت است و برخی معتقدند افزایشی رخ نداده است. 

وی تاکید کرد از طرف دیگر، دولت دنبال نظارت بر بازار است تا مانع افزایش قیمت ها شود. 

عضو هیات دولت ادامه داد: گرانی ممکن است ناشی از افزایش نرخ ارز یا رشد دیگر هزینه ها باشد که تولیدکننده در آنها نقشی ندارد و مقصر نیست و طبیعی است که در این شرایط، کالا گران تر می شود. 

«اما آنچه مردم را ناراضی می کند گرانفروشی است که دولت تلاش دارد با افزایش نظارت مانع گرانفروشی شود». 

** تدوین آیین نامه سامانه سادا

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برنامه های مقابله با تحریم ها گفت: ستاد مقابله با تحریم در کشور شکل گرفته و در حال فعالیت است و در این وزارتخانه نیز فعالیت هایی در این زمینه جریان دارد. 

دژپسند درباره فعالیت سامانه ثبت اموال دولتی دستگاه های اجرایی ایران در اینترنت (سادا) گفت: آیین نامه این سامانه در دولت در حال تدوین است.

سامانه سادا با هدف ارتقای شفافیت و پاسخگویی دولت، در اجرای ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند الف مصوبه نوزدهم مرداد 1389 نمایندگان ویژه رئیس جمهوری در کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت (فاوا)، راه اندازی شده است.

این سامانه از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی طراحی و پیاده سازی شده و با استقرار بر بستر اینترنت از طریق نشانی http://sada.mefa.ir در دسترس است.

در این سامانه، همه دستگاه های اجرایی دولتی باید اسناد و املاک مربوط به خود را ثبت کرده و با اداره کل اموال دولتی و اوراق بهادار در وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها