بازدید 5298

هشدار آیت‌الله جوادی آملی درباره اختلاس

کد خبر: ۸۷۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 06 February 2019

مرجع تقلید شیعیان گفت: حقیقت این عالم بر رسوا کردن خلافکاران نهاده شده است، هیچ فردی خیال نکند اگر اختلاسی کرد یا آبروی فردی را برد اثر کار او از صفحه عالم محو می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی عصر امروز در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: تعریف انسان در منطق قرآن کریم با تعاریف مکتب‌های دیگر بشری تفاوت ماهوی دارد، در منطق اسلام جایگاه و ارزش انسان بیشتر از فرشتگان الهی است.
وی افزود: تجربه جنگ‌های اول و دوم جهانی و جنگ‌های نیابتی موجود در کشورهای منطقه نتیجه تعریف انسان به حیوان ناطق بوده از ارزش‌های اصیل انسانی غفلت کرده است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: تمدن اسلامی و حوزه‌های علمیه اندیشمندان و بزرگ زیادی را در دامن خود پرورش داده است، باوجود پیشینه درخشان تاریخی ایران و اسلام باید حرف اول را در جهان معاصر می‌زدند، جامعه اسلامی در برهه‌ای از تاریخ مسیر خود را گم‌کرده و توطئه دشمنان نیز بر این امر صحه گذاشته است.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس ابراز کرد: داشتن روحیه ملکوتی سبب می‌شود که انسان مشکلات و موانع پیش رو را به‌راحتی اداره و مدیریت کند.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: با مرگ، بدن انسان پوسیده‌شده و از بین می‌رود اما جان و روح انسان برای همیشه ماندگار و جاودان می‌ماند، در قرآن کریم از انسان فقیر به انسانی که ستون فقراتش شکسته تعبیر شده است بنابراین انسان و ملت فقیر توان ایستادگی و مقاومت را نخواهد داشت.

وی با اشاره به نتایج تلخ حاصل از فقر در یک جامعه تأکید کرد: جامعه‌ای که فقیر شود دچار تملق و چاپلوسی می‌شود، طبیعی است چنین انسان و جامعه‌ای نمی‌تواند قدم در قدم فرشتگان بگذارد، قرآن کریم در اهمیت اقتصاد و معیشت هشدارهای فراوانی دارد. هدف دین در مسئله اقتصاد زندگی باکرامت انسان و منع انسان از نیازمندی به هر فرد دیگر است.

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: هدف دین این بوده که علاوه بر شکم، آبروی انسان نیز محفوظ بماند به همین دلیل نظام مزد و مزدوری در اسلام مکروه و ناپسند است. حقیقت این عالم بر رسوا کردن خلافکاران نهاده شده است، هیچ فردی خیال نکند اگر اختلاسی کرد یا آبروی فردی را برد اثر کار او از صفحه عالم محو می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز کرد: اگر ملت و کشوری پاک باشد قطعاً میوه پاک و بابرکتی می‌دهد. مراکز دانشگاهی و حوزوی علم را با عمل همراه کرده و از پشت‌میزنشینی پرهیز کنند که این بدترین آفت علم‌اندوزی است. امکانات موجود در کشور زیاد است باید فردی پیداشده و این امکانات را به کار ببرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار