بازدید 2314

قوه قضاییه بخش تاثیر گذار نظام است

کد خبر: ۸۷۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 05 February 2019

رئیس قوه قضائیه با اشاره به رشد کیفی و کمی در قوه قضائیه پس از انقلاب اسلامی عملیات روانی را حربه دشمن دانست.

به گزارش مهر، آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل، گفت: قوه قضاییه بخش تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی است.

وی بابیان اینکه قوه قضائیه در سیر تکاملی بوده است، گفت: تعداد قضاتی که اول انقلاب مشغول خدمت بودند و تعداد قضاتی که امروز مشغول به کار هستند قابل‌مقایسه نیست.

آملی ادامه داد: زمانی که قوه قضاییه را تحویل گرفتم هفت هزار قاضی داشتیم اما امروز بیش از دوازده هزار قاضی مشغول به کار هستند. این بخشی از جنبه کمی است.

رئیس قوه قضاییه در خصوص رشد کیفی هم گفت: از لحاظ کیفی هم فعالیت‌های زیادی انجام‌شده است در بخش رسیدگی به پرونده‌ها امروز بیش از شانزده هزار پرونده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

آملی لاریجانی افزود: به لحاظ امور دیگر ازجمله فعالیت‌های سازمان‌های تابعه قوه قضائیه هم شاهد توسعه فعالیت‌ها و تسهیل امور مردم هستیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: خوشحالیم در چهل‌سالگی انقلاب می‌گوییم، قضات قوه قضائیه پرونده‌های تشکیل‌شده را با دقت انجام می‌دهند، البته با آنچه مطلوب است فاصله‌داریم.

آملی لاریجانی تصریح کرد: در چهل سالگی انقلاب باید به پیشرفت‌های عظیم در این سالها را توجه کنیم و خدمات گسترده‌ای که نظام برای مردم داشته، نباید پوشیده شود. ریشه این خدمات در امر خودباوری بود که امام راحل به آن اشاره کردند. امروز در چهل سالگی انقلاب به کارهای ارجمند فاخریم.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اعلام کردند جمهوری اسلامی چهل سالگی را نخواهد دید، گفت: امروز می گوییم ملت مصمم ما، تسلیم خواسته‌های دشمن نمی شوند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: امروز جوانان و دانشمندان ما در مسیر خود باوری کارهای بزرگی کردند که باعث افتخار کشور است و امروز در چهل سالگی انقلاب ما به این کارهای عظیم مفتخر هستیم و باید شکر نعمت داشته باشیم.

وی در رابطه با اهمیت حضور مردم در راهپیمایی۲۲بهمن گفت: حضور مردم از پیر و جوان و بزرگسال و از مسئول و غیر مسئول در این راهپیمایی شرکت می کنند و عملیات روانی دشمن را خنثی می کنند.

وی در رابطه با شرط های جدید اتحادیه اروپا گفت: من قبلا و در صحبت های روز گدشته مطلب را عرض کردم البته بنده هنوز متن آن را نخوانده ام و بنا بر گزارشهای رسیده؛ آنها شرطهایی را مطرح کرده اند که ملت و دولت ایران، این شرط ها را نمی پذیرد و آنها باید به شرط های خود در برجام عمل کنند و نیازی به شروط جدید نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان