بازدید 6717
بعیدی نژاد:

اروپا حق ندارد برای کانال‌مالی جدید شرط بگذارد

کد خبر: ۸۷۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 03 February 2019

سفیر ایران در لندن با تاکید بر اینکه اروپا حق ندارد برای اجرای کانال مالی جدید شرط بگذارد، عنوان کرد: این اقدام در اجرای تعهدات آنها در برجام است که با تاخیر هم همراه است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن در صفحه توئیترش نوشت: «اروپا حق ندارد برای اجرای کانال مالی جدید شرط بگذارد.این اقدام در اجرای تعهدات آنها در برجام است که با تاخیر هم همراه است.»

وی یادآور شد: «البته در بیانیه مشترک EU3 (انگلیس، آلمان و فرانسه) پیوستن ایران به ترتیبات FATF بعنوان شرط نیامده، بلکه بعنوان «انتظار» از ایران آمده، که آن هم به علت دخالت سیستم بانکی در پرداختها است.»

روز پنجشنبه 11 بهمن ماه 1397 بود که بالاخره بعد از حدود 9 ماه و علیرغم وعده‌های داده شده اروپایی‌ها، وزرای خارجه سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) رسما از ثبت کانال ویژه تجارت اروپا و ایران (INSTEX) خبر دادند.

براساس این بیانیه مشترک؛‌ «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» با تمرکز بر روی ضروری‌ترین بخش‌ها برای مردم ایران - از قبیل اقلام دارویی، کالاهای پزشکی و کالاهای کشاورزی و غذایی- از تجارت مشروع با ایران حمایت خواهد کرد. این سازوکار در درازمدت قصد دارد به روی فعالان اقتصادی از کشورهای ثالث که مایل به تجارت با ایران هستند گشوده شود و سه کشور اروپایی کماکان نحوه دستیابی به این هدف را بررسی می‌کنند.

به گزارش فارس، در ادامه بیانیه وزرای خارجه سه کشور اروپایی آمده است: ایجاد ابزار پشتیبان مبادلات تجاری، اولین گام مهم اتخاذ شده توسط سه کشور اروپایی است. عملیاتی‌ کردن ابزار پشتیبان مبادلات تجاری بر اساس رویکردی گام به گام خواهد بود.

سه کشور همچنین در بیانیه خود گفته‌اند که انتظار دارند ایران فوراً تمامی عناصر برنامه اقدام FATF را اجرا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار