بازدید 3595

اوراق قرضه آمریکایی، دارایی از چشم افتاده در جهان

کد خبر: ۸۷۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱ 03 February 2019

اوراق قرضه آمریکایی از سوی کشورهای چین، ژاپن و روسیه که از بزرگترین دارندگان این اوراق در جهان هستند، روز به روز با بی‌اقبالی بیشتری روبرو می‌شود.

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه دای آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که سرمایه گذاران خارجی ذخایر اوراق قرضه آمریکایی خود را در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۵ میلیارد دلار کاهش دادند و میزان آن در ماه نوامبر به ۶.۲ تریلیون دلار رسید.

در همین حال چین بزرگترین دارنده ذخایر اوراق قرضه آمریکایی برای ششمین ماه متوالی در نوامبر، مجموع ذخایر اوراق قرضه آمریکایی خود را به ۱.۱۲ تریلیون دلار کاهش داد که این رقم برای ماه اکتبر ۱.۱۳۸ تریلیون دلار بود.

در حال حاضر ذخایر اوراق قرضه آمریکایی در نزد چین به کمترین رقم از می سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد رسیده است. چین و ژاپن ۲ دارنده بزرگ اوراق قرضه آمریکایی در جهان در حال کاهش فروش این اوراق هستند.

همچنین مجموع اوراق قرضه آمریکایی در نزد چین در ماه نوامبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده و این رقم برای ژاپن با ۴۷ میلیارد دلار کاهش به ۱.۰۴ تریلوین دلار رسید. ژاپن این اوراق قرضه را در مقایسه با بالاترین رقم ثبت شده خود که در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی با ۱.۲۴ تریلیون دلار بود تا ۱۶ درصد کاهش داده است.

از سویی دیگر، روسیه یکی دیگر از دارندگان اوراق قرضه آمریکایی میزان آن را در ماه نوامبر به ۱.۸۱۵ میلیارد دلار کاهش و به ۱۲.۸۱۴ میلیارد دلار رساند. بر همین اساس، از سال گذشته میلادی به بعد، روسیه تقریبا ۸۵ درصد از اوراق قرضه آمریکایی خود را کاهش داده و از رقم ۹۶.۹ میلیارد دلار در ماه ژانویه به ۱۲.۸ میلیارد دلار در ماه نوامبر رسانده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که در ۱۲ ماه منتهی به سی ام ژانویه سال جاری میلادی میزان اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در سطح جهان به ۲۲ تریلیون دلار رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل