بازدید 7102
۴

تلاش شدید دانشگاه فردوسی برای مقابله با تخلیه اطلاعاتی!

دانشگاه فردوسی مشهد که چندی پیش با هک شدن محدود سایتش، نگرانی‌هایی آفریده بود، تلاش شدیدی را برای مقابله با تخلیه اطلاعاتی آغاز کرده!
کد خبر: ۸۷۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 02 February 2019
دانشگاه فردوسی مشهد که چندی پیش با هک شدن محدود سایتش، نگرانی‌هایی آفریده بود، تلاش شدیدی را برای مقابله با تخلیه اطلاعاتی آغاز کرده!

به گزارش «تابناک»، طی روز‌های گذشته اطلاعیه مبهمی روی خروجی سایت دانشگاه فردوسی مشهد رفت که در آن نسبت به «ارسال ایمیل‌های جعلی ناشناس برای برخی از اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» هشدار داده شده بود.

هشداری که صادر کننده آن مدیریت حراست این دانشگاه بود و مخاطبش، کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی، اما متن آن این گونه نشان می‌داد که درباره رویدادی نگران کننده و فراگیر در سطح کشور است.

متنی که اگرچه به ظاهر روایتگر یک کلاهبرداری شایع شده از اساتید بود، اما تاکید داشت ماجرا ورای کلاهبرداری است و ممکن است پای «تخلیه اطلاعات» در میان باشد؛ مساله‌ای امنیتی که ضرورت دارد اساتید نسبت به آن شدیدا مراقبت کنند:

«با توجه به ارسال ایمیل‌های جعلی ناشناس برای برخی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، با این عنوان که "شما برترین عضو علمی سال، منتخب‌شده‌اید" و درخواست ارائه مدارک هویتی (سی وی) همراه با پرداخت مبلغ ۲۰۰ دلار وجه و مطالبه برنامه علمی سال‌های آینده؛ خواهشمند است از هرگونه همکاری در این خصوص و موارد مشابه که می‌تواند مصداق تخلیه اطلاعات باشد، اکیداً خودداری نمایید.»

اطلاعیه‌ای مهم که مشخص نشده بود چرا روی خروجی سایت دانشگاه قرار گرفته و به جای آن، شیوه‌های موثرتری مانند ارسال به کارتابل اساتید یا پیامک به ایشان یا آگاهی دادن به ایشان از طریق دانشکده‌ها به کار بسته نشده است. ابهاماتی که اگرچه افزون از موارد یاد شده هستند، اما قابل چشم پوشی به نظر می‌رسند، مگر آنکه بدانیم این اطلاعیه بخشی از طرحی بزرگتر است.

طرحی که امروز با انتشار اطلاعیه‌ای جدید بروز و نمود یافت تا مشخص شود منظور مسئولان این دانشگاه از «تخلیه اطلاعات» و ضرورت مراقبت در مقابل آن چیست. با اطلاعیه‌ای درباره برگزاری مسابقه‌ای که مناسبت و عنوان جالب توجهی دارد؛ به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با عنوان مسابقه پیامکی تخلیه تلفنی!

اطلاعیه‌ای که در آن تاکید شده بانی و مجری این مسابقه، مدیریت حراست این دانشگاه است و هدفی که دنبال می‌کند، اطلاع رسانی در خصوص شگرد‌های منافقین و بدخواهان در تخلیه تلفنی است؛ شگرد‌هایی که لابد مورد ذکر شده در بالا از نمونه‌های آنهاست:

«به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ازآنجاکه همواره گروهک‌های ضدانقلاب مثل منافقین و برخی عناصر خودفروخته، در پی جمع‌آوری اطلاعات و زدن ضربه‌های غیرعامل به مراکز دانشگاهی و فعالیت‌های علمی کشور هستند؛ جهت آشنایی و آگاهی عمومی با برخی از شگرد‌های منافقین و بدخواهان نظام در تخلیه تلفنی، مدیریت حراست دانشگاه فردوسی مشهد مسابقه پیامکی تخلیه تلفنی را برگزار می‌نماید.»

دو اطلاعیه‌ای که اگر کنار هم قرارشان دهیم پی خواهیم برد «تخلیه اطلاعاتی» موضوع مهمی است که در دانشگاه فردوسی برای مقابله با آن برنامه‌هایی ویژه تدارک دیده شده است؛ ویژه برنامه‌هایی که لازم است انجامشان به اطلاع همگان برسد و احتمالا در رزومه مجریان لحاظ شود و به همین دلیل است که ایمیل جعلی و ناشناس (تناقضی که در اطلاعیه نخست هویداست!) تنها به اساتید دانشگاه فردوسی می‌رسد و تنها در این دانشگاه جدی گرفته شده و به صدور هشداریه منجر می‌شود و در نهایت، به جای اطلاع رسانی به اساتید، این هشدار روی سایت قرار می‌گیرد!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دچار توهم هستید
کلا همه ملت را گير آورده اند.
هر کی يک طرحی برای ملتش داره ديگه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
حالا خیلی ها با همین شیوه این کار را انجام می دهند و می گویند برنامه مسابقه پیامکی تخلیه تلفنیه ، جدی نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار