بازدید 2556
۲

افزایش تیراژ تولید، کلید عبور از مشکلات صنعت خودروسازی

کد خبر: ۸۷۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 02 February 2019
لطیف عباسی کارشناس حوزه خودرو نوشت: همانطور که می‌دانیم در سال جاری به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت خودرو و چند برابر شدن قیمت نهاده‌های تولید و افزایش قیمت ارز، شرکت‌های خودروسازی با مشکلات متعددی در تامین و تولید محصولاتشان روبرو شده اند که باعث ایجاد نارضایتی برای مشتریان شده است.

تاخیر در تحویل خودرو‌های ثبت نامی یکی از موضوعاتی است که در روز‌های اخیر با واکنش‌های زیادی از سوی خریداران روبرو بوده است و مدیران دولتی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... به این موضوع واکنش نشان داده اند.

این موضوع عاملی شد که وزیر صنعت معدن و تجارت برای رفع آن اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد که از جمله تغییرات مدیریتی را می‌توان نام برد. قطعا تغییر مدیرعامل سایپا را می‌توان بر این اساس تحلیل کرد چرا که اعتقاد همه کارشناسان صنعت بر این است که در این برهه زمانی نیاز به مدیری با تجربه و تولید محور جهت افزایش تیراژ تولید محصولات است و انتخاب میرجواد سلیمانی به عنوان مدیری تولید محور به جای محمدرضا سروش به عنوان سکاندار هدایت گروه خودروسازی سایپا برهمین اساس بوده است.

مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا در مراسم معارفه خود نکاتی را عنوان کردکه به نظر می‌رسد در شرایط کنونی صنعت خودرو می‌تواند راهگشا باشد و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. سلیمانی در بخشی از صحبت هایش توجه ویژه به افزایش تیراژ محصولات گروه سایپا را از اولویت‌های کاریش در گروه سایپا دانست.

در این خصوص و برای عملیاتی شدن این نگاه مدیرعامل سایپا قطعا در این برهه زمانی نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم در صنعت خودرو وجود دارد تا این مهم به درستی صورت پذیرد. در این بین همکاری و حضور مستمر زنجیره تامین و شرکت‌های قطعه سازی جهت تولید قطعات مورد نیاز و ارائه به موقع به شرکت‌های خودروسازی از اولویت‌های انجام این موضوع می‌باشد.

متاسفانه در سال جاری و با توجه به کمبود نقدینگی درگردش خودروسازان که به دلیل شرایط مختلف حاکم بر این صنعت ایجاد شده، مشکلاتی بوجود آمد و قطعه سازان به شدت دچار کمبود نقدینگی برای تامین مواد اولیه شدند و این موضوع شرایط تولید قطعه و خودرو را باسختی همراه کرده است.

براساس هماهنگی‌هایی که وزارت صمت با بانک‌های عامل برای رفع مشکل نقدینگی انجام داده است، مقرر شده مبلغی در حدود ۴ هزار میلیارد تومان به خودروسازان پرداخت شود که بیش از ۹۰ درصد این مبلغ به قطعه سازان اختصاص خواهد یافت و با تزریق نقدینگی به قطعه سازان راهی برای عبور از این مشکل ایجاد خواهد شد.

از طرف دیگر مهندس سلیمانی سالیان متمادی در صنعت خودرو کشور حضور داشته و در این سابقه طولانی حضور در دو گروه بزرگ خودروسازی کشور، ارتباط بسیار مناسبی با قطعه سازان کشور بوجود آمده و این ارتباط خوب در شرایط نامناسب موجود، قطعا نوید روز‌های خوبی برای صنعت خودروسازی به خصوص گروه سایپا را به دنبال خواهد داشت چرا که با تکیه بر این ارتباط موثر و اعتماد موجود فی مابین و همچنین بکارگیری توان قطعه سازان درکنار نگاه تولید محور مدیرعامل سایپا، می‌تواند به افزایش تیراژ محصولات گروه خودروسازی سایپا در کوتاه مدت منجر شود تا در این شرایط سخت هم پاسخگوی نیاز مشتریان در تحویل خودرو‌های پیش فروش شده باشد که این مهم مورد توجه و خواست وزارت صنعت معدن و تجارت و شخص وزیر صمت است و هم با رونق تولید باعث ایجاد دلگرمی در بین کارکنان گروه سایپا خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در واقع تولیدات داخلی یک کشور به گونه ای پشتوانه پولی آن کشور است ...

راه خروج از این وضعیت 40 ساله پر فراز و نشیب فقط در تولید است .... وقتی تولیدات افزایش یابد هم قیمت ها کاهش میابد هم دولت میتواند اسکناس چاپ کرده و در جامعه تزریق کند و در نتیجه رفاه افزایش میابد ...

کی میخواهیم صنعتی و تولید محور شویم .... الان تولید بسیار سود دارد و ای کاش کسی باشد تا مردم را راهنمایی کند...
آقای روحانی در این باقیمانده دوره ریاست جمهوری با حمایت شدید و کارشناسانه از تولید و صنعت وجهه خودتون رو درست کنید تا از گردونه سیاسی کشور اخراج نشوید .... بهترین شروع هم حمایت شدید و وام هی عالی برای احداث شهرک های گلخانه ایست... ولی با نظارت شدید بر صفر تا صد کار
اخوی دل خجسته ای داری مگر صنعت عظیمی مثل خودروسازی تابع هوس سیاسیون پوپولیست است که با امر انها تولیدش بالا و پایین شود.با ۱۵ سال سرکوب قیمت این صنعت شکوفا به صنعتی زیان ده تبدیل شده که ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و فقط درسال جاری هزاران میلیارد تومان زیان داده و ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان دارد که اگر پرداخت نشود دبیر کل سازمان ملل هم نمی تواند از انها قطعه بگیرد پس خودرویی هم در کار نخواهد بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار